Bekijk originele versie : Kfc Hallal???
Dames
Ik belde net naar een KFC om te vragen welke vestigingen HALLAL zijn en die man zegt dat alle vestigingen 1 leverancier hebben en dat al het kip HALLAL is dus ikke helemaal :wow: :wow:
Ik weet nou niet of ik het moet geloven of niet, die man zegt op alle dozen staat 100% HALLAL, dus zijn er hiero misschien medewerkers of ex-medewerkers die dit kunnen bevestigen?????
Ik geloof niet dat KFC halal is :).
Ouazania_
16-08-2007, 15:18
Ik was het een keer gaan vragen bij die van de dam en die manager zei dat alleen die zinger burger en hot wings halal zijn. Ik dacht huh hoezo alleen die 2 toen zei een vriendin van me dat ze die andere burgers gewoon krijgen en bakken maar die zinger burger en hot wings worden daar gepaneerd en hebben een andere leverancier:rolleyes:
Ik geloof niet dat KFC halal is :).
Geplaatst door Bent_Fes
KFC Amsterdam, misleidend
Om met de deur in huis te vallen: het certificaat wat
bij de KFC's hangt is, in mijn optiek, misleidend. Ik
concludeer dit na een onderzoekje wat ik heb gedaan nav de
geruchten die er de ronde deden over KFC.
Na veel gebel en zelfs een bezoek aan een KFC filiaal
heb ik een nummer en naam kunnen achterhalen van de persoon
die de communicatie rondom het 'halal-certificaat' heeft
verzorgd.
Het gaat om een man die in het hoofdkantoor van de KFC
werk te Amsterdam (dhr van Rooyen 020-311 68 11).
Hij vertelde me dat de leverancier van hun producten
het certificaat heeft dat bewijst dat hun producten halaal
zijn.
Nu heb ik deze instantie, die deze certificaten
uitgeeft, benaderd en schrok ik enigzins van hun reactie. Deze
instantie 'Control Office / Quality Control Islamic
Foof' te Den Haag (070-346 97 95) vertelde mij dat hij bekend
is met dit fenomeen.
Hij vertelde me dat het enige wat hij me kan
garanderen is dat de leverancier van KFC voldoet aan hun eisen om
het certificaat te krijgen MAAR wat de KFC doet tussen het
moment van afnemen en moment van afleveren aan de
klant is niet bekend. En daarom is het certificaat ongeldig
omdat het NIET aan KFC is uitgegeven maar aan de leverancier.
De persoon van de instantie in Den Haag (het zijn
Syriers) vertelde mij dat er in de toekomst wellicht ook KFC
certificaten zullen worden uitgegeven maar dat is op
dit moment niet aan de orde. En daarom heeft het
certificaat GEEN enkele waarde in zijn ogen.
Dit probleem loopt ook al in de UK en daar is deze
instantie al bezig om het management van KFC duidelijk te maken
dat het ophangen van deze certificaten misleidend is. Hij
vertelde me dat in de toekomst eventueel certificaten
worden uitgedeeld maar wanneer dit gaat gebeuren is niet
bekend.
Tot slot: de man van KFC te Amsterdam vertelde me dat
alleen de kiptstukken (bouten, wings), crisy's en crispy
burger van de halal-leverancier af kwamen. De Filets (Colonel en
Zinger) komen NIET van deze leverancier af en zijn dus
zowiezo NIET halaal. Maar toen ik een medewerkster
vroeg of alles halal is zei ze volmonding ''JA"!
Mijn advies: blijf weg bij KFC want ze zijn misleidend
bezig
E. Santosa
muslimnl
Bron: Halalfood.nl
;)
B0LLETJE
16-08-2007, 16:42
Dus het is halal :eek:
WhiteRose
16-08-2007, 17:01
http://nl.youtube.com/watch?v=HjhkJUDm9nQ\
Tast toe.
Achmed_N
16-08-2007, 18:11
Ze hebben slechts één leverancier die halal is. Maar ze gooien alle kip door elkaar hoor, dus je eet misschien één stukje dat halal is.
Sowieso moet je altijd drie keer vragen of iets halal is. Een vrouw die ik ken deed dat ook, eerste keer zei de verkoper ja. Tweede keer ook. Derde keer gaf ie toe dat het niet halal is!
Ze zeggen dat het Halal is, hun leverancier is halal, wanneer zij dat zeggen, is het voor ons halal. Als het goed is, is hun leverancier een Islamitsche slagerij is rotterdam, die alle kippen overal brengt, laten we stellen: Hoe islamitisch zijn de Slagerijen?
Voor mij is het duidelijk, Halal, lkkr eten
Achmed_N
16-08-2007, 21:41
Ze zeggen dat het Halal is, hun leverancier is halal, wanneer zij dat zeggen, is het voor ons halal. Als het goed is, is hun leverancier een Islamitsche slagerij is rotterdam, die alle kippen overal brengt, laten we stellen: Hoe islamitisch zijn de Slagerijen?
