Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Chocolade wordt duurder

Lella_Nigella
12-08-2007, 19:53

Ook chocolade zal fors duurder worden HAMBURG - Er lijkt geen einde te komen aan de aangekondigde prijsstijgingen van alledaagse levensmiddelen. Na onder meer brood, zuivel en pasta gaat nu ook chocolade duurder worden. Dat kondigt Barry Callebaut aan, de grootste chocoladefabrikant ter wereld. Andreas Jacobs, topman van Barry Callebaut, spreekt in het Duitse magazine Der Spiegel van een 'significante' prijsstijging die de klant 'binnenkort' zal merken. Als verklaring wordt verwezen naar de duurder geworden grondstoffen, zoals cacao, hazelnoten en melkpoeder. Dat laatste is het voorbije jaar in prijs verdubbeld. Grondstoffen zijn nu over het algemeen duurder door een combinatie van de ongunstige weersomstandigheden, de opkomst van biobrandstoffen (waarvoor graan wordt gebruikt, nvdr) en de economische boom in Azië. Volgens de topman van Barry Callebaut zullen in onderhandelingen met de afnemers voor de eerste jaarhelft van 2008 duidelijk hogere prijzen worden aangerekend. Barry Callebaut produceert volgens Der Spiegel voor huismerken (onder meer Aldi en Lidl) en maakt dekchocolade voor Magnum-ijs en de Lion-reep. Het bedrijf zelf maakt de namen van zijn afnemers niet bekend. Barry Callebaut heeft een belangrijke productiesite in Wieze, Oost-Vlaanderen. avb Bron: standaard

Lella_Nigella
12-08-2007, 20:26
Ben ik de enige die de prijsstijgingen erg vindt?

AbaHoeCh
12-08-2007, 20:27
Kom het dan hier in België kopen. Smaakt beter, daar staan we bekend om en het goedkoper. :goedzo:

Lella_Nigella
12-08-2007, 20:31
Kom het dan hier in België kopen. Smaakt beter, daar staan we bekend om en het goedkoper. :goedzo: Het gaat over België :hihi: Al het eten dat ik lekker vind wordt duurder. Tijd om te emigreren

OemAbdoellah
12-08-2007, 20:53

beter toch,... dan kunnen we nog beter afvallen ;)

Lella_Nigella
12-08-2007, 20:54
beter toch,... dan kunnen we nog beter afvallen ;) Heb ik niet nodig :ego: