Bekijk originele versie : 'Overweldigend' bewijs dat het leven op aarde een buitenaardse oorsprong heeft
Pagina's :
1
2
3
4
5
[
6]
7
Iznogoudh
15-08-2007, 15:41
Nu weet ik gewoon dat jullie echt bekrompen denken. Eerlijk waar. Hoe kom je erbij dat dit niet zo is? Omdat ik een moslim ben? En zoals Spookrijder al heeft aangekaart .. jullie zien jezelf als GOD....? Ongelofelijk.
Stel je eens voor zeg moest je er nog achter denken.
Het ging om je anti-homo standpunt, die viel ik aan. Waarom je dat erbij hebt gezet is mij een raadsel. Wat wou je ermee zeggen?
Zelfs nog veel sterker.
Iemand kan daarbij ook nog gelovig zijn en menen dat hierin God een rol speelt of heeft gespeeld.
Mensen denken vaak verward en kunnen ratio en geloof niet van elkaar scheiden.
Is het wonder dat ze soms zo verward overkomen ?
Iedereen heeft wel hersens, maar niet een ieder heeft er gedachten in.:maf2: :nerd:
Het typische is, dat de Katholieke kerk de Big Bang Theorie heeft omarmt, ze zijn opgehouden met vechten tegen de wetenschappers, omdat ze geen argumenten hier tegen hebben, ze zijn zelfs zo ver gegaan, dat wetenschappers de eerste momenten van de Big Bang en wat er daarvoor was niet mogen onderzoeken, omdat dit Gods werk is.
Moslims zijn nog niet zo ver,schijnbaar.
Online_111
15-08-2007, 21:18
Het typische is, dat de Katholieke kerk de Big Bang Theorie heeft omarmt, ze zijn opgehouden met vechten tegen de wetenschappers, omdat ze geen argumenten hier tegen hebben, ze zijn zelfs zo ver gegaan, dat wetenschappers de eerste momenten van de Big Bang en wat er daarvoor was niet mogen onderzoeken, omdat dit Gods werk is.
Moslims zijn nog niet zo ver,schijnbaar.
Oh maar zeer zeker wel. Er is een Pakistaanse kernfysicus en islamgeleerde (3aliem) die de hedendaagse ontdekkingen (big-bang, uitbreiding heelal, zwarte gaten etc.) heeft vertaald naar de islam toe. Dat is een wetenschappelijk artikel gepubliceerd in een science blad .. redelijk bij te houden voor de leken onder ons. Ik ben nu druk bezig om dat stuk te vinden (op google natuurlijk haha :)). Dan zal ik die hier wel plaatsen.
GirlInHeaven
15-08-2007, 21:43
Wat eeb crap, nieuws gaat echt nergens meer over vandaag de dag:jammer:
Oh maar zeer zeker wel. Er is een Pakistaanse kernfysicus en islamgeleerde (3aliem) die de hedendaagse ontdekkingen (big-bang, uitbreiding heelal, zwarte gaten etc.) heeft vertaald naar de islam toe. Dat is een wetenschappelijk artikel gepubliceerd in een science blad .. redelijk bij te houden voor de leken onder ons. Ik ben nu druk bezig om dat stuk te vinden (op google natuurlijk haha :)). Dan zal ik die hier wel plaatsen.
Hopelijk niet in het arabisch of zo, het lijkt mij namelijk wel interessant.
Wetenschappers van de universiteit van Cardiff hebben aan de hand van bevindingen uit de in 2004 en 2005 uitgevoerde onderzoeksmissies naar twee kometen berekend dat de kans dat het leven zich op aarde gevormd heeft, in plaats van in de ruimte vanuit een komeet, een kans van 1 op 1 triljoen triljoen (10 tot de macht 24) is.
Deze theorie is al langer bekend onder de term panspermia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Panspermia).
Volgens de wetenschappers is gebleken dat alle bouwstenen benodigd voor leven aanwezig zijn in meteoren: "We hebben nu een mechanisme voor hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Alle nodige elementen - klei, organische moleculen en water - zijn aanwezig. De langere tijdsschaal en de grote massa van kometen maken het overweldigend meer waarschijnlijk dat het leven in de ruimte is begonnen, en niet op aarde."
---
Did Life Begin In Space? New Evidence From Comets
Source: Cardiff University
Date: August 14, 2007
Science Daily — Recent probes inside comets show it is overwhelmingly likely that life began in space, according to a new paper by Cardiff University scientists.
Professor Chandra Wickramasinghe and colleagues at the University's Centre for Astrobiology have long argued the case for panspermia - the theory that life began inside comets and then spread to habitable planets across the galaxy. A recent BBC Horizon documentary traced the development of the theory.
Now the team claims that findings from space probes sent to investigate passing comets reveal how the first organisms could have formed.
