Bekijk originele versie : Rugpijn tijdens en na zwangerschap.
Leila1982
12-08-2007, 13:06
Tijdens mijn zwangerschap had ik ontzettend veel pijn in mijn rug, volgens mijn fiso was het een lichte vorm van bekkeninstabiliteit. Na de bevalling is de pijn een stuk minder geworden, maar ik heb er na 3 jaar nog steeds veel last van. Een paar weken is het even weg, dan komt het weer terug en soms kan ik niet meer normaal bukken en ook wordt ik vaak belemmerd in mijn dagelijkse bezigheden hierdoor.
Wie heeft hier ook last van en wat doen jullie eraan?
Alle tips zijn welkom :o
MissLoulou
12-08-2007, 13:08
Ik had een week voor mijn bevalling bekkeninstabilteit en een paar weken na mijn bevalling was dat weg dus ikke blij natuurlijk :banana:
Maar ik zou kijken voor fysio
succes
Leila1982
12-08-2007, 13:11
Ik had een week voor mijn bevalling bekkeninstabilteit en een paar weken na mijn bevalling was dat weg dus ikke blij natuurlijk :banana:
Maar ik zou kijken voor fysio
succes
Wat raar, ik had het al met 3 maanden. Volgens de dokter kwam dat door de hormonen.
En fysio, daar dacht ik ook aan, maar wilde eerst ervaringen horen. Heb tijden tijdens mijn zwangerschap fysio gehad, maar schoot er niets mee op.
MissLoulou
12-08-2007, 13:17
Wat raar, ik had het al met 3 maanden. Volgens de dokter kwam dat door de hormonen.
En fysio, daar dacht ik ook aan, maar wilde eerst ervaringen horen. Heb tijden tijdens mijn zwangerschap fysio gehad, maar schoot er niets mee op.
Jah ik had het pas de laatse week of 2 weken, ik kon niet zitten of liggen op mijn kont was zo pijnlijk na de bevalling had ik het nog een week of 2 en toen was het weg nu hmdl nergens meer last van, alleen soms wel last van mijn :o alsof die dan blokkeert of een spier verrek :maf: ik moet daar nog voor naar de dokter :maf: wist niet eens dat die spieren had :hihi:
Leila1982
12-08-2007, 13:20
Jah ik had het pas de laatse week of 2 weken, ik kon niet zitten of liggen op mijn kont was zo pijnlijk na de bevalling had ik het nog een week of 2 en toen was het weg nu hmdl nergens meer last van, alleen soms wel last van mijn :o alsof die dan blokkeert of een spier verrek :maf: ik moet daar nog voor naar de dokter :maf: wist niet eens dat die spieren had :hihi:
:haha:
Elhamdoellilah heb je nergens last van, je gezondheid is toch het belangrijkst.
salaam
je moet veel oppassen met je dagelijkse taak en zeker zware dingens optillen.
we denken er niet veel bij na tot het te laat is en spijt krijgen ,dat we niet voorzichtig genoeg zijn.
ik heb 2 operaties achter de rug ,dus ik weet waar over ik spreek.
ik volg kinesist,al help het niet veel .maar gair inshallah.
elhamdoeillillah kan ik og op mijn benen staan.
bollebuik
12-08-2007, 14:29
oooh die pijn!! ik heb dat ook gehad, kon mij écht niet bukken of uit bed komen, ik moest rollen uit bed. het leek wel of ik een naald door mijn rug kreeg. maar na mijn zwangerschap is dat geleidelijk gestopt el hamdulilah.
Moslima27
12-08-2007, 14:32
die pijn is heel herkenbaar.ik heb dat overgehouden aan eerste zwangerschap zo'n 6 jaar terug.
en nu is pas duidelijk dat ik bekkeninstabiliteit heb:moe:
Leila1982
12-08-2007, 17:06
salaam
we denken er niet veel bij na tot het te laat is en spijt krijgen ,dat we niet voorzichtig genoeg zijn.
