Bekijk volle/desktop versie : Wie wilt me Marokkaans leren?



Pagina's : [1] 2

12-08-2007, 15:30
Salam aleykoum,

Ik ben een 17 jarig meisje met Nederlands en Marokkaans bloed. Thuis praten we alleen maar Nederlands, dus ik kan geen Marokkaans..
Vorig jaar ben ik voor het eerst naar Marokko geweest, ik kon niet met mijn familie praten, dus dat was best wel een probleem voor mij. Toen ik weer terug kwam in Nederland ben ik op Arabische les gegaan, maar daar heb ik alleen leren lezen en schrijven en Arabisch is toch wel anders dan dialect Marokkaans.. Dus toen ik dit jaar weer naar Marokko ging had ik weer een beetje een probleem.. Vooral omdat ik dit jaar zonder mijn vader en zus ging..
Volgend jaar ga ik inshAllah weer naar Marokko, maar dan wil ik wel gewoon Marokkaans kunnen.. Nu zoek ik dus iemand die me goed Marokkaans kan leren.. Graag het dialect van omgeving Casablanca..
Ik woon in de buurt van Amsterdam, het lijkt me wel handig als ik 1 op 1 les zou krijgen. Van mijn ouders zou ik niet bij iemand thuis mogen gaan, dus misschien is het verstandig om het in een buurthuis ofzo te doen, iniedergeval in een omgeving waar er veel mensen zijn.. Oja, ik wil graag les krijgen van een vrouw, niet van een man..
Ik weet niet of het raar is dat ik dit topic aanmaak en of iemand het me wel wilt leren.. Maar ik wil het zooooo graag leren! Echt waar..

InshAllah weet iemand een persoon die Marokkaanse les geeft of wilt ze het me zelf leren..

Alvast bedankt

Xxx- Yasmina

12-08-2007, 19:52


Haha, liefffffie! benje alweer in het land? Hadje genoeg van de gebarentaal datje dit noodoproepje plaatst?

Up voor jou!

12-08-2007, 23:44

Citaat door Ibtisamx:
Haha, liefffffie! benje alweer in het land? Hadje genoeg van de gebarentaal datje dit noodoproepje plaatst?

Up voor jou!


Hahahha gekkerd. Ik heb inderdaad genoeg van die gebarentaal en van mijn illegale Marokkaanse zinnen Ik begrijp het echt een heel klein beetje, maar ik wil het gewoon goed verstaan. Als ik een zin wil maken, lach ik mezelf gewoon uit.. Het is zo scheef.
Mjaaahh inshallah spreek ik je nog een keertje uitgebreid, want net moest m´n zus weer snel op msn.

13-08-2007, 10:22
ik ben zelf ook half nederlands half marokaans .
maar ga al vanaf baby's aan bijna elk jaar naar marokko .
en zat al vanaf me 6 de jaar tot 16 de jaar op arabische les.
maar incha allah zal je het snel leren. mijn arabische is ook nog niet 100%. maar nu dat ik getrouwt ben gaat het steeds beter. groetjes

13-08-2007, 17:25


heej meid

ik weet precies waar je het over hebt. ik ben ook halfbloed en spreek geen woord marokkaans.
ik ben er al vaker geweest, maar dit jaar heb ik mijn familie beloofd dat ik volgend jaar marokkaans spreek, dus ik ben ook hard op zoek naar iemand die het mij kan leren. maar het is zo moeilijk iemand te vinden

maarja succes!

13-08-2007, 23:27

Citaat door nassima 81:
ik ben zelf ook half nederlands half marokaans .
maar ga al vanaf baby's aan bijna elk jaar naar marokko .
en zat al vanaf me 6 de jaar tot 16 de jaar op arabische les.
maar incha allah zal je het snel leren. mijn arabische is ook nog niet 100%. maar nu dat ik getrouwt ben gaat het steeds beter. groetjes


ik ben dus pas 2 keer in marokko geweest, en k ga net een paar maandjes naar arabische les.
jah inshallah leer ik het snel, want ik wil volgende zomer wel marokkaans kunnen!
bedankt voor je reactie
hmdl dat jij nu beter marokkaans kan, nu je getrouwd bent

13-08-2007, 23:31

Citaat door NaNa88:
heej meid

ik weet precies waar je het over hebt. ik ben ook halfbloed en spreek geen woord marokkaans.
ik ben er al vaker geweest, maar dit jaar heb ik mijn familie beloofd dat ik volgend jaar marokkaans spreek, dus ik ben ook hard op zoek naar iemand die het mij kan leren. maar het is zo moeilijk iemand te vinden

maarja succes!


ik kan echt een heel klein beetje marokkaans, maar ik kom wel altijd met mijn illegale zinnen.. ik weet zelf dat het niet klopt. maar mensen begrijpen me wel.. maar over het algemeen kan ik echt niks zeggen, hoor.. soms als mensen aan het praten zijn begrijp ik 4 zinnen ofzo.. en de rest niet, en soms begrijp ik maar een paar woorden en soms niks. mjaah meestal begrijp ik gewoon niks. echt stom is dat..
het liefst wil ik iemand hebben die me het 1 op 1 kan leren.. maar als ik niemand kan vinden die datg wilt doen kan inshallah iemand me het via de mic leren..
woon jij ook in de buurt van a'dam? als ik inshallah iemand heb gevonden kan ie jou het dan gelijk ook leren..

mjaaah dankjewel

14-08-2007, 16:24

Citaat door MinaAppelsina:
ik ben dus pas 2 keer in marokko geweest, en k ga net een paar maandjes naar arabische les.
jah inshallah leer ik het snel, want ik wil volgende zomer wel marokkaans kunnen!
bedankt voor je reactie
hmdl dat jij nu beter marokkaans kan, nu je getrouwd bent



je zal straks zelf merken hoe vaker je naar marokko gaat hoe meer je weer heb bij geleerd als je terug komt. ik weet niet of je ook marokaanse vriendinnen heb maar als je ze heb vraag of hun ook zoveel mogelijk marokkaans tegen je spreken deden mijn vriendinnen ook xxx

17-08-2007, 14:12
Niemand wilt me leren:S

17-08-2007, 14:24
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=650018&page=2

KIJK ANDERS EFFE HIEROP?

17-08-2007, 22:12
Tja, wordt dus snel trouwen he UP voor jou!

17-08-2007, 22:32
je kan het boek van jan hoogland kopen..
het heet Marokkaans Arabisch..isbn 9054600195
het is wel niet het dialect wat jij zoekt, maar je kan je eigen verstaanbaar maken in marokko er zit ook een goede grammatica bij..
ik ben zelfs niet marokkaans, maar had dit boek gekocht omdat mijn vriend marokkaans is. En het boek heeft mij zeker geholpen. Soms verbetert hij mij wel.. Maar zoals jezelf zegt het is altijd wel beter om het van iemand te krijgen die het spreekt.
veel succes, hoop dat jer er wat aan hebt..

veel liefs

12-09-2007, 22:48


omhoooooooooooog

12-09-2007, 22:58
met 1 woord prachtig dat je het wilt leren tegenwoordig de marokkanen in nl zelfs spreken het dialect al moeilijk.

jij wilt het graag leren dus komt het langzamerhand wel goed insha allah.

m3a salama

14-09-2007, 16:52
ehmmmm mensen, ik heb nog steeds hulp nodig, hoor... dus, help me

Pagina's : [1] 2