Bekijk originele versie : Aanslag voor de Baghdad Politie kantoor
Ezzedine
09-10-2003, 12:05
Baghdad police station bombed
The car was reduced to tangled wreckage
A suicide bomber has killed at least eight people and wounded dozens in an attack on a police station in the Iraqi capital, Baghdad.
A car crashed through the gate of the police compound in the Sadr City area of the city before exploding near the main building.
Ambulances raced to the scene, while US troops in armoured cars surrounded the compound.
Elsewhere, the Spanish foreign ministry reported that one of its diplomats had been shot dead in Baghdad.
The latest attacks came six months to the day since US troops took control of the Iraqi capital, toppling the regime of Saddam Hussein.
'Collaborators'
Along with occupying military forces and organisations like the United Nations, Iraq's police force has been the target of a series of attacks since the US-led coalition began running the country.
We were standing in front of the police station and a car sped up and slammed into other cars, and there was a large explosion
Policeman Anwar Abdul Rahim
The BBC's Jill McGivering in Baghdad says that, although police officers are drawn from the local population, those opposed to the coalition's presence accuse them of being collaborators.
Police spokesman Captain Basim Mahmoud said hundreds of people had been waiting to receive salaries in the Sadr City police station when the bomb exploded.
"The car was very, very fast, and the security guards at the main gate tried to stop the car. They opened fire," he said.
ATTACKS ON IRAQI POLICE
July 5: Remote-controlled bomb kills 7 police recruits in Ramadi, 100km west of Baghdad
July 13: Bomb explodes near police station in Baghdad suburb, killing 1
Sept 2: Car bomb hits Rasafa police HQ in eastern Baghdad, killing 1 and wounding 15
Captain Sean Kirley, a US Military Police spokesman, said nine people had been killed - three policemen, five civilians as well as the suicide bomber.
"At around 8:45am (0545GMT) an individual driving a vehicle came in front of the building, the guard at the entrance detained him for a brief period of time," he said.
"He was able to neutralise the guard and get inside. Then about five metres from the checkpoint, the car exploded."
Sadr City is a generally poor and overcrowded Shia Muslim area in the north-east of Baghdad that was formerly known as Saddam City.
Key US ally
The Spanish diplomat was shot dead after leaving his home in Baghdad on Thursday, a Spanish foreign ministry spokesman said.
Jose Antonio Bernal Gomez was described as an information attache in the Iraqi capital.
One report says he attempted to flee from his attackers, but was gunned down.
Spain strongly supported the invasion of Iraq by US-led forces.
There are about 1,300 Spanish troops in Iraq, the majority deployed in Shia areas south of Baghdad.
Trouwens de hoofdkwartier van de britten in Basra is ook bestookt met mortieren.
Ik ben echt blij waanner ik hoor dat een bom of een atack is gebeurt, vooral als amerikkanen worden gesneuveld
Merci Dieu
Vive Sadam
Nou, het hier toch ook vreselijk. Dat ongenuanceerde geschreeuw tegen Amerika, die lol als er weer een onschuldige Amerikaanse soldaat vermoord is. Die soldaten wagen wel hun leven voor mensen waar ze nog nooit van gehoord hadden. die soldaten hebben, net als Irakezen ook ouders en kindren en een man of vrouw die van hen houdt.
Geen woord over de uitbuiting en onderdrukking van da volk. Geen woord over hun beulen. Geen woord over de systematische martellingen, de wreedheid waar mee die werden uitgevoerd. Gewoon, voor het plezier van Saddam's gestoorde jongste zoon. Gewoon voor zijn lol, werden mannen uren en dagen gemarteld, vrouwen verkracht. In Baghdad zijn nu cd's te koop waarop te zien is hoe er gemarteld werd, zijn de beelden te zien van de urenlange groepsverkrachting van vrouwen, de experimentjes met kinderen.
Al die Amerikanenhaters willen alleen maar iets te haten hebben, zijn nietin staat een beeld te hebben dat uit twee lagen bestaat. Dat er ontzettend veel irakezen zijn, die blij zijn, opgelucht dat Saddam en zijn uitbuiting verdwenen zijn. Dat ze niet meer bang hoeven te zijn dat ze 's nachts werden opgehaald om onherkenbaar verminkt op de vuilnisbelt teruggevonden te worden.
Of Amerika vrienden in het oosten heeft is geheel afhankelijk van hoe vaak ze de beurs willenopentrekken. Want dat Amerika nu even geen "vrienden" heeft wil niet zeggen dat het "Arabisch" front een hecht front is. De meeste landen zijn als de dood voor terrorisme, ook de bevolking. Maar er zijn einig landen in de wereld war het gevaar zo uit eigen bron komt. Want mag de armoede op de wereld ongelijk verdeeld zijn, in de meest hier so vaak bejubelde Arabische landen leven grote groepen in achterlijke armoe en hebben geen rechten en kleine groepen in een bijna Godslaterlijke weelde. Dat is altijd een gunstige voorwaarde voor terrorisme en revolutie.
Scottie.
Ezzedine
10-10-2003, 10:22
Dood aan Amerika!!!!!
arabchrstn
10-10-2003, 10:36
Origineel gepost door Ezzedine
Dood aan Amerika!!!!!
Okay... zeg het ff wanneer, kan ik mijn ouders hierheen halen... Overigens is mijn vader moslim, maar dat kan je geen f.uck schelen natuurlijk... Uit de moskee waar mijn vader komt, zijn mensen omgekomen in the WTC...
Met dank aan 'de' moslims. Jouw soort dan...
Dood aan Amerika....! Dood aan onze Amerikaanse moslimbroeders...
Hoewel 'moslim'-broeders. Als je zo denkt, ga je regelrecht teen de boodschap in de Koran in... Broeders doden...
Ezzedine
10-10-2003, 10:48
JOu vader is net zoveel een amerikaan al ik een Nederlander helemaal niet dus.
En al die moslims die in de WTC waren hebben meer geluk dan jij en ik,dat zeg ik je alvast mijn waarde vriend
Nou, Azzedine is echt een gelovige waaraan Allah in Zijn Paradijs maar wat graag enkele jonge maagdjes wil geven, de deur van dat kamertje op slot doet en de sleutel uit een raam van Zijn hemelmoskee gooit. Als we straks dus een klap horen dan is die sleutel ergens op aarde gevallen.
Hij kent geen respect, hij kent geen medelijden, hij kan zich niet in het gevoel van een ander verplaatsen. Het is te hopen dat Arafat op zijn sterfbed nog een gordeltje aan Azzedine wil nalaten
Scottie, ontsleuteld.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.