Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verdiepen in baby en kinderdingen

Pagina's : [1] 2

Miss_Magrebia
16-08-2007, 19:48

Hoe hebben jullie dat gedaan. Tijdens de zwangerschap , boeken aangeschaft. hulp van moeder, zussen, vriendinnen ingeroepen. :kweetnie:

moedertjelief2
16-08-2007, 19:51
ik had een boek gekregen van me moeder staat echt van alles in vanaf de eerste week tot de laatste week ook over de bevalling zelf echt alles wat maar met zwangerschap te maken heeft.

CryAngel
16-08-2007, 19:51
Tijdens de zwangerschap. Ik en mijn echtgenoot zijn volop bezig met kennis opdoen (zowel islamitische als 'westerse') zodat we tegen de geboorte inshaAllah reeds 'n beetje opgewassen zijn tegen bepaalde situaties etc.

Miss_Magrebia
16-08-2007, 19:54
in 9 mnd kan je heel wat kennis opdoen, lezen. Wat voor dingen zou je moeten weten :kweetnie:

CryAngel
16-08-2007, 19:56

in 9 mnd kan je heel wat kennis opdoen, lezen. Wat voor dingen zou je moeten weten :kweetnie: Je kan beter de vraag stellen ; "Wat behoor je niet te weten?" Ik vind het een immens 'iets' dat zich zal aandienen, niet alleen het baby'tje, maar alles hieromheen. Het is gewoon... immens. Miss_M, gaan jullie ervoor inshaAllah?

hounaidatje
16-08-2007, 19:58
ik had 1 boek gekocht, toen ik wist dat ik zwanger was, en als je een beetje googled kom je heel veel dingen tegen.... je vind er vanzelf je weg in. wat je moet weten: eerste fase vond ik informatie over voeding belangrijk, wat wel en niet mag, en erg interessant was de ontwikkeling van baby van week tot week tweede trimester: babyuitzet, en nog steeds de ontwikkeling van het kind derde trimester: de bevalling, en dan ook zwangerschapsgym zo ging het bij mij iig....niks gemist;)

Miss_Magrebia
Je kan beter de vraag stellen ; "Wat behoor je niet te weten?" Ik vind het een immens 'iets' dat zich zal aandienen, niet alleen het baby'tje, maar alles hieromheen. Het is gewoon... immens. Miss_M, gaan jullie ervoor inshaAllah? Nee, nog niet, nog eventjes insahallah! ik vroeg het me opeens af. Ben daar nog niet echt bij stil gestaan, hoeveel je moet leren voor het ouderschap. Het lijkt allemaal zo veel, voeding, trekjes en noem maar op.

saraa85
veel tijdschriften en hulp van me zussen elhamduallah:D

hounaidatje
16-08-2007, 19:59
Oh ja, nu ik bevallen ben, lees ik over opvoeding zowel arab als NL

Miss_Magrebia
16-08-2007, 19:59
ik had 1 boek gekocht, toen ik wist dat ik zwanger was, en als je een beetje googled kom je heel veel dingen tegen.... je vind er vanzelf je weg in. wat je moet weten: eerste fase vond ik informatie over voeding belangrijk, wat wel en niet mag, en erg interessant was de ontwikkeling van baby van week tot week tweede trimester: babyuitzet, en nog steeds de ontwikkeling van het kind derde trimester: de bevalling, en dan ook zwangerschapsgym zo ging het bij mij iig....niks gemist;) hoe heet dat boek?

CryAngel
16-08-2007, 20:01
Nee, nog niet, nog eventjes insahallah! ik vroeg het me opeens af. Ben daar nog niet echt bij stil gestaan, hoeveel je moet leren voor het ouderschap. Het lijkt allemaal zo veel, voeding, trekjes en noem maar op. InshaAllah dat jullie dan spoedig verblijd zullen worden... geloof mij, het is een grote gunst die je krijgt. Wat betreft voeding en de zorg voor de baby, dat is eigenlijk hetgene waarover ik me het minst zorgen maak. Ik heb al zo vaak van kersverse moeders gehoord dat Allah (swt) je al die zaken in een vingerknip en als bij wonder doet beseffen. Het zijn meer de opvoedkundige zaken die mij bezighouden. De geestelijke ontwikkeling van het kind en hoe we deze verder kunnen blijven stimuleren etc.

