Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Turkse pizza

Najfa
08-10-2003, 10:05

Ingredienten: deeg 1 pak meel zout naar smaak 2 afgestreken eetlepels gistpoeder Ingredienten: 1 kilo gehakt van kip of van schaap/koe wat je zelf wilt 6 paprika’s verschillende kleurtjes 5 teentjes knoflook 6 uien middengroot naar smaak wat kosbar en mahknous 1 prei beetje sambal en eventueel wat chilisaus ik doe er 200 gram champignons erbij Parmezaanse kaas Weer een beetje zout niet veel want er zit al in het deeg 3 of 4 mini blikjes tomatenpuree voldoende olie zodat je de saus over het deeg kan verspreiden ongeveer 2 theeglazen kan ook meer naar hoeveelheid Bereidingswijze: Doe de meel in een beslagkom doe dan de zout en de gist erbij en dan kneden met voldoende lauw water je hoeft maar 10 minuten te kneden niet echt goed kneden net als deeg voor brood doe je hand vol olie erbij zodat het deeg niet plakt laat het dan wat rijzen tot je de saus hebt gemaakt wel wat bestrooien met meel doe er een plastic tasje overheen en leg het aan de kant tot je het nodig hebt. Pak een beslagkom doe er de gehakt,kleingesneden groenten zoals de uien, paprika ,knoflook,prei en als je wilt de champignons erin en door elkaar roeren met naar smaak wat kruiden toevoegen hoeft niet maar ik doe het wel wat van die hete kruiden is genoeg en ongeveer 1 theeglas olie erbij zodat je het makkelijk over het deeg heen kan bestrijken. Pak de deeg erbij maak er mini bolletjes van allemaal pak dan elke keer 1 rol het uit met een deegroller evengroot zoals de turken doen niet dik dun pak een eetlepel erbij doe de saus erbij smeer het over de hele pizza heen niet veel genoeg doe het dan 1 voor 1 in de voorverwarmde pizzapan NIET in de oven ga dan zo verder tot je klaar bent eet smakelijk. Ps. Doe als de pizza bijna klaar is de parmezaanse kaas erbij heeeeel weinig naar smaak.

RitaMaria
17-10-2003, 14:08
"Turkse pizza" Voor het deeg: 750 gram meel 500 gram water 20 gram zout Voor de vulling: 2 rode paprika''s 1 groene paprika 1 kleine ui 2 tomaten 2 blikjes tomatenpuree 1 bosje peterselie 150 gram lamsgehakt 5 gram zwarte peper 10 gram rode peper 10 gram zout 5 gram knoflookpoeder 30 gram sla olie Bereidingswijze: Meng meel met water en zout. Maak twee bolletjes van het deeg, rol dit goed uit met een deegroller (bv) Snijd de paprika's, het uitje, tomaten en peterselie klein. Eventueel in een mixer. Voeg hier de tomatenpuree bij. Meng het lamsgehakt met de kruiden en de olie. Voeg groenten en vlees bij elkaar. Dit mengseltje van gehakt en groente verdelen over de 2 uitgerolde pizza's. In een voorverwarmde oven op 220 graden – ongeveer 7 minuten Eet smakelijk!

RitaMaria
17-10-2003, 14:19
turkse pizza Lekkere maaltijd voor de zaterdagavond Aantal personen: 4 Bereidingstijd: 10-20 minuten Ingrediënten: 1 rond of ovaal turks brood 2 gele en 2 groene paprika's 300 gr. feta 2 teentjes knoflook 2 theel.paprikapoeder 1 potje tomatensaus 4 eetl.olijfolie 250 gram gehakt 1 ui (fijngesnipperd) event.100 gr.zwarte olijven Voorbereiding: Oven voorverwarmen op 200°C. Snijd het brood horizontaal doormidden. Snijd de schoongemaakte paprika's in smalle reepjes. Snijd de feta in blokjes. Roer de geperste knoflook en het paprikapoeder door de tomatensaus. Bereidingswijze: Bedruppel de beide broodhelften met olie. Bak intussen het gehakt met de uien licht. Bestrijk de broodhelften met een laagje saus. Beleg dit met gehakt, paprika,feta en event.olijven. Schuif de pizza's ± 15 min. in de voorverwarmde oven

