Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heibel op de taxisandplaats

Junkie
11-08-2002, 03:46

Het was heel gezellig geweest in de Soul Kitchen. We hadden genoeg gedronken, enkele leuke dames ontmoet en gedanst tot onze voeten er pijn van deden. Onze versierpogingen waren echter tevergeefs zo bleek even voor sluitingstijd, want toen ik terug kwam van het toilet zag ik de drie meisjes nog net uit mijn zicht verdwijnen. "S hit, jij zeker weer Hamid met je grote rot bek, wat heb je nu weer tegen ze gezegd?" "Dat ie de gjootste van alle Majokkanen in Amstejdam heb", lalde Jawad. Ik haalde een klodder spuug uit mijn oog en kon nog maar net voorkomen dat ie met kruk en al achterover lazerde. De grootste smoel ja. Met Hamid kun je best wel lachen, maar na twee biertjes of zo gaat ie rare dingen zeggen en Jawad zuipt net zolang en snel door dat ie niet meer op z'n poten kan staan. "Laten we maar gaan", zei ik. "Ik wil nog wat djinken", zei Jawad drammerig. Maar de laatste ronde was gelukkig al geweest. "Tering he, ik ben wel gei l geworden van die wijven, laten we nog effe naar de wallen gaan" opperde Hamid. "Nou, ik heb geen wallengeld, Jawad krijgt z'n broek niet meer uit en jij moet dubbel betalen met die grote." Zwijgend liepen we verder richting het Rembrandplein om een taxi te pakken. Onderweg struikelde Jawad nog over, ja over wat eigenlijk, waarschijnlijk zijn eigen benen. Bij de standplaats was het een drukte van jewelste en hing er een sfeer in de lucht die mij het ergste deed vrezen. "Aa, wat moet je godverdomme", hoorde ik Hamid achter me schreeuwen maar toen ik me omdraaide zag ik hem niet. Hij lag op de grond en leek buitenwesten te zijn. Ik bukte me,  boog me over hem heen en  voelde meteen een harde trap in mijn zij. Wilde weer overeind komen maar kreeg direct een klap op mijn achterhoofd met een hard voorwerp. Vanaf dat moment weet ik niks meer. "Goedemorgen", werd er opgewekt geroepen en een zee van licht drong de kamer binnen waar ik lag. "Mogen die gordijnen alsjeblieft dichtblijven, zuster?" "Neenee, meneer u moet straks weer naar huis dit bed is eigenlijk bestemd voor iemand anders, maar doctor Landsman stond erop dat u een nachtje ter observatie zou blijven." "Waar ben ik eigenlijk,als ik vragen mag?" "In 't AMC meneer, de arts komt zo nog even bij u" en weg was ze weer. Langzaam begon alles weer terug te komen. Hamid, waar is Hamid? En Jawad, wat is er met hem gebeurd? Zo lag ik nog een uur, of was't langer, met een heleboel vragen, een barstende koppijn en het gevoel dat ik was aangereden door een vrachtauto. Hamid was nog dezelfde nacht door een ambulance naar huis gebracht. Jawad was de dans ontsprongen en had tegenover de politie de daders aangewezen, die direct zijn gearresteerd. Ik hoop dat ie de goeie heb uitgepikt met z'n bezopen harses. Ikzelf heb een zware hersenschudding en twee gekneusde ribben aan het voorval overgehouden. Waarom dit is gebeurd? Hamid en Jawad blijven bij hoog en laag volhouden niks gezegd of gedaan te hebben. Is dit een staaltje zinloos geweld?

Laysa
11-08-2002, 04:00
Hoi ... slaaploze .... Ik vind het triest dat je dit mee moest maken ... maar sinds wanneer is geweld wel zinvol eigenlijk ??? Mischien cliche maar drank maakt meer kapot dan je lief is ( ken je die nog he ;) ) ... Weet je wat het is Marokkanen weten meestal nooit waar de grens zit totdat ze eroverheen zijn met een kilometer of 1000 .... Islam heeft drank niet voor niks verboden ... ik weet niet wat er precies is gebeurd dus ik kan ook niet zomaar conclusies gaan trekken maar .... ik denk dat als er geen drank in het spel zou zijn het minder erg zou zijn afgelopen ..... :rolleyes: Allah ie sheffiek ....