The 2005 Deep Impact mission to Comet Tempel 1 discovered a mixture of organic and clay particles inside the comet. One theory for the origins of life proposes that clay particles acted as a catalyst, converting simple organic molecules into more complex structures. The 2004 Stardust Mission to Comet Wild 2 found a range of complex hydrocarbon molecules - potential building blocks for life.
The Cardiff team suggests that radioactive elements can keep water in liquid form in comet interiors for millions of years, making them potentially ideal "incubators" for early life. They also point out that the billions of comets in our solar system and across the galaxy contain far more clay than the early Earth did. The researchers calculate the odds of life starting on Earth rather than inside a comet at one trillion trillion (10 to the power of 24) to one against.
Professor Wickramasinghe said: "The findings of the comet missions, which surprised many, strengthen the argument for panspermia. We now have a mechanism for how it could have happened. All the necessary elements - clay, organic molecules and water - are there. The longer time scale and the greater mass of comets make it overwhelmingly more likely that life began in space than on earth."
The new paper, The Origin of Life in Comets, by Professor Wickramasinghe, Professor Bill Napier and Dr Janaki Wickramasinghe is to be published shortly by the International Journal of Astrobiology.
(Bron (http://www.sciencedaily.com/releases/2007/08/070814093819.htm))
Organische kleideeltjes in kometen.
Organisch, het woord zegt het al. Er is dus leven op meerdere plaatsen dan op aarde.
Een zeer interessante ontdekking die de scheppingsfantasie weer een stuk verder onderuithaalt. Hoewel die natuurlijk al lang helemaal ontkracht was.
Met die uitzondering dat blijkt dat het eerste leven wel uit klei is ontstaan. Maar er is geen schepper geweest wat daar een mens van gekleid heeft.
..evolutie theorie is bij voorbaat al DOM...als dat zo was zouden we al geevolueerd zijn..ten tweede zouden de apen allang niet meer bestaan...je kan kwa uiterlijke evolueren...tot een papzak of een spierbundel maar daadwerkelijk in een ander soort levens vorm veranderen...:hihi:...typisch iets voor het westen om zoiets stoms op tafel te gooien en een dikke 50 jarig mensen daar in te laten geloven...en dan te weten dat dit alles is ontstaan door sinterklaas....
Nee een wezen wat vanuit het niets een aarde schept.
En vanuit een hand klei een man, waarvan hij een rib steelt om een vrouw te scheppen.
Tering zeg, dát is geloofwaardig.
Alleen al de onzinbewering dat eerst de aarde werd geschapen en daarna de zon en de sterren. Er is vanuit de astronomie al lang bekend dat hemellichamen (planeten) ontstaan uit het ontstaan van sterren. De aarde kan er dus nooit eerder zijn geweest dan de zon.
Net zomin als de zon om de aarde heen draait.
..zelfs in star trek is er uiteindelijk het opperwezen....snap niet dat je zo respectloos doet hier....
Joehoeoeoe, Startrek is geschreven door mensen. Net als de bijbel, de thora en de koran.
Dat is allemaal fictie. Maar dan is Startrek nog wat geloofwaardiger. Dat is science-fictie. Daar komt nog een béétje wetenschap bij kijken.
TatTwamAsi
15-08-2007, 22:10
Organische kleideeltjes in kometen.
Organisch, het woord zegt het al. Er is dus leven op meerdere plaatsen dan op aarde.
Een zeer interessante ontdekking die de scheppingsfantasie weer een stuk verder onderuithaalt. Hoewel die natuurlijk al lang helemaal ontkracht was.
Met die uitzondering dat blijkt dat het eerste leven wel uit klei is ontstaan. Maar er is geen schepper geweest wat daar een mens van gekleid heeft.
Organische klei is al een pleonasme, zoiets als witte sneeuw ... :)
Met "organisch" bedoelen wij Aardbewoners leven gebaseerd op koolstofverbindingen, dus planten en dieren zoals wij die op Aarde kennen.
Dit lijkt me allemaal nogal een sterk verhaal omdat planten en dieren zoals wij die op Aarde kennen, heel sterk gebonden zijn aan de mogelijkheid van leven hier op Aarde:
1. Een dampkring met stikstof, zuurstof en water (en een ozonlaag) die de meeste dodelijke kosmische straling tegenhoudt, en meteorieten inslagen tegenhoudt.
2. Een afstand van een ster zodat temperaturen tussen dag en nacht schommelen tussen -50 en +50 graden Celcius, waarin leven kan bestaan.
3. Zoveel oppervlaktewater, dat die door verdamping en condensatie (regen) gelijkelijk over de planeet wordt verdeeld.
DAARDOOR is leven op Aarde zoals wij dat nu kennen, mogelijk.
En was het eerste leven niet door iets van buiten de Aarde op gang gebracht, dan was het wel vanzelf ontstaan hier op Aarde, omdat de omstandigheden ideaal zijn.