Jeetje. Je hebt gelijk, we moeten voorzichtiger zijn. Meestal voel ik de pijn na zware inspanning en dan moet ik heel voorzichtig zijn.
Maar wat is kinesist?
Leila1982
12-08-2007, 17:07
salaam
Jeetje. Je hebt gelijk, we moeten voorzichtiger zijn. Meestal voel ik de pijn na zware inspanning en dan moet ik heel voorzichtig zijn.
Maar wat is kinesist?
Leila1982
12-08-2007, 17:10
oooh die pijn!! ik heb dat ook gehad, kon mij écht niet bukken of uit bed komen, ik moest rollen uit bed. het leek wel of ik een naald door mijn rug kreeg. maar na mijn zwangerschap is dat geleidelijk gestopt el hamdulilah.
Ja dat had ik dus ook tijdens mijn zwangerschap. Ik kon niet ff opstaan, daar had ik een methode voor die de fysio mij vertelde. ik kon ook niet normaal zitten, voor even, maar niet voor lang en omdraaien 's nachts dat ging gewoon niet, ik schreeuwde het soms uit van de pijn, maar ik dacht, ach ja, het is toch tijdelijk, maar de pijn zit er nog. Daar waar ik voor mijn zwangerschap nergens last van heb, moet ik nu voortdurend uitkijken.
Leila1982
12-08-2007, 17:12
die pijn is heel herkenbaar.ik heb dat overgehouden aan eerste zwangerschap zo'n 6 jaar terug.
en nu is pas duidelijk dat ik bekkeninstabiliteit heb:moe:
Heb jij maar 1 kindje? Ik ben bang dat mocht ik weer voor een tweede gaan dat het dan nog erger wordt, straks kom ik in een rolstoel terecht, er gaan allerlei spookbeelden door mijn hoofd :maf2:
als je meerdere kindjes hebt, hoe is het dan gegaan bij de tweede :)
Moslima27
12-08-2007, 17:14
Heb jij maar 1 kindje? Ik ben bang dat mocht ik weer voor een tweede gaan dat het dan nog erger wordt, straks kom ik in een rolstoel terecht, er gaan allerlei spookbeelden door mijn hoofd :maf2:
als je meerdere kindjes hebt, hoe is het dan gegaan bij de tweede :)
nee heb er 2.maar bij 2e had ik ergere kwalen dat die rugpijn erniet toe deed.
maar na de geboorte van 2e heb ik echt bijna plat gelegen.
toen was het over en nu na 2 jaar is de pijn heviger geworden.zelfs slapen is al pijnlijk:traan1:
Dreaming_lady
12-08-2007, 17:20
ik heb ook heel erg last van me bekken en loop zelfs bij een bekkenbodemtherapaut..lopen gaat moelijk zitten kan ik niet langer dan een kwartier achter elkaar en slapen is een hel....die oefeningen van de fysio helpen geen reet..ik moet nu naar manuele therapie omdat de pijn alleen erger word...
is dit een soort bekkeninstabiliteit wat ik heb??
Leila1982
12-08-2007, 17:21
nee heb er 2.maar bij 2e had ik ergere kwalen dat die rugpijn erniet toe deed.
maar na de geboorte van 2e heb ik echt bijna plat gelegen.
toen was het over en nu na 2 jaar is de pijn heviger geworden.zelfs slapen is al pijnlijk:traan1:
Oh meen je dat nou :( Ik dacht misschien kan jij mij geruststellen. Ik werd vanacht ook wakker van de pijn, vond het zo erg en kon niet meer slapen van de pijn.
Nu weet ik zeker dat ik er voorlopig echt geen zin in heb. En idd, die rugpijn is niet het enige, ik had ook ontzettend veel kwalen en ongemakken en om het nog erger te maken had ik ook nog eens een rotwerkgever die vond dat ik me aanstelde, tenminste, de arbo dan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.