Voor mij is het duidelijk, Halal, lkkr eten
Ik volg niks van je verhaal. Het enige wat ik er uit oppik, is dat jij dénkt dat het halal is. Waarom ben je zo naief? Het is helemaal niet halal. Wanneer zij zeggen dat het halal is, is het idd halal? Fout! Als zij het zeggen, is de kip nog niet halal geslacht hoor. Je doet er veel te makkelijk over. Jij denkt vast dat als zij het zeggen, dat het dan hun schuld is als het toch haram is. Want zij hadden het gezegd! Zo makkelijk zit het niet hoor. Het is haraam, klaar. Punt. Ga jij maar je 'lekkere eten' naar binnen werken, wat haraam is!
Ik volg niks van je verhaal. Het enige wat ik er uit oppik, is dat jij dénkt dat het halal is. Waarom ben je zo naief? Het is helemaal niet halal. Wanneer zij zeggen dat het halal is, is het idd halal? Fout! Als zij het zeggen, is de kip nog niet halal geslacht hoor. Je doet er veel te makkelijk over. Jij denkt vast dat als zij het zeggen, dat het dan hun schuld is als het toch haram is. Want zij hadden het gezegd! Zo makkelijk zit het niet hoor. Het is haraam, klaar. Punt. Ga jij maar je 'lekkere eten' naar binnen werken, wat haraam is!
Waarom zo gefrustreerd? Als jij niet weet, vingertjes bij je houden. We hebben het kfc team een aantal maanden geleden gemailt, we hebben DUIDELIJKE antwoorden van hen gekregen. Ja idd, je leest het goed, als ZIJ zeggen dat het Halaal is, en zij duidelijke bewijzen hebben vanwaar zij hun kippen vandaan halen, is het Halaal.
Daarnaast, weet jij wat het Oordeel is betreft het vragen of iets Halaal is?
De Geleerde van Ahlu sunnah zijn het er unaniem over eens dat wanneer iemand zegt dat hun eten Halaal is, of het staat ergens vermeld, dat het niet een voor ons TOEGESTAAN is om het te vragen. Het staat er toch op? Waarom dan nog vragen?
Maar dat terzijde: ik weet waar het kip van de kfc waar ik eet vandaan komt, namelijk van de Islamitische slagerij die duidelijke certificaten heeft, dus voor mij reden genoeg om daar te eten.
Heb jij je twijfels? Dan geldt deze Hadieth voor jou: '' Waman WaQafa Fie Shoeboehaat, WaQafa FielHaraam.'' Dan zou ik er idd niet gaan eten nee, maar ik heb geen twijfels.
No offence
Salamu Alaikum
Achmed_N
16-08-2007, 22:27
Bedankt voor hadith etc, maar dat verandert er niets aan dat slechts één leverancier van hun halaal voedsel levert.
Je zegt: De Geleerde van Ahlu sunnah zijn het er unaniem over eens dat wanneer iemand zegt dat hun eten Halaal is, of het staat ergens vermeld, dat het niet een voor ons TOEGESTAAN is om het te vragen. Het staat er toch op? Waarom dan nog vragen?
Maar waarom heb jíj dan de KFC gemailt? ;)
Dat heeft mn vriendin gedaan, klein beetje zekerheid, moehim tis halaal, exept pops ofzoiets.
Achmed_N
16-08-2007, 22:32
Precies, zekerheid. Want ook al staat het erop, het is niet zeker.
Ik weet nog een keer dat een journalist een Nederlands bedrijf ging bellen, ze verkochten 'halaal' vlees. Een vrouw stond hem te woord, hij vroeg of het écht halaal is. Maar zei ze gewoon dat het helemaal niet zo is! Dat ze dat er gewoon opzetten, waarom weet ik niet meer.
just_curious
16-08-2007, 22:38
ik vertrouw het sowieso al niet die kfc ik hou het wel bij visburger van de mac :hihi:
Precies, zekerheid. Want ook al staat het erop, het is niet zeker.
Ik weet nog een keer dat een journalist een Nederlands bedrijf ging bellen, ze verkochten 'halaal' vlees. Een vrouw stond hem te woord, hij vroeg of het écht halaal is. Maar zei ze gewoon dat het helemaal niet zo is! Dat ze dat er gewoon opzetten, waarom weet ik niet meer.
Ja, maar dat is het oordeel van de Geleerde, maar alsnog zijn er mensen die het voor de zekerheid willendoen, maar dat is niet nodig, zo zijn er ook mensen die het niet navragen en gewoon eten.
Er zijn idd veel horeca bedrijven die met Halaal stooien, terwijl het helemaal niet zo is, maar wat kfc betreft, zij ZELF (dus kfc) is NIET halaal gecertificeerd, maar de Leverancier die hen die kip levert, Ik heb die Certificaat trouwens op mn pc staan. Hierboven had iemand een artikel geplaatst dat kfc niet halaal is gecertifceerd, en dat klopt, want hun leverancier is Halaal, en daar gaan vele de fout in, dus niet kfc is Halaal, maar bepaalde broodjes en kipstukjes zijn Halaal Gecertificeerd.
Poeeh, ben moe geworden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.