Junkie
11-08-2002, 04:04
Ik was nuchter en onschuldig als een lammetje, 't is trouwens al een jaar of zo geleden

Laysa
11-08-2002, 04:25
Neeeej :schok: ... ik bedoel te zeggen .... Ik zeg niet dat je schuldig bent ... geweld is nergens voor nodig maar je weet dankzij die drank heb jij ook problemen gehad ook al was jij nuchter ... Ik vind het echt erg dat ze je zo hebben behandeld those :maf: Ik ben daar ook soms als ik het gezien had dan :auw: ... Maar heb veeeel rare dingen gezien als mensen uitgaan ... alsof ze zichzelf niet meer zijn en opeens verplicht zijn om zich anders te gaan gedragen ... Ik heb vaak geweld gezien ... en het doet altijd pijn .... een keer werd een vriendin van mij zomaar om niks op haar ass geslagen door een jongen die vond het echt grappig ... ( ze liep er normaal bij trouwens :boos: ) toen ze er wat van zei werd ze gewoon in elkaar geslagen meskiena ... moest naar het ziekenhuis en al .... Soms denk ik ... het word alleen erger in de wereld maar het is aan onszelf toch ???? :zwaai: ps : junkieXL .... zoals onze profeet (sws) al eens zei ... "De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar diegene die zijn emoties kan bedwingen ... " Leef wel met je mee hoor ... :verdriet:

pannenkoek
11-08-2002, 05:05

dit is echt toevallig dat ik dit zie, maar ik kom nu net thuis, na een dagje stappen..........je weet wel DANCEPARADE was hier............maar in iedergeval, ik was met een vriend van mij (geen marokkaan) die aardig wat op had, en aan het eind van de dag begon die gekke dingen te zeggen, en was duidelijk zichzelf nie. gelukkig ging ie geen mensen lastig vallen ofzo, want zo is hij niet, maar ik ben altijd de gene die niet drinkt, en dan zie ik altijd de mensen die wel drinken wel veranderen, waardoor ze zichzelf nie meer zijn. het is gewoon de alcohol die het doet. wedden dat hij me morgen opbelt, en vraagt hoe het gisteren was, omdat ie dan gewoon niks meer weet !!

Safira75
11-08-2002, 08:41
Origineel gepost door pannenkoek dit is echt toevallig dat ik dit zie, maar ik kom nu net thuis, na een dagje stappen..........je weet wel DANCEPARADE was hier............maar in iedergeval, ik was met een vriend van mij (geen marokkaan) die aardig wat op had, en aan het eind van de dag begon die gekke dingen te zeggen, en was duidelijk zichzelf nie. gelukkig ging ie geen mensen lastig vallen ofzo, want zo is hij niet, maar ik ben altijd de gene die niet drinkt, en dan zie ik altijd de mensen die wel drinken wel veranderen, waardoor ze zichzelf nie meer zijn. het is gewoon de alcohol die het doet. wedden dat hij me morgen opbelt, en vraagt hoe het gisteren was, omdat ie dan gewoon niks meer weet !! Nou ik vind het wel makkelijk omhet op de alcohol af te schuiven. Een volwassen persoon zou zichzelf toch beter moeten kennen. Als eenpersoon zich belachelijk gaat gedragen door alcohol, moet ie NIEt drinken lijkt mij....erg simpel..

aSunnyFriend
11-08-2002, 09:46
alcohol is verboden voor iedereen maar voor marocs is het extra verboden.... Salahdin

Junkie
22-08-2003, 04:24
Origineel gepost door aSunnyFriend alcohol is verboden voor iedereen maar voor marocs is het extra verboden.... Salahdin Nou, vergeet Turken niet. Die kunnen er ook wat van.

ZiLaaL
22-08-2003, 04:46
:hihi: Ouwe Topic Men...

Junkie
22-08-2003, 13:16
Origineel gepost door Kenitrya :hihi: Ouwe Topic Men... Ik had geen inspiratie. :rotpc: