Bekijk originele versie : Onroerend goed als investering
Zijn er meer mensen die veel onroerend goed bezitten in Marokko en doe je daar dan ook wat mee verhuren door verkopen ik ben zeer benieuwd.
Ik heb zelf met mijn vrouw een aardig aantal appartementen en winkels die wij verhuren aan de plaatselijke bevolking.
Gr chemka
Verkopen doe je alleen indien je in die handel zit of er iets mis/gaande is met de woning of de omgeving (nieuwe weg, gemeente die je grond op eist etc..)
Op lange termijn betaald je onroerendgoed zich terug door verhuur, waarna over 10 jaar indien je het gaat verkopen de prijs die je er voor krijgt pure winst is.
Het is net wat je doelstellingen in het leven zijn. Met 20 huizen die je voor 100 euro per maand verhuurd kun je nu al in Marokko met pensioen gaan.
Ik heb een vraagje voor jou, hoe zit het met aansprakelijkheid verzekering voor je woning, kan je voor de door jou verhuurde objecten je aansprakelijkheid volledig verzekeren?
Immers er zijn vaak dingen gebeurd waarbij gebouw instortte of is opgeblazen (ketel) en de eigenaar van de woning de gevangenis in moest.
wij kopen alleen nieuwe bouw dus wat betreft de gemeente zit dat wel goed.
de woning opzich is gewoon verzekerd, de inboedel moet de huurder doen dit is ook een eis bij aangaan van een huur contract.
verder worden alle woningen en soms ook de winkels voor zien van een keuken en een boiler, huurders mogen dit niet zelf doen.
de woning wordt geschilder in een kleur die de nieuwe huurders willen.
de winkels worden altijd geschilderd verhuurd.
elke maand is er controllen, en alle huurders betalen een borg tussen de 3000 en 7000 euro.
wij proberen een beetje het systeem te doe wat je hier in nl ook hebt.
en soms worden woningen die nieuw zijn gekocht binnnen een paar maanden weer verkocht.er goed van leven, maar voor ons is het een bij zaak wij zijn ondernemers in nl en doen dit puur voor de lol en om op een goede leeftijd te kunnen stopen, en niet te vergeten voor de kids.
Gr chemka
Personality
03-08-2007, 22:13
Zijn er meer mensen die veel onroerend goed bezitten in Marokko en doe je daar dan ook wat mee verhuren door verkopen ik ben zeer benieuwd.
Ik heb zelf met mijn vrouw een aardig aantal appartementen en winkels die wij verhuren aan de plaatselijke bevolking.
Gr chemka
waar verhuur je? En zou je wat tips kunnen geven voor beginnende kopers..
waar verhuur je? En zou je wat tips kunnen geven voor beginnende kopers..
Wij kopen meestel in groot Casablanca, maar je kan eigenlijk overal wel kopen.
Als je hier mee wil beginnen raad ik je aan om nieuw te kopen bv. Appartementen deze zijn niet zo duur, probeer met eigen geld dit te doen.
Neem een goede notaris in de hand voor een huis van 30.000 euro kost je dit 2000 euro.
Je verzekeringen kun je het beste doen bij de grote banken in Marokko.
Wat je niet moet doen is een lening nemen in Nederland, je moet dit gescheiden houden.
Stel altijd een huurcontract op ook via de notaris bv. vraag altijd een borg hoe hoger de borg hoe lager de huur 5000 euro is een huur van 100 euro p.m. met een huur contract van drie jaar.
En doe geen gekken dingen met je huur opbrengst wij laten alles in Marokko, gebruiken er privé niks van, je zal zien hoe snel je geld groeit.
Ik snap dan ook niet waarom mensen een huis in nl kopen en 30 jaar zich in de schulden steken als je een aantal huizen en winkels hebt kan je met tien jaar stoppen met werken als dat wilt.
Als je verder nog wat wilt weten ik hoor het dan wel
Gr chemka
Personality
04-08-2007, 00:55
Wij kopen meestel in groot Casablanca, maar je kan eigenlijk overal wel kopen.
Als je hier mee wil beginnen raad ik je aan om nieuw te kopen bv. Appartementen deze zijn niet zo duur, probeer met eigen geld dit te doen.
Neem een goede notaris in de hand voor een huis van 30.000 euro kost je dit 2000 euro.
Je verzekeringen kun je het beste doen bij de grote banken in Marokko.
Wat je niet moet doen is een lening nemen in Nederland, je moet dit gescheiden houden.
Stel altijd een huurcontract op ook via de notaris bv. vraag altijd een borg hoe hoger de borg hoe lager de huur 5000 euro is een huur van 100 euro p.m. met een huur contract van drie jaar.
En doe geen gekken dingen met je huur opbrengst wij laten alles in Marokko, gebruiken er privé niks van, je zal zien hoe snel je geld groeit.
Ik snap dan ook niet waarom mensen een huis in nl kopen en 30 jaar zich in de schulden steken als je een aantal huizen en winkels hebt kan je met tien jaar stoppen met werken als dat wilt.
Als je verder nog wat wilt weten ik hoor het dan wel
Gr chemka
Heb jij een vastgoedonderneming in Marokko of in Nederland?
