Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help me

Jemina
07-10-2003, 16:16

Ik moet voor SPH iemand interviewen die SPH gedaan heeft en nu dat werk zelf doet. Weet iemand een instelling in Rotterdam? Telefoonnummer? Of heeft er toevallig iemand zelf SPH HBO niveau gedaan?

salouaatje
07-10-2003, 16:35
ik doe nu zelf SPH eerste jaar. En in Rotterdam is een jeugdzorg cenntrum op de diergaardesingel waar ik inchallah stage ge lopen. Maar kan je me niet effe prive mailen heb ook effe jou hulp nodig. Je woont in rotterdam ziei k . Nou ik toevallig ook. mohim spreek je nog beslama

diesel49
07-10-2003, 16:36
Origineel gepost door Jemina Ik moet voor SPH iemand interviewen die SPH gedaan heeft en nu dat werk zelf doet. Weet iemand een instelling in Rotterdam? Telefoonnummer? Of heeft er toevallig iemand zelf SPH HBO niveau gedaan? Student aan het woord Femke Ouwerkerk: 'SPH kun je niet in een zin uitleggen' "SPH kun je niet in een zin uitleggen. Dat moet je gewoon zèlf meemaken! Ik doe allerlei activiteiten. Ik speel toneel, ik teken of ben met muziek bezig! Je moet je inleven in wat dat voor een ander kan doen. Leren leren Theorie, leren uit een saai boek, dat doen we niet veel, gelukkig! Je leert vooral door te doen. Pas als je je verslag schrijft snap je een beetje waar het goed voor was wat je moest doen. Maar een goed overzicht zou ik graag willen hebben! Ik heb wel 50 kantjes verslagen geschreven over de lessen. Wat vond ik ervan? Wat voelde ik erbij? Wat heb ik ervan geleerd? Erg vervelend werk, maar als ik het allemaal doorlees besef ik wel dat ik veel geleerd heb dit jaar, vooral ook over mezelf. Je moet jezelf leren kennen om anderen te kunnen helpen. Je moet ook kritisch naar elkaar kijken en continu feedback geven. Dat is behoorlijk wennen want je krijgt veel commentaar. Ze vonden me te eerlijk. Nu zeg ik dezelfde dingen op een wat aardiger manier! Rondkijken We hebben dit jaar een aantal instellingen bezocht en gezien hoe hulpverleners daar werken. Je werkt trouwens niet alleen met gehandicapten. Dat idee klopt niet. Je werkt bijvoorbeeld ook voor mensen met eetstoornissen of zo. We hebben op de opleiding geleerd hoe je in theorie een slechtnieuwsgesprek voert. Toen hebben we in de praktijk gezien hoe ze dat doen en alle verslagen naast elkaar gelegd. Dan zie je op hoeveel verschillende manieren je dat aan kunt pakken! De hulpverlening is heftig, maar ik denk wel dat ik het aankan. Je moet wel zorgen dat je afstand kunt nemen! Waarom Leiden? Ik koos voor Leiden omdat ik het gebouw met al dat hout gezellig vindt. Ik hou niet zo van die enorme gebouwen. Leiden ligt centraal, ik woon vlakbij. De stad en het station liggen op loopafstand." TIP GA NAAR LEIDEN :D

salouaatje
07-10-2003, 16:43
diesel 49 jij doet SPH. het verbaast me echt dat een man SPH doet. Waar ik op school zit alleen maar vrouwelijke studenten die SPH doen. Maar ik vind het heel erg tof van je dat je voor die opleiding kiest. Ik zit nu zelf in mijn eerste jaar en moet binnen kort stage gaan lopen. Hebben jullie mischien sugesties

diesel49
07-10-2003, 16:50

Origineel gepost door salouaatje diesel 49 jij doet SPH. het verbaast me echt dat een man SPH doet. Waar ik op school zit alleen maar vrouwelijke studenten die SPH doen. Maar ik vind het heel erg tof van je dat je voor die opleiding kiest. Ik zit nu zelf in mijn eerste jaar en moet binnen kort stage gaan lopen. Hebben jullie mischien sugesties Ga naar het buitenland en vraag of je in een kindertehuis stage mag lopen!! :zwaai:

salouaatje
07-10-2003, 16:51
naar het buitenland. Nou dan ken je mijn ouders nog niet. Die laten dat echt niet toe. Nee het liefst in nederland s.v.p

Jemina
07-10-2003, 16:54
Hey Salouaatje.. wat wilde je weten ?

diesel49
07-10-2003, 16:56
Origineel gepost door salouaatje naar het buitenland. Nou dan ken je mijn ouders nog niet. Die laten dat echt niet toe. Nee het liefst in nederland s.v.p 1) Ambulante hulpverlening: De cliënt woont thuis en krijgt ondersteuning om daar te kunnen blijven wonen. 2)Semi-residentiële hulpverlening: De hulpvrager gaat naar een instelling voor dagbehandeling maar woont gewoon thuis. Denk aan medisch kleuterdagverblijven, boddaertcentra, dagverblijven voor gehandicapten of psychiatrische klinieken. 3)Residentiële hulpverlening: De cliënt woont in een vervangende thuissituatie. Dat kunnen behandelingstehuizen voor kinderen of jongeren, psychiatrische ziekenhuizen, bejaardenhuizen, tehuizen voor alcohol- en drugsverslaafden of crisisopvang voor gezinnen zijn. welk van de drie vind je leuk? :zwaai: