Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geloofsafbrokkeling

Pagina's : [1] 2

Junkie
12-08-2002, 03:05

Kennen jullie Allah alleen van horen zeggen of heeft iemand ooit iets meegemaakt waardoor hij of zij het met eigen ogen zag: "Allah bestaat"? Ik persoonlijk begin mijn geloof namelijk een beetje te verliezen. Zie teveel ellende in de wereld, oorlog, honger, criminaliteit, leugens en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kom op mensen met die positieve verhalen en geef me weer wat terug van wat ik kwijt dreig te raken. Geen preken over een hellevuur of paradijs. Ik wil nu tastbaar resultaat.

EmiR_Soltan
12-08-2002, 03:35
Geloven Kijk goed naar het woord... Think about it

Laysa
12-08-2002, 03:36
Bismillah arahmaan arraheem .... Junkie XL ik vind het heeel jammer dat je je zo voelt :( ... maar ik heb het ook gehad ... ik wa seens de weg kwijt en stukje bij beetje ( kruimeltjes volgens enz ) :) heb ik het gevonden .... Laat ik je dit zeggen de mens is diegene die zichzelf onrecht aandoet en niet Allah swt .... mischien hoort alles tot het masterplan ... Van vreugde tot ellende .... en als je echt concrete bewijzen wilt ... kun je naar de site van -------> http://www.redouan.nl <----- gaan en dan moet je bij de wetenschappelijke wonderen van de Koran kijken .... en er waren ook een paar foto's ...waar gruwelijke bewijzen op stonden ... maar die heb ik niet meer. Ik heb wel een keer iets meegemaakt ik schrok er zelf van wallah ... Ik zat in de keuken en ik had ooit een plaatje gezien van een tomaat die door de helft gesneden was en waarin Allah stond ( dus met het vlees van de tomaat zelf !!! ) .. Ik in die keuken had een tomaat in handen wile die gaan opeten ( lees aanvallen ) en ik dacht als er Allah in staat dan zal ik nooit meer twijfelen en wat denk je .... nadat ik het voor de 2de keer sneed ... stond het er echt in ik stond echt zo :schrik2: ...|Mijn moeder stond erbij ... dus een illusie was het niet ... Alsof Hij mijn verlangen beantwoordde ... soebhan Allah gewoon .... Anas verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "Wanneer Allah het goede voor Zijn dienaar besloten heeft, versnelt Hij een bestraffing voor hem in deze wereld. En wanneer Hij het slechte voor hem besloten heeft, haast Hij zich niet Zijn dienaar in deze wereld te straffen maar wacht Hij tot de Dag des Oordeels om hem ter verantwoording te roepen." De Profeet zei ook: "De grootte van de beloning is naar gelang de grootte van de beproeving: en wanneer Allah de Verhevene van een volk houdt, stelt Hij hen op de proef. Voor hem die de beproeving blijgemoed doorstaat is het welbehagen van Allah; voor hem die er ontevreden mee is, is er de ontevredenheid van Allah." (Tirmidzie) Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel." (Tirmidzie) Mohim ik hoop dat je er wat aan hebt insha allah komt het goed .... Weet dat je niet de enige bent die zoiets meemaakt J.XL .... M#A salamaaa

Laysa
12-08-2002, 03:46
Gebroken alles heeft een reden zo ook dit ... soms heeeeeeeel soms .... heb je iets nodig om je wakker te schudden ... laten we zeggen het pimmetje :rolleyes:

Laysa
12-08-2002, 04:29

Onder andere ja .... :p Eeeeeek ... :eek:

Jamal2002
12-08-2002, 11:17
Origineel gepost door JunkieXL Kennen jullie Allah alleen van horen zeggen of heeft iemand ooit iets meegemaakt waardoor hij of zij het met eigen ogen zag: "Allah bestaat"? Ik persoonlijk begin mijn geloof namelijk een beetje te verliezen. Zie teveel ellende in de wereld, oorlog, honger, criminaliteit, leugens en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kom op mensen met die positieve verhalen en geef me weer wat terug van wat ik kwijt dreig te raken. Geen preken over een hellevuur of paradijs. Ik wil nu tastbaar resultaat. Allah (swt) heeft tot een bepaalde punt macht over de mens. Als zij niet naar hem luisteren is hij ten einde raad. Mensen bepalen veel wat hier op aarde gebeurt. Geloof staat buiten de onmenselijke gedrag van bepaalde mensen. Jou geloof in Allah (swt) zou jou moeten helpen. Om verder te kijken dan alleen de slechte dingen die gebeuren. Juist door in Allah (swt) te geloven overwin je de kwaad, maar je moet ook niet opzoek gaan er naar (door naar plaatsen te gaan waar de kwaad heerst). Heel vaak maken mensen ook misbruik van het geloof om andere kwaad te doen. Dit zijn geen gelovige, de profeet heeft ooit gezegd dat "gelovige" die andere gelovige kwaad doen, net zo slecht zijn als de ongelovige. Mijn advies voor jou, blijf Allah (swt) in je hart houden (doe je dit niet sta je bloot gesteld aan het kwaad dan ga jij net zo gedragen als de mensen die het kwaad verweken). Als je dit doet zal je merken dat je veel sterker gaat worden! Hoe meer mensen zich aan de woorden van Allah (swt) houden, hoe eerder wij (de mens) in vrede met elkaar kunnen wonen.

_crazy2000
12-08-2002, 11:48
JunkieXL Volgende voorbeeld voor jou: Een blinde man die op een mooie warme zomerdag wakker wordt voelt de zon terwijl hij het niet kan zien!!! en de blinde man/vrouw is zo geboren kan niet zeggen dat de zon niet bestaat, maar toch zal die altijd volhouden dat de zon bestaat!!! zo is dat ook met ons geloof, we hebben enkel de koraan wat niet verandert is al 1400 jaar en hiernaast hebben we verhalen van de profeet (saw) wij hebben imaan (gevoel) net als de blinde voor de zon. Als ons imaan sterk is dan zoeken we niet eens naar iets tastbaars om iets te geloven alles zal dan vanzelf gaan. Ik zou je willen verwijzen naar: www.al-islaam.com een super site qua kennis opdoen op het gebied van ons geloof. Hiernaast wil ik je uitnodigen: Zaterdag is er een lezing in Amsterdam in Markaz daar zal van salaat dhour tot aan salaat dhour op zondag een lezing worden gehouden je kan daarvan heel wat meepikken als is het een uur. Het is bedoelt voor jongeren uit heel Nederland en er zullen heel wat geleerden aanwezig zijn, ik kan je op papier zetten dat je hier geen spijt van zult krijgen!!!. Hoor wel Janka. Ajuuuuus