power_flower
22-12-2003, 14:13
Hallo er is mij verteld door een Turkse collega dat je het beter in een pizzapan kan doen want dan krijgen de pizza's een zachte bodem en als je ze in de oven doet dan krijg je een harde pizzabodem en bij turkse pizza's moeten de bodems lekker zacht blijven

RitaMaria
22-12-2003, 18:36

Origineel gepost door power_flower Hallo er is mij verteld door een Turkse collega dat je het beter in een pizzapan kan doen want dan krijgen de pizza's een zachte bodem en als je ze in de oven doet dan krijg je een harde pizzabodem en bij turkse pizza's moeten de bodems lekker zacht blijven :goedzo:

Angel_Berkane
07-01-2004, 14:41
Heeeeeeeee ik ga het gelijk makennnnnnnnn, uhmmmm ik ruik de pizza'sssssssss uhmm, beslama Thallauw...... xxAngelxx

bouchra3
27-03-2009, 17:55
heeft iemand deze recepeten al eerder gemaakt en duurt het lang ? want ik heb het nodig voor school

tuinen
11-02-2010, 12:31
hoorde van een turkse buurvourw dat je beter olie in het deeg kan doen, zo plakt het niet erg

creatieve
11-02-2010, 23:40
heerlijk toch hier kan je ook met fotos zien www.turkserecepten.net http://www.turkishcooking.net/Dutch_gerechten.htm/Turkse_Pizza/image/lahmacun_servis2.JPG

esmer_elda
04-03-2010, 22:03
en is het gelukt?

Sweet_Heart
05-03-2010, 10:05
mmmmmmmm :D ziet er lekker uit!

RomaysaRayyan
05-03-2010, 11:31
volgens mijn turkse schoonmoeder kan je het beste pizza;s bereiden in een soort tosti apparaat, die je kan verstellen. zo'n ijzeren grillapparaat. volgens mijn schoonmoeder: voor 20 stuks pizza's 1 groene paprika 1 rode paprika 2 uien 4 tomaten gepeld koriander en peterselie zout elkaymoen zwarte peper rode peper turkse gedroogde peper 1 verse gist zonnebloem olie 1 meel warme melk 1 kleine blikje tomatenpuree 250 gram gehakt Bereiding: Eerst doe je al het groenten in een keukenmachine, giet het in een kom doe er gehakt bij de kruiden en de tomatenpuree beetje olie wil je het wat pittiger hebben beetje sambal toevoegen. deeg: Meel in een kom, 2 eieren erbij, beetje zonnebloemolie, beetje water, hele gist en kneden met alleen warme melk, zo wordt het deeg heerlijk zacht. laat het deeg een paar uur rijzen, na het rijzen rol je deeg op snij deze in 20 bolletjes en maak de deeg plat met een keukenrol en smeer het mengels erop en doe ze dan in een tostiapparaat, deze bakt zowel boven als de onderkant van de pizzaa oven: maakt het deeg hard pizzapan: ik heb het idee dat de bovenkant niet gaar wordt.

esmer_elda
07-03-2010, 12:48

lekker voor een zondag!!!

Oemie12
23-07-2010, 15:41
er moeten meer fot's komen

labello
26-07-2010, 09:59
Pizza heb gistren gamaakt..., ik snap niet wrm meeste marokkanen ...de deeg anders maken ( net brood deeg) voor zacht pizza deeg: meel olie zout gist 1 bakpoeder en alleen met met melk kneden 5 goed kneden en ff 3 min laten rusten en daarna weer 5 min kneden ..