We kennen momenteel geen enkele andere planeet die ook maar IETS lijkt op de Aarde. Mars komt nog het meest in de buurt, maar die heeft nauwelijks een dampkring (en kan die ook nooit gehad hebben omdat de aantrekkingskracht te klein is om die vast te houden), en de temperatuurschommelingen zijn te groot, en de afstand tot de Zon te groot waardoor het berekoud is.
Kortom, ik geloof niet in dat kometenverhaal, maar het zou toch waar kunnen zijn. Maar het HOEFT niet waar te zijn omdat de omstandigheden voor leven hier op Aarde gewoonweg TE IDEAAL zijn dat het niet vanzelf had ontstaan! :hadj:
GirlInHeaven
15-08-2007, 22:23
Joehoeoeoe, Startrek is geschreven door mensen. Net als de bijbel, de thora en de koran.
Dat is allemaal fictie. Maar dan is Startrek nog wat geloofwaardiger. Dat is science-fictie. Daar komt nog een béétje wetenschap bij kijken. Drop dead:D
The__Kwisatz
15-08-2007, 22:45
Organische klei is al een pleonasme, zoiets als witte sneeuw ... :)
Met "organisch" bedoelen wij Aardbewoners leven gebaseerd op koolstofverbindingen, dus planten en dieren zoals wij die op Aarde kennen.
Dit lijkt me allemaal nogal een sterk verhaal omdat planten en dieren zoals wij die op Aarde kennen, heel sterk gebonden zijn aan de mogelijkheid van leven hier op Aarde:
1. Een dampkring met stikstof, zuurstof en water (en een ozonlaag) die de meeste dodelijke kosmische straling tegenhoudt, en meteorieten inslagen tegenhoudt.
2. Een afstand van een ster zodat temperaturen tussen dag en nacht schommelen tussen -50 en +50 graden Celcius, waarin leven kan bestaan.
3. Zoveel oppervlaktewater, dat die door verdamping en condensatie (regen) gelijkelijk over de planeet wordt verdeeld.
DAARDOOR is leven op Aarde zoals wij dat nu kennen, mogelijk.
En was het eerste leven niet door iets van buiten de Aarde op gang gebracht, dan was het wel vanzelf ontstaan hier op Aarde, omdat de omstandigheden ideaal zijn.
We kennen momenteel geen enkele andere planeet die ook maar IETS lijkt op de Aarde. Mars komt nog het meest in de buurt, maar die heeft nauwelijks een dampkring (en kan die ook nooit gehad hebben omdat de aantrekkingskracht te klein is om die vast te houden), en de temperatuurschommelingen zijn te groot, en de afstand tot de Zon te groot waardoor het berekoud is.
Kortom, ik geloof niet in dat kometenverhaal, maar het zou toch waar kunnen zijn. Maar het HOEFT niet waar te zijn omdat de omstandigheden voor leven hier op Aarde gewoonweg TE IDEAAL zijn dat het niet vanzelf had ontstaan! :hadj:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze de kans hebben berekend.
Miller heeft al aangetoond dat organische moleculen uit niet levende materie kan ontstaan (ondanks z'n foute aannames over de vroege aardse atmosfeer). Er zijn zelfs al PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) ontdekt in een nevel.
Ook op kometen zijn organische moleculen niet zeldzaam maar dan nog; dit is nog steeds geen leven! Ze zijn wel belangrijk voor de polymerisatie (zoals van aminozuren naar eiwitten).
Maar zoals je al aangaf, we hadden hier op aarde die buitenaardse organische troep helemaal niet nodig; die hadden we zelf ook!
Ik vind het wel interessant maar ik ben ook nog niet overtuigd.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze de kans hebben berekend.
Miller heeft al aangetoond dat organische moleculen uit niet levende materie kan ontstaan (ondanks z'n foute aannames over de vroege aardse atmosfeer). Er zijn zelfs al PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) ontdekt in een nevel.
Ook op kometen zijn organische moleculen niet zeldzaam maar dan nog; dit is nog steeds geen leven! Ze zijn wel belangrijk voor de polymerisatie (zoals van aminozuren naar eiwitten).
Maar zoals je al aangaf, we hadden hier op aarde die buitenaardse organische troep helemaal niet nodig; die hadden we zelf ook!
Ik vind het wel interessant maar ik ben ook nog niet overtuigd.
De vroege Aarde is voortdurend door kometen gebombardeerd, toen was er genoeg materie die niet in planeten of manen zat, de basis van de Aarde is materiaal uit de ruimte, die uiteindelijke een eigen zwaartekracht kreeg door de verzamelde materie en een planeet werd.
:hihi: :hihi:
Eerst maar eens afwachten of die "hypotheses" in Science en Nature worden gepubliceerd.
GirlInHeaven
15-08-2007, 23:04
:lol:
Aplat:lol:
Aplat:lol:
GirlInHeaven
Pagina's :
1
2
3
4
5
[
6]
7
©2000-2010 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.