Bekijk originele versie : wat zou jij doen je kind(eren)wel of niet
littleangel
15-08-2007, 21:27
wat zou jij doen wel of niet je kind(eren)naar een prive school in marokko.
laten gaan als je de mogelijkheid hebt
Schrijf_ster1
15-08-2007, 21:34
Op welke leeftijd en voor hoelang?
littleangel
15-08-2007, 21:40
vanaf de eerste jaar van school daar dat is denk ik ongeveer 7 jaar
Soukaina22
15-08-2007, 21:42
ik zou het niet kunnen.
Schrijf_ster1
15-08-2007, 21:43
Ik zou het wel willen als ik er zeker van ben dat het een goede school is, ik zou alleen dan ook daar willen wonen...k zie t niet zitten dat de afstand zo groot is. Onderwijs vind ik onwijs belangrijk, ik wil haar ook graag de koran uit het hoofd later leren in marokko maar die afstand houd me tegen, een kind heeft z;n moeder en diens liefde en aandacht nodig. Dat kan niemand anders je geven...als het kan zou ik een combinatie proberen te maken. :(
littleangel
15-08-2007, 21:56
waarom zou je het niet kunnen
Schrijf_ster1
16-08-2007, 13:10
Ga jij het doen? Moeilijk hoor. Ik mis haar al als ze gaat slapen laat staan :( maaja het is wel goed voor haar.
littleangel
16-08-2007, 16:39
ik wil het wil doen. maar dan ook daar blijven met de kinderen. en de vakanties hier naar toe komen. het is heel moeilijk denk ik
Miss_Magrebia
16-08-2007, 16:43
Hangt ervanaf wat je wilt bereiken. Persoonlijk zou ik dat niet doen, studies in Nederland zijn ook gewoon goed.
Waarom wil je je kinderen op een prive school plaatsen, of is dit een "stel dat" topic?
jennylopez
16-08-2007, 17:17
Nou als ik toch de mogelijkheid had zou ik ze gewoon op een prive school in Nederland zetten
sajidah_algaliq
16-08-2007, 17:21
Ik ben het inshaALlah wel van plan, zodra me dochtertje 4 of 5 is.... ga ik met haar mee, voor jaar, naar rawd, dat is een voorschool en dan weerterug komen en als ze 7 jaar is ga ik weer terug voor een paar jaren....is voor mij heel belangrijk zowel voor haar taal als voor haar dien isnhaAllah. Ben van plan inshaAllah dit in rabat te laten doen.
Het zal me wel heel erg moeilijk vallen, maar gheir isnhaALlah, voorwat hoort wat...
hounaidatje
16-08-2007, 17:24
mijn neefjes en nichtjes hebben op prve onderwijs gezeten, en daar is het niveau lager dan de normale scholen, bovendien kom je daar alleen een bep 'soort mensen' tegen, die niet de samenleving weerspeigelen...ga je naar een land dan meot je die nemen op zn gemiddelde en niet ergens in een elite sfeer zitten.
Schrijf_ster1
16-08-2007, 21:31
Nederland goede scholen? Absoluut niet!
Kinderen in Marokko op privescholen zijn 8 jaar, spreken vloeiend Frans, Arabisch lezen en schrijven en spreken en leren de qor'aan.
Echt als je de mogelijkheid hebt EN je bent bij je kind (ik zou niet in NL kunnen leven en m'n schatje in Marokko) dan zou ik het zeker doen. Die kinderen krijgen echt goed onderwijs.
Hier in NL valt het onderwijs echt erg tegen.
pelikaan
16-08-2007, 21:36
Nederland goede scholen? Absoluut niet!
Kinderen in Marokko op privescholen zijn 8 jaar, spreken vloeiend Frans, Arabisch lezen en schrijven en spreken en leren de qor'aan.
Echt als je de mogelijkheid hebt EN je bent bij je kind (ik zou niet in NL kunnen leven en m'n schatje in Marokko) dan zou ik het zeker doen. Die kinderen krijgen echt goed onderwijs.
Hier in NL valt het onderwijs echt erg tegen.
Ja maar waarom wil je een kind van 8 al 3 talen vloeiend willen leren schrijven en spreken, kind is nog maar 8 dus nog een kind.
Lijkt wel kinderarbeid, of ze moeten werken of ze moeten leren, laat een kind zolang het kan heeeeeeeeerlijk kind zijn, het leren en presteren komt heus nog wel!
Schrijf_ster1
16-08-2007, 21:40
Je kan het toch ook combineren? Als ze zo jong zijn leren ze heel goed en pakken ze alles makkelijk op. Uiteindelijk hebben ze daar zelf profijt van. Ik heb een neefje en nichtje in Marokko die op een priveschool zitten, echt slimme kindjes meshallah! Ze leren daar echt goed, krijgen huiswerk naar huis en in het weekend en de vakanties gaan ze leuke dingen doen met hun ouders. (rondreis door marokko bv :hihi: )
Die kinderen missen niets en hebben toch toponderwijs. Als ik naar mezelf kijk, de enige taal die ik goed beheers is het Nederlands. Engels red ik mezelf ook maar dat komt niet door school. Frans en Duits heb ik wel 4 jr gehad maar 2 uur in de week is niks. :jammer:
Moehim, als het voor mij mogelijk was dan zou ik echt m'n kindje in Marokko laten studeren op een jonge leeftijd. :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.