Daar zou ik niet blind op durven te varen.
wij kopen alleen nieuw bouw dus dat zit echt wel goed hoor.
WA + eventueel gebreken van de Woning zelf, de inboedel is zowieso niet de verantwoordelijkheid van de verhuurders (tenzij woning instort).
je gaat uit van het slechte er kan altijd iets gebeuren.
Dus bij storingen zijn ze verplicht jou te informeren?
ja dat doen mensen in een huur huis in nl toch ook, dus dit is nik ongewoon hoor.
Aan de ene kant verstandig, aan de andere kant duur.
dit is jouw gedachten hierover, wij willen niet dat de huurders dit zelf doen.
plus hier geld ook wederom heel gewoon in nl hoor.
Hoeveel huur vraag jij wel niet voor een 4 kamer woning met een oppervlak van 80m2 ?
bij een borg van 3000 euro 180 euro p/m bij een borg van 7000 euro 125 euro p/m met een huur contract van drie jaar.
3000 tot 7000 euro kun je een sleutel voor kopen van een "overheids" woning met een huur van 500 dirham.
dit zal waar zijn, mijn zwager heeft aan zij huisbaas 5500 euro brog betaald en zijn huur is 60 euro per maand met een huur contract van twee jaar.
Mag ik vragen in welke stad/steden je actief bent.
Groot casablanca
Want mensen die 7000 borg willen betalen wens ik ook als huurder te hebben.
het wordt zegt het al het is borg dus aan het einde van het huur contract , als de huurders het niet meer willen huren moet je de borg terug geven daarom heet het ook borg en geen sleutel geld.
Gr chemka
brownie74
05-08-2007, 19:52
Hoeveel huur vraag jij wel niet voor een 4 kamer woning met een oppervlak van 80m2 ?
3000 tot 7000 euro kun je
Want mensen die 7000 borg willen betalen wens ik ook als huurder te hebben.[/QUOTE]
:hihi: :hihi: :hihi:
hij is in casa actief maar over die borg was ik ook sceptisch:hihi:
in tanger kan je dat al vergeten....en eens ze binnen zijn moet je ze met stokken en stenen buitengooien:moe:
verhuren moet je via de bank doen ( percentage betalen) of daarzelf fulltime wonen.
brownie74
05-08-2007, 19:53
btw weet er iemand hoeveel men vraagt voor een kantoortje of klein winkeltje in tanger ? ( verkoop of verhuur )
3000 tot 7000 euro kun je
Want mensen die 7000 borg willen betalen wens ik ook als huurder te hebben.
in tanger kan je dat al vergeten....en eens ze binnen zijn moet je ze met stokken en stenen buitengooien:moe:
verhuren moet je via de bank doen ( percentage betalen) of daarzelf fulltime wonen.[/QUOTE
je moet het hele verhaal lezen dan zie je ook hoe het werk met de borg en de huur en de contracten.
hoe hoger de borg hoe lager de huur en langer het contract en de huurcontracten zijn rechtsgeldig in marokko.
dus niet zomaar iets op schrijven en wij doen geen zaken ik tanger dus ik weet niet hoe het daar gaat.
brownie74
05-08-2007, 21:04
verhuren moet je via de bank doen ( percentage betalen) of daarzelf fulltime wonen.[/QUOTE
je moet het hele verhaal lezen dan zie je ook hoe het werk met de borg en de huur en de contracten.
hoe hoger de borg hoe lager de huur en langer het contract en de huurcontracten zijn rechtsgeldig in marokko.
dus niet zomaar iets op schrijven en wij doen geen zaken ik tanger dus ik weet niet hoe het daar gaat.
ik heb ook een huurcontract met hen afgesloten : ze zijn veroordeeld tot het betalen van 6000 euro aan achterstallige huur.
luister nu goed : ze zijn verhuisd en de politie en de advocaten raden ons aan om ze eerst op te sporen zodat zij het vonnis kunnen laten voltrekken.
ik heb ook een huurcontract met hen afgesloten : ze zijn veroordeeld tot het betalen van 6000 euro aan achterstallige huur.
luister nu goed : ze zijn verhuisd en de politie en de advocaten raden ons aan om ze eerst op te sporen zodat zij het vonnis kunnen laten voltrekken.
dan heb je het niet goed aangepakt wij zijn elke twee weken in marokko en de huur wordt contant opgehaald de huurders krijgen een kwitantie, als je huur problemen hebt dan ga je naar de gemeente en die gaat met je mee en de mensen worden er uitgezet door de gemeente en de politie.
ik moet wel zeggen wij hebben dit nog nooit hoefen doen
muhogo10
06-11-2009, 12:38
hallo
weet jij misschien hoeveel notaris kosten zijn en overdrachtbelasting zijn in marokko
m0cr0-karim
07-11-2009, 12:06
Gr chemka
Hoe kom je daarraan eh witwasser!!!!:o
m0cr0-karim
07-11-2009, 12:07
Gr chemka
Witwasser!!!!!!!!
CleoKenza
07-11-2009, 14:44
Toppie hoor!
In Tanger heb je appartementen voor 20000euro..Dus dat valt ook mee..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.