Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : fatima hand

Pagina's : [1] 2 3

romaysa1979
14-08-2007, 01:23

Salaam aleikoum, Wie weet waar je ergens een zilverkleurige Fatima hand kan kopen? Ik heb in Beverwijk gekeken maar heb daar niks gezien.. het liefst in de buurt van Utrecht of Amsterdam mag ook nog wel En graag GEEN reacties dat het Haram is want dat weet ik ook wel.. een Nederlandse vriendin wil het graag en wil er een voor haar kopen Alvast bedankt Aleikoum salaam Romaysa

hanane_13
14-08-2007, 02:01
Beverwijk:goedzo:

anash
14-08-2007, 04:28
Salaam aleikoum, En graag GEEN reacties dat het Haram is want dat weet ik ook wel.. een Nederlandse vriendin wil het graag en wil er een voor haar kopen Alvast bedankt Aleikoum salaam Romaysa Wa aleikoum salaam Kga dus niet zeggen dat het haram is want dat weet je al, maaaaaar... Als je weet dat het haram is, dan moet je je Nederlandse vriendin ook niet helpen met het haram. Net zoals je voor een kafir geen wijn mag kopen, mag je de niet-moslims ook niet helpen met harame dingens. Dat wat leidt naar haram, is haram. En iemand steunen of helpen in het haram , is ook haram. Wa allahoe3alim. Wa aleikoum salaam warahmatou'allah

romaysa1979
14-08-2007, 05:32
Salaam aleikoum Anash, Bedankt voor je reactie.. dit wist ik al.. dan moet ze het zelf maar halen.. maar wil toch weten waar je die kan halen.. dan kan ik het zeggen tegen haar Dus iemand?? Wa aleikoum salaam

sweet_sihem
14-08-2007, 08:18

Wa aleikoum salaam Kga dus niet zeggen dat het haram is want dat weet je al, maaaaaar... Als je weet dat het haram is, dan moet je je Nederlandse vriendin ook niet helpen met het haram. Net zoals je voor een kafir geen wijn mag kopen, mag je de niet-moslims ook niet helpen met harame dingens. Dat wat leidt naar haram, is haram. En iemand steunen of helpen in het haram , is ook haram. Wa allahoe3alim. Wa aleikoum salaam warahmatou'allah Dat was ik ook aant denken..:hadj:

Anisaatje
14-08-2007, 09:09
Haraam, een fatimahandje haraam? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Wie kan mij vertellen waarom het haraam is en waar dat staat??? Tis toch gewoon een sieraad?

naimaaa123
14-08-2007, 10:27
ik wist ook niet dat het haram was

Kr0elleb0eL
14-08-2007, 11:59
Me neither..

_missymaroc_
14-08-2007, 13:14
ja waarom is dat haram :confused:

N0ual_
14-08-2007, 13:23
wist k ook niet k draag zon ketting elke dag? :rolleyes:

Bullit_
14-08-2007, 13:26
De gedachten daarachter. Dat handje is destijds gemaakt met als achterliggende gedachte: 'Fatima, De hand van Fatima, de Dochter van de Profeet Vrede zij met hem. Dat het zegeningen zou geven. Dat het een Speciaal handje is. Ook al heb jij niet zo een gedachte, en het als een leuk Sieraad ziet, het feit dat het Sieraad met zo'n gedachte gemaakt is, maakt het sieraad niet toegestaan. Allah 'aaliem Dit is wat ik erover weet Salamu alaikum

N0ual_
14-08-2007, 13:36
De gedachten daarachter. Dat handje is destijds gemaakt met als achterliggende gedachte: 'Fatima, De hand van Fatima, de Dochter van de Profeet Vrede zij met hem. Dat het zegeningen zou geven. Dat het een Speciaal handje is. Ook al heb jij niet zo een gedachte, en het als een leuk Sieraad ziet, het feit dat het Sieraad met zo'n gedachte gemaakt is, maakt het sieraad niet toegestaan. Allah 'aaliem Dit is wat ik erover weet Salamu alaikum ja maar dt weet k ook wel. En k zie het alleen niet als een sieraad.. k zelf bedoelde alleen dat k er een ketting ervan heb. En dat k die elke dag aan heb.:goedzo:

Bullit_
14-08-2007, 13:40
ja maar dt weet k ook wel. En k zie het alleen niet als een sieraad.. k zelf bedoelde alleen dat k er een ketting ervan heb. En dat k die elke dag aan heb.:goedzo: I dont understand:/ Je ziet het niet als sieraad? Als wat dan wel? Ja die zuster heeft het ook over de ketting met het handje van fatima erop.

N0ual_
14-08-2007, 14:10
I dont understand:/ Je ziet het niet als sieraad? Als wat dan wel? Ja die zuster heeft het ook over de ketting met het handje van fatima erop. als wat zie jij het dan :rolleyes: dat jij mij vraagt als wat k t zie..

Bullit_
14-08-2007, 14:13

Het IS een sieraad, dat is klaarblijkelijk, maar een niet toegestaane sieraad. Dus nogmaals: Als wat zie jij het dan? Je hebt er toch ook een?

Pagina's : [1] 2 3