FATINELLE
12-08-2002, 11:53
De jongeman en de geleerde Er was een jongeman die voor langere tijd in het buitenland ging studeren. Toen hij terugkwam, vroeg hij zijn ouders voor hem een godsdienstgeleerde of deskundige te zoeken die in staat was drie belangrijke vragen van hem te beantwoorden. Uiteindelijk hadden ze zo'n iemand gevonden. Jongeman: Wie bent u? Kunt u mijn vragen beantwoorden? Geleerde: Ik ben een van God's dienaren en -als God het wil- kan ik je een antwoord geven op jouw vragen. Jongeman: Weet je het zeker? Ik heb vele professoren en experts ontmoet die dit niet konden. Geleerde: Ik zal mijn best doen, God sta me bij. Jongeman: Ik heb dus drie vragen: 1- Bestaat God? Zoja, toon me hoe hij er uit ziet. 2-Wat is het lot (taqdier)? 3-Als de Satan uit vuur is geschapen, waarom wordt hij dan uiteindelijk in de hel geworpen, waar ook alles van vuur is? Dit zal hem dan toch zeker niet pijnigen omdat hij zelf al van vuur is. Hoe kan het dat God dit feit over het hoofd heeft gezien? Plotseling haalde de geleerde uit met een enorme klap in het gezicht van de jongeman. De jongeman, duidelijk bezeerd: Waarom word je boos op me? Geleerde: Ik ben niet boos. De klap was het antwoord op de drie vragen. Jongeman: Ik begrijp er niets van. Geleerde: Hoe voelde je je na die klap? Jongeman: Dat deed pijn natuurlijk. Geleerde: En geloof je dat pijn bestaat? Jongeman: Ja. Geleerde: Laat me dan zien hoe het eruit ziet! Jongeman: Dat kan ik niet. Geleerde: Dat is mijn antwoord op je eerste vraag. Wij voelen allen dat God bestaat, maar we weten niet hoe hij er uit ziet. Geleerde: Heb je gisteravond gedroomd dat ik je zou slaan? Jongeman: Nee. Geleerde: Had je ooit gedacht dat je vandaag door mij geslagen zou worden? Jongeman: Nee. Geleerde: Dat is nu het lot. Geleerde: Van wat voor materiaal is mijn hand, waar ik je een klap mee gaf, gemaakt? Jongeman: Van huid. Geleerde: Hoe voelde je je na die klap? Jongeman: Het deed me pijn. Geleerde: Ook al zijn de Satan en de hel beide uit vuur gemaakt, maar als God het wil wordt de hel toch een zeer pijnlijke verblijfplaats voor Satan

_crazy2000
12-08-2002, 11:58
FATINELLE : Ik was net je voorbeeld aan het typen maar dat hoeft niet meer. Mijn voorbeeld geeft precies hetzelfde voorbeeld als die ik heb gegeven qua gevoel. Zazakie allah oe gier. Ajuuuus

FATINELLE
12-08-2002, 12:00
crazy 2000 nu maar hopen dat J-XL er wat aan heeft, zo niet, we hebben onze best gedaan ma3a salama

_crazy2000
12-08-2002, 12:02
Origineel gepost door FATINELLE crazy 2000 nu maar hopen dat J-XL er wat aan heeft, zo niet, we hebben onze best gedaan ma3a salama Hij woont in Amsterdam, en volgende week is die lezing, ik zal der inshalah 3 dagen verblijven in de moskee. Als hij komt dan heeft ie er zekers iets aan. Yooo Yanka je bent niet online a hoofd!!!

Asri
12-08-2002, 12:56
Origineel gepost door _crazy2000 JunkieXL Hiernaast wil ik je uitnodigen: Zaterdag is er een lezing in Amsterdam in Markaz daar zal van salaat dhour tot aan salaat dhour op zondag een lezing worden gehouden je kan daarvan heel wat meepikken als is het een uur. Het is bedoelt voor jongeren uit heel Nederland en er zullen heel wat geleerden aanwezig zijn, ik kan je op papier zetten dat je hier geen spijt van zult krijgen!!!. Hoor wel Janka. Ajuuuuus Hey Crazy... Kun je me het adres geven ... Of zet hem ff hier neer...

_crazy2000
12-08-2002, 12:58
Origineel gepost door Asri Hey Crazy... Kun je me het adres geven ... Of zet hem ff hier neer... Moskee Alrahmaan straat week ik zo niet uit mijn kop, maar ik vraag het wel in de moskee vanavond. ajuuuus

TonyM
12-08-2002, 13:20
Origineel gepost door _crazy2000 Moskee Alrahmaan straat week ik zo niet uit mijn kop, maar ik vraag het wel in de moskee vanavond. ajuuuus Is in de buurt van de dappermarkt .... iets verder, maar ik weet het niet. Ik heb me hele leven in west gewoond! Tram 3 stopt in de buurt in ieder geval!

_crazy2000
12-08-2002, 13:33

Origineel gepost door TonyM Is in de buurt van de dappermarkt .... iets verder, maar ik weet het niet. Ik heb me hele leven in west gewoond! Tram 3 stopt in de buurt in ieder geval! Bro thanks voor de uitleg

Pagina's : [1] 2