Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat ik mijn kinderen aanleer…

Pagina's : [1] 2 3

noona
04-08-2007, 22:32

Gisteren reden we naar Panne, Plopsaland, net voordat we arriveerden raakten we in een lange file die te maken had met dat pretpark. We stonden stil in een lange lege straat waar je zo af en toe een vrijstaand huisje tegenkwam. Veel van die huizen waren goed opgeknapt en bij velen stond er een Duits autootje voor wat aangaf dat dat huisje voor de verhuur was tijdens vakantieperiodes. Op een gegeven moment komen we een totaaaal vervallen huisje tegen. Ik zat al in mijn hoofd te bedenken hoe ik dat huisje zou aanpakken en dan in de verhuur zetten. Wat extra aanbouwen, nieuwe bestrating, extra douche en keukentje erin en ik heb al gauw 2 woningen die ik kan verhuren terwijl ik met alle gemak ontslag neem en een extra dieselauto aanschaf om af en aan te kunnen rijden tussen thuis en het vakantiehuisje en eventueel wat anders tegenkomen en het op dezelfde manier aanpakken en zo steeds meer huisjes beheren in het Belgische landschap….. Vanuit de achterbank begint Sohaib, mijn zoontje, vragen af te vuren omtrent datzelfde huisje. ‘mamma, dat huisje is kapot’. ‘ja’, zeg ik. ‘dat huisje moet gemaakt worden’. ‘ja, dat klopt’. Zeg ik weer. ‘De buurman! De buurman moet komen! De buurman moet komen om die huis te maken. Hè, mamma?’ Hij is 4! En hij weet al dat indien er in ons huis geklust moet worden dat we daar de buurman voor inschakelen omdat manlief 6 linkerhanden heeft!

schems
04-08-2007, 22:47
:hihi: kleine kinderen.. Ja, ze zijn wel vier , maar ze weten veel en onthouden alles

noona
04-08-2007, 23:00
pff ik had echt NOOIT verwacht dat ie dat wist

CryAngel
04-08-2007, 23:04
MashaAllah! Ik heb de indruk dat Sohaib veel vinniger en oplettender is dan Montasser,toch?

noona
04-08-2007, 23:07

MashaAllah! Ik heb de indruk dat Sohaib veel vinniger en oplettender is dan Montasser,toch? sohaib is de mannelijke versie van ik:moe: let op ALLES en zegt ALLES montasser zie ik later echt nog met een baardje en alleen maar in jellaba rondlopen en alleen het hoognodige zeggen. dat doet ie nu ook. niks eventjes kletsen om niks. moet ie wat zeggen, dan doet ie dat en anders niet. en als ik een gesprek wil beginnen met hem zegt ie gauw: mamma, ik ben bezig. en dan met het vingertje voor de mond, ze3ma stil:moe:

schems
04-08-2007, 23:10
sohaib is de mannelijke versie van ik:moe: let op ALLES en zegt ALLES montasser zie ik later echt nog met een baardje en alleen maar in jellaba rondlopen en alleen het hoognodige zeggen. dat doet ie nu ook. niks eventjes kletsen om niks. moet ie wat zeggen, dan doet ie dat en anders niet. en als ik een gesprek wil beginnen met hem zegt ie gauw: mamma, ik ben bezig. en dan met het vingertje voor de mond, ze3ma stil:moe: SOEBHANNALLAH... :p Een tweeling en toch zo verschillend van elkaar.Maar dat vind ik juist altijd zo leuk.. Is het een eeneiige(ofzoiets) tweeling?

noona
04-08-2007, 23:14
twee-eieg, heeeel duidelijk

badger1
04-08-2007, 23:17
Hier zeggen " de waarheid komt uit een kindermond" soms zijn ze heel snel op een link te leggen, Wij hebben een tijdje Briards gekweekt is een Franse herdershond, op een bepaald moment moesten we acher een DEKKING gaan( ja sorry voor het woord ik zeg het maar juist gelijk wij het in dat milieu zeggen) ik had me zoontje ingelicht wat we gingen doen, had hij tegen de juf gezegd " Mijn mama en papa zijn weg en hebben een deken meegenomen om onze Febbe toe te DEKKEN":rolleyes:

noona
04-08-2007, 23:20
Hier zeggen " de waarheid komt uit een kindermond" soms zijn ze heel snel op een link te leggen, Wij hebben een tijdje Briards gekweekt is een Franse herdershond, op een bepaald moment moesten we acher een DEKKING gaan( ja sorry voor het woord ik zeg het maar juist gelijk wij het in dat milieu zeggen) ik had me zoontje ingelicht wat we gingen doen, had hij tegen de juf gezegd " Mijn mama en papa zijn weg en hebben een deken meegenomen om onze Febbe toe te DEKKEN":rolleyes: hahaha! geweeldig! ja dekken, mijn moeder komt van eht platteland en zei dat het daar heel normaal was. als hun koe gedekt was gingen ze dat aan hun vader vertellen. niets mis mee. maar tegenwoordig wordt overal wat achter gezocht.

insaan_3aadi
04-08-2007, 23:21
Is dit een topic of een column?

noona
04-08-2007, 23:25
topic...

CryAngel
04-08-2007, 23:27
sohaib is de mannelijke versie van ik:moe: let op ALLES en zegt ALLES montasser zie ik later echt nog met een baardje en alleen maar in jellaba rondlopen en alleen het hoognodige zeggen. dat doet ie nu ook. niks eventjes kletsen om niks. moet ie wat zeggen, dan doet ie dat en anders niet. en als ik een gesprek wil beginnen met hem zegt ie gauw: mamma, ik ben bezig. en dan met het vingertje voor de mond, ze3ma stil:moe: In that case... reserveer Montasser voor mijn prinsesje inshaAllah! :haha:

noona
04-08-2007, 23:37
In that case... reserveer Montasser voor mijn prinsesje inshaAllah! :haha: he's yours! ik mag ook niet dansen of te hard lachen van hem!:moe:

bollebuik
04-08-2007, 23:41
he's yours! ik mag ook niet dansen of te hard lachen van hem!:moe: wuhaha als hij nu al zo is dan zou ik toch maar twee keer nadenken hoor CryAngel, volgens mij zie je je prinsesje na haar trouw NOOIT niet meer :hihi:

noona
04-08-2007, 23:51

wuhaha als hij nu al zo is dan zou ik toch maar twee keer nadenken hoor CryAngel, volgens mij zie je je prinsesje na haar trouw NOOIT niet meer :hihi: walakin fih a zien! mooi bruin stijl haar, groooote ogen met laaange wimpers. 1 blik van hem zegt meestal genoeg:hihi:

Pagina's : [1] 2 3