Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gerechten please !

Pagina's : [1] 2 3 4

FATINELLE
11-08-2002, 16:34

mijn ouders komen morgen aan in Nederland, en nu wil ik wat te eten voorbereiden voor hun, wie kan mij een gerecht opnoemen ? het mag best uitgebreid zijn, want ze hebben immers 3000 km achter de rug, het liefst ook Marokkaans, want mijn vader heeft het niet zo met italiaans of mexicaans of whatever. in ieder geval bedankt allemaal

FATINELLE
11-08-2002, 16:41
halloooo slapen jullie ? kan niemand mij helpen ? :regie: DAMES !!!

saidaaatje
11-08-2002, 16:42
hmm mischien couscous als je dat kan maken of tagine ja ik weet t ook nie ben geen ster in koken en al helemaal niet in marokaans eten

saidaaatje
11-08-2002, 16:42
of vlees in de oven braden met rijst en lekkere salades erbij

FATINELLE
11-08-2002, 16:43

couscous heb ik niet in huis maar ik heb KIP in huis, is dat iets ?

FATINELLE
11-08-2002, 16:45
Origineel gepost door saidaaatje of vlees in de oven braden met rijst en lekkere salades erbij jaa gebraden kip met een lekkere groentje sausje erbij en dan salade en eventueel een visschoteltje jaaaa ik weet het al, thankss !!!

MeHayat
11-08-2002, 16:51
Kip in de oven met lekkere kipkruiden en olijven. als salade: Rijst met tonijn, olijven, paprika, mais Dressing voor de rijstsalade: Mayonaise, azijn en olie en zout Heeeeeeeeeerlijk Hayat

MeHayat
11-08-2002, 16:58
ík heb opeens zo een trek, je moet eens weten

BadBoy
11-08-2002, 17:01
Origineel gepost door FATINELLE halloooo slapen jullie ? kan niemand mij helpen ? :regie: DAMES !!! DAMES ja dan niet wilde ik net zo een uitgebreid recept voorkauwen met alles erop en eraan en dan zie ik DAMES oke wij mannen kunnen er dus niks van bakken letterlijk en figuurlijk veel succes verder

FATINELLE
11-08-2002, 17:10
BADBOY jij mannen mogen ook dus kom maar op met je gerecht ME HAYAT dankjewel, de rest ook

FATINELLE
11-08-2002, 17:17
ohw die druivenbladen met rijst erin, dat vind ik niet zo lekker maar smaken verschillen

MeHayat
11-08-2002, 17:24
Graag gedaan meid paprika met gevulde rijst en gehakt is ook heeeel lekker, lang leve mij mama...wat kan zij toch lekker koken! hayat

Uitgeblust
11-08-2002, 18:25
aardappelpureeschotel Ingredienten 750 gr aardappel,zout,2.5 dl. melk,2 eieren,1 el bloem,50 gr kaas,nootmuskaat,1 geraspte ui,60 gr boter,paneermeel,peper en zout. Bereiding snijd de aardappel in gelijke stukken,en kook in weinig water en wat zout gaar.Als de aardappel gaar is kan je het overtollig water afgieten en dan de aardappel pureren.Laat het wat uitdampen en klop de melk erdoorheen.Splits de eieren en klop het eiwit met de bloem stijf.Roer de andere ingredienten door de aardappel behalve het eiit.Proef de puree en maak het naar smaak.als laatst spatel je voorzichtig het opgeklopte eiwit erdoor. Nu kan het in de oven.Laat het mooi bruin kleuren .****

Uitgeblust
11-08-2002, 18:26
Shish ke baap Ingredienten (18 kebabs) het sap van een halve citroen 2 eetlepels fijngehakte verse munt of 1 eetlepel gedroogde of ingemaakte munt 3-4 eetlepels fijngehakte korianderblaadjes 25 gr ongebrande cashewnoten 1 middelgrote ui, grof gesnipperd 2 teentjes knoflook, gepeld en grof gesnipperd 1-2 verse groene chilipepers, fijngehakt en van zaden ontdaan 700 gr lams- of rundergehakt 2 theelepels gemalen koriander 2 theelepels gemalen komijn 1 theelepel gemalen karwijzaad 1/2 theelepel garam masala 1/2 theelepel tandoorikleurstof 1/2 theelepel versgemalen zwarte peper 1 eierdooier 1/4 theelepel chilipoeder 1 theelepel zout 4 eetlepels olie Vermaal de volgende ingrediënten in de koffiemolen: 2 eetlepels wit maanzaad 2 eetlepels sesamzaad Bereiding Meng het citroensap, de munt, korianderblaadjes, cashewnoten, ui, knoflook en groene chilipeper in een blender tot een gladde massa en doe het mengsel in een grote kom. Meng het gehakt met de blender in 2-3 porties tot een gladde massa en doe het vlees in de kom. Voeg de overige ingrediënten, behalve de olie, toe en kneed het mengsel tot een homogene massa (dit kan ook in een keukenmachine) en zet het een half uur in de koelkast. Verwarm de oven voor op 240 °C en bekleed een bakblik met aluminiumfolie. Draai van het kebabmengsel 18 balletjes, iets groter dan een golfbal. Doe een balletje aan een prikker, maak er een worstje van door het tussen de handpalmen te draaien en leg het op het bakblik. Maak de overige kebabs op dezelfde manier. Bestrijk ze royaal met een in olie gedoopt kwastje, plaats het bakblik hoog in de oven en bak de kebabs 6-8 minuten. Haal het bakblik uit de oven, bestrijk de kebabs met de rest van de olie en bak ze nog 6-8 minuten. Laat de kebabs afkoelen voor u ze van de prikkers haalt.

Uitgeblust
11-08-2002, 18:27

Narial kheer (cocospudding) Ingredienten 1 liter boerenland melk 80 gr suiker 100 gr geraspte kokos 25 gr boter of ghee 40 gr rozijnen 4 geplette groene kardemompitten 4 draadjes saffraan 40 gr geschaafde amandelen 40 gr gepelde pistachenoten eventueel 1 eetlepel rozewater (toko) Bereiding Breng de melk en de suiker in een pan met dikke bodem tegen de kook aan en laat ± 5 minuten inkoken. Rooster de kokos in de hete boter of ghee in ± 3 minuten goudbruin en roer de kokos door de melk. Laat de kokosmelk al roerend zachtjes inkoken tot 5 dl. Voeg de rozijnen, kardemom en saffraan toe en laat nog ± 5 minuten trekken. Laat de pudding onder af en toe roeren afkoelen en in de koelkast in ± 4 uur koud worden. Rooster de amandelen en de pistachenoten in een droge koekenpan licht. Verdeel de kheer (eventueel met rozewater besprenkeld) over de coupes en bestrooi met noten.

Pagina's : [1] 2 3 4