Bekijk originele versie : Hoe vier jij het geboortefeest voor je pasgeborene?
SoulSister4u
09-08-2007, 14:19
Vraag zegt genoeg denk ik...... Vier je het thuis? Vier je het in een zaal? Of wordt het alleen in de moskee gehouden?
SweetRose
09-08-2007, 14:23
in een zaaltje..
niet alleen schaap slachten en dat was het
SoulSister4u
09-08-2007, 14:33
in een zaaltje..
Met catering en al of vinden jullie dat te ver gaan voor een saba3?
SoulSister4u
09-08-2007, 14:33
Kom op dames, hier hebben jullie toch al wel eens over nagedacht?
SoulSister4u
09-08-2007, 14:34
niet alleen schaap slachten en dat was het
Hoe heb jij je geboortefeest gevierd dan?
SweetRose
09-08-2007, 14:36
Met catering en al of vinden jullie dat te ver gaan voor een saba3?
als men dat financieel aankan, waarom niet...??
maar geld ervoor gaan lenen vind k dan weer te ver gaan :o
SoulSister4u
09-08-2007, 14:38
als men dat financieel aankan, waarom niet...??
maar geld ervoor gaan lenen vind k dan weer te ver gaan :o
Dat vind ik ook. Maar tegenwoordig kun je toch bijna geen feesten houden thuis waar heel de familie voor uitgenodigd wordt....
chemicha
09-08-2007, 14:41
hangt volgens mij eerder af van het aantal mensen die je er wilt uitnodigen.
Kijk heb je maar tien man dan kan je het gewoon thuis doen maar heb je een grootte groep dan raad ik zeker een zaal aan.
Wat catering en bediening betreft hangt het af van je portemonee.
Zou wel voor het hele pakket gaan als ik het in een zaal zou doen.
Had dit namelijk op ons bruiloft gedaan en achteraf was ik echt blij hier om.
Iedereen had de tijd van z'n leven inclusief mijn moeder en gezin.
Niemand hoefde eerst dagen van te voren boodschappen te doen of te koken of te serveren :maf2:
Ze hoefde alleen als gastvrouw te functioneren en iedereen namens ons (het bruidspaar) te verwelkomen :goedzo:
Ik ga het insha Allah thuis doen bij mijn schoonouders ze hebben een héél groot huis en twee grote kamers voor de vrouwen en de mannen worden bij schoonbroer gehouden. Ik ben wel van plan om een kokkin en een afwaster in te huren. En natuurlijk de woonkamers wat versieren met balonnen. Heb véél ideeén insha Allah zal ik die ook kunnen verwezenlijken.
SoulSister4u
09-08-2007, 14:57
Ik ga het insha Allah thuis doen bij mijn schoonouders ze hebben een héél groot huis en twee grote kamers voor de vrouwen en de mannen worden bij schoonbroer gehouden. Ik ben wel van plan om een kokkin en een afwaster in te huren. En natuurlijk de woonkamers wat versieren met balonnen. Heb véél ideeén insha Allah zal ik die ook kunnen verwezenlijken.
Insha Allah ga je die ook allemaal verwezelijken. Het probleem is echter dat niet iedereen van die grote huizen heeft waarin je en de mannen en de vrouwen kwijt kunt.
SoulSister4u
09-08-2007, 14:59
hangt volgens mij eerder af van het aantal mensen die je er wilt uitnodigen.
Kijk heb je maar tien man dan kan je het gewoon thuis doen maar heb je een grootte groep dan raad ik zeker een zaal aan.
Wat catering en bediening betreft hangt het af van je portemonee.
Zou wel voor het hele pakket gaan als ik het in een zaal zou doen.
Had dit namelijk op ons bruiloft gedaan en achteraf was ik echt blij hier om.
Iedereen had de tijd van z'n leven inclusief mijn moeder en gezin.
Niemand hoefde eerst dagen van te voren boodschappen te doen of te koken of te serveren :maf2:
Ze hoefde alleen als gastvrouw te functioneren en iedereen namens ons (het bruidspaar) te verwelkomen :goedzo:
Dat klopt inderdaad. Voor onze bruiloft hebben we ook een compleet pakket genomen. Zaal, catering,decoratie... Maar je weet dan ook hoe duur dat is.......
Dreaming_lady
09-08-2007, 15:04
ik ga inshallah sebe3 bij me schoonma geven alleen voor vrouwen er komen ongeveer 50 vrouwen...en verder geen catering hoor..we maken het eten zelf...
chemicha
09-08-2007, 15:06
Dat klopt inderdaad. Voor onze bruiloft hebben we ook een compleet pakket genomen. Zaal, catering,decoratie... Maar je weet dan ook hoe duur dat is.......
wij hadden twee bruiloften dus wil je echt niet weten maar wollah het was het echt waard!
het enige wat wij deden was komen en zorgen dat de cadeau's apart gelegd werden en na afloop was het een kwestie voor mijn broers om de cadeau's in de auto gooien en ik kon rusig met mijn man mee voor bruiloft nummer 2 die de dag erop gepland stond.
Hoefde me geen zorgen te maken dat mijn ouders de boel eerst schoon moesten maken of moesten afwassen of wat dan ook.
Dat was de taak van de bediening :ego:
SoulSister4u
09-08-2007, 15:13
wij hadden twee bruiloften dus wil je echt niet weten maar wollah het was het echt waard!
het enige wat wij deden was komen en zorgen dat de cadeau's apart gelegd werden en na afloop was het een kwestie voor mijn broers om de cadeau's in de auto gooien en ik kon rusig met mijn man mee voor bruiloft nummer 2 die de dag erop gepland stond.
Hoefde me geen zorgen te maken dat mijn ouders de boel eerst schoon moesten maken of moesten afwassen of wat dan ook.
Dat was de taak van de bediening :ego:
En nu ben je zwanger zie ik....gefeliciteerd.....en ben je al aan het plannen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.