Bekijk originele versie : mijn zoon van 12
Glimlachje
09-08-2007, 20:14
Salaam,
Het is zover, mijn zoon is pas 12 geworden en gaat naar de brugklas..
Wat kan ik nu verwachten? Zal hij al verliefd zijn... ik weet dat het al heel vroeg begint.. hoe communiceer je nou met zo een puber... over ditjes en datjes.. je weet wel... hij is nu een grote jongen... zal hij al fantasseren over je weet wel... Op welke leeftijd begint het eigenlijk? :confused:
Hoe zou jij het bijv aanpakken als je ineens een ''liefdesbrief'' vind tijdens het ''schoonmaken''? :eek: :hihi: :moe:
Brand maar los dames... :hadj: (heren mogen ook :o )
Maroc_Meissie
09-08-2007, 20:18
Nou, daar vraag je mij wat. Mijn ukkie is nog net geen ander half jaar jong...(gelukkig maar, nog tijd zat om te stressen over de door jouw genoemde zaken).
Als ik er even goed over nadenk zou het mij logisch lijken om hier stapsgewijs over te beginnen en niet eens zozeer op sexualiteit te doelen. Maar meer van vrouwen moet je met respect behandelen want dat zijn ook dochters van vaders en moeder en zusjes van broers..Doe nooit iets waarvan jij niet zou willen dat het je zusje of mij zou overkomen. Deel hem ook je eigen ervaringen of als je dat te eng vindt verhalen uit je kenniskring delen...
Gewoon daar een begin maken en inschallah komt hij dan met zijn vragen naar zijn moeder (of vader) toe..
Succes!
Ik weet dat als jullie een laag inkomen hebben dat hij dan in aanmerking komt voor een gratis pc van het DWI> (o my god zelfs thuis denk ik aan het werk)
Glimlachje
09-08-2007, 20:38
Ik weet dat als jullie een laag inkomen hebben dat hij dan in aanmerking komt voor een gratis pc van het DWI> (o my god zelfs thuis denk ik aan het werk)
:confused: was is een DWI?
:confused: was is een DWI?
Dienst werk en inkomen (sociale dienst)
Glimlachje
09-08-2007, 20:42
Dienst werk en inkomen (sociale dienst)
oh ok, goed om te weten ;) Thanx
Gypsymeid
10-08-2007, 01:25
was dat niet alleen in amsterdam?
was dat niet alleen in amsterdam?
Jawel, maar andere voorzieningen heb je door het heel het land voor minima
mashalahbroeder
10-08-2007, 09:00
hey glimlachje,
mijn neefje is 10,5 en al echt een heertje....men zus is ook volop bezig!
mijn ervaring is dat je erg open met hem moet zijn, of zijn vader....las een 10 min talk in voordat die gata slapen en hou dit consequent aan....pubers zijn onzeker en zullen door hen onzerheid mee gaan doen met vrienden die niet sporen. jij moet er voor hem zijn zodat hij altijd blijft weten dat hij goed is zoals die is.
verder denk ik dat het belangrijk dat je weet wat er in zijn leven gebeurt. hoe zit zijn rooster eruit, wat voor huiswerk heeft die, is het af?? hou het in de gaten. voordat je het weet verwaaarloost die schoool....laat hem ook weten dat hij zijn vrijheid krijgt ( dat is sowieso belangrijk bij pubers anders worden ze alleen maar rebelser) indien school altijd op nummer 1 staat. beloon hem bij goede cijfers of iets dergelijks...
bij pubers is het echt zo dat je de controle steeds meer verliest probeer daarom een goede vriendin voor hem te zijn die heeeeeeel goed in de gaten heeft wat hij allemaal doet.
succes, you need it
Glimlachje
11-08-2007, 23:09
hey glimlachje,
mijn neefje is 10,5 en al echt een heertje....men zus is ook volop bezig!
mijn ervaring is dat je erg open met hem moet zijn, of zijn vader....las een 10 min talk in voordat die gata slapen en hou dit consequent aan....pubers zijn onzeker en zullen door hen onzerheid mee gaan doen met vrienden die niet sporen. jij moet er voor hem zijn zodat hij altijd blijft weten dat hij goed is zoals die is.
verder denk ik dat het belangrijk dat je weet wat er in zijn leven gebeurt. hoe zit zijn rooster eruit, wat voor huiswerk heeft die, is het af?? hou het in de gaten. voordat je het weet verwaaarloost die schoool....laat hem ook weten dat hij zijn vrijheid krijgt ( dat is sowieso belangrijk bij pubers anders worden ze alleen maar rebelser) indien school altijd op nummer 1 staat. beloon hem bij goede cijfers of iets dergelijks...
bij pubers is het echt zo dat je de controle steeds meer verliest probeer daarom een goede vriendin voor hem te zijn die heeeeeeel goed in de gaten heeft wat hij allemaal doet.
succes, you need it
Bedankt meid!!! :goedzo: :kus:
gelukkig is die van mij nog 3.5 jaar,dus nog tijd genoeg,insalaah!
alhoewel die nu al macho doet als hij meisjes ziet:D
maar het is en blijft een moeilijk onderwerp,pubers:rolleyes:
ghair insalaah,weet vooral met wie hij omgaat en wat hij uitspookt!!volgens mij is dat het allerbelangrijkste,succes moeder,zullen we allemaal nodig hebben:kus:
Glimlachje
11-08-2007, 23:29
gelukkig is die van mij nog 3.5 jaar,dus nog tijd genoeg,insalaah!
alhoewel die nu al macho doet als hij meisjes ziet:D
maar het is en blijft een moeilijk onderwerp,pubers:rolleyes:
ghair insalaah,weet vooral met wie hij omgaat en wat hij uitspookt!!volgens mij is dat het allerbelangrijkste,succes moeder,zullen we allemaal nodig hebben:kus:
Shoukran hbiba, ik ben bang van wel :o :kus:
bollebuik
11-08-2007, 23:34
:confused: wat heeft dit te maken met het onderwerp :confused:
alhoceima_boy_
11-08-2007, 23:35
in plaats dat ze hem meer over de islam leert, wil ze over de liefde praten aaaaah hihihih
:moe:
DAt weet ze vast wel maar dit weet ze niet hoe ze het moet aanpakken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.