Miss_Magrebia
16-08-2007, 20:13
InshaAllah dat jullie dan spoedig verblijd zullen worden... geloof mij, het is een grote gunst die je krijgt. Wat betreft voeding en de zorg voor de baby, dat is eigenlijk hetgene waarover ik me het minst zorgen maak. Ik heb al zo vaak van kersverse moeders gehoord dat Allah (swt) je al die zaken in een vingerknip en als bij wonder doet beseffen. Het zijn meer de opvoedkundige zaken die mij bezighouden. De geestelijke ontwikkeling van het kind en hoe we deze verder kunnen blijven stimuleren etc. Amien! :hihi: Misschien lijkt het gewoon veel.

chahidaatje
16-08-2007, 20:14
Van mijn moeder en een vriendin, maar ook van meiden van m.nl Websites op internet enz.. En ik had tijdens mijn zwangerschap een cd gekregen van mijn verloskundige die je in je pc kan afspelen, daar stionden ook vele interessante dingen op, ook hoe je baby gaat groeien etc in je buik, erg leerzaam...

hounaidatje
16-08-2007, 20:18
hoe heet dat boek? Moeder worden... Maar er zijn vele soortgelijke boeken... ze bevatten bijna allemaal dezelfde info, meer kopen vond ik onnodig tijdschriften zijn ook al genoemd, die krijg je bij die kadopakketjes en zoals cryangel zegt, voeding en verzorging hoef je je het minst zorgen over te maken, de handelingen nemen weliswaar tijd in beslag, maar je vind ze niet meer dan logisch, en je leert veel van je kraamhulp veel ouders hebben weinig inzicht in de geestelijk/emotionele/sociale ontwikkeling van het kind, waardoor ze niet genoeg inzicht hebben hoe in bepaalde situaties te handelen.... waar geef je vrijheid, wat zijn zaken die beter kunt negeren, waarom vertoont een kind van een bep leeftijd een bep soort gedrag, welke verbanden kan een kind met een bep leeftij leggen etc etc

bollebuik
16-08-2007, 20:21

InshaAllah dat jullie dan spoedig verblijd zullen worden... geloof mij, het is een grote gunst die je krijgt. Wat betreft voeding en de zorg voor de baby, dat is eigenlijk hetgene waarover ik me het minst zorgen maak. Ik heb al zo vaak van kersverse moeders gehoord dat Allah (swt) je al die zaken in een vingerknip en als bij wonder doet beseffen. Het zijn meer de opvoedkundige zaken die mij bezighouden. De geestelijke ontwikkeling van het kind en hoe we deze verder kunnen blijven stimuleren etc. nou nou, als je niet voorbereid bent op de praktische zaken dan ga je écht zitten bellen naar moeder, vriendinnen etc. hoor. het is niet zo dat als je bevallen bent dat je opeens alle kennis hebt gekregen over wat te doen bij pijnlijke borsten, wat te doen bij baby die dag en nacht huilt, etc. ja je krijgt van Allah swt per direct het "moedergevoel", liefde voor je baby etc. dat uniek is en enkel een gunst is van Allah swt. maar de praktische dingen moeten we écht niet onderschatten. borstvoeding, ooo wat had ik spijt daar niet zovéél over gelezen te hebben!! kloven, borstontsteking etc. ik was wanhopig!! heb op internet nog snel kunnen zoeken naar tips etc. maar met een kont waar je nog niet deftig op kon zitten was écht :jammer: een aanrader van een boek is...ben effe de naam kwijt. ik had die boek uitgeleend maar zodra ik op de naam kom zal ik het melden. echt een goed :goedzo: boek. over de sociale ontwikkeling van het kind, daar heb ik ook over gelezen maar eigenlijk meer toen de kleine al geboren was. en dat is zeker niet te laat hoor.

Pagina's : [1] 2