Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie van de zwangere dames??

Pagina's : [1] 2 3

alhoecima girl
01-08-2007, 14:28

wie van de zwangere dames, vind het ook moeilijk om een positie te vinden om te slapen? en wat doe jullie eraan?

b_karima
01-08-2007, 14:31
ik slaap op mijn linkerkant nu, heel erg, op me rechter ga ik op een gegeven moment dood van de pijn. mijn man vind dat altijd heel erg omdat ik dan met mijn rug tegen hem aanzit, denkt dat ik boos ben op hem ofsow, ik mis het om ff op mijn buik te liggen en op mijn rug.

alhoecima girl
01-08-2007, 14:39
ik slaap op mijn linkerkant nu, heel erg, op me rechter ga ik op een gegeven moment dood van de pijn. mijn man vind dat altijd heel erg omdat ik dan met mijn rug tegen hem aanzit, denkt dat ik boos ben op hem ofsow, ik mis het om ff op mijn buik te liggen en op mijn rug. ahh meskien jou man, maar het is inderdaad echt vervelend ik heb zowel last van mijn linker en rechter zij, ik zou echt niet weten wat ik er aan moet doen.

b_karima
01-08-2007, 14:41
je moet het afwisselen, al is het draaien ook heel moeilijk en word steeds zwaarder, ik had zelfs een tijd gehad dat ik ging huilen als ik moest draaien, zo een pijn deed het.

Oemmi
01-08-2007, 14:43

Ik slaap met 3 extra kussens, één tegen mijn buik (ondersteuning), één tussen mijn knieën (voor mijn bekken) en één onder mijn hoofdkussen voor als ik weer eens maagzuur heb. Slaap het liefst op mijn rechterzij, al zeggen ze dat de linkerzij beter is tijdens zwangerschap..

alhoecima girl
01-08-2007, 14:44
je moet het afwisselen, al is het draaien ook heel moeilijk en word steeds zwaarder, ik had zelfs een tijd gehad dat ik ging huilen als ik moest draaien, zo een pijn deed het. zo dat is wel erg zo, erg is het niet bij mij hamdoelilah.

kamar20
01-08-2007, 14:44
wie van de zwangere dames, vind het ook moeilijk om een positie te vinden om te slapen? en wat doe jullie eraan? mabrouk met je zwangerschap meis, ik wist het niet ;)

alhoecima girl
01-08-2007, 14:45
Ik slaap met 3 extra kussens, één tegen mijn buik (ondersteuning), één tussen mijn knieën (voor mijn bekken) en één onder mijn hoofdkussen voor als ik weer eens maagzuur heb. Slaap het liefst op mijn rechterzij, al zeggen ze dat de linkerzij beter is tijdens zwangerschap.. helpt dat meid? en warom is je linkerzij beter dan dan je rechterzij?

b_karima
01-08-2007, 14:47
zodat de bloedsomloop van je kind beter is ofsow, ik had het ooit ergens gelezen

Oemmi
01-08-2007, 14:49
helpt dat meid? en warom is je linkerzij beter dan dan je rechterzij? Ja, bij mij helpt het alhamdoelillah. Lees onderstaand stukje waarom je linkerzij beter is: Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels. Slapen op je rug kan klachten geven in de zwangerschap (let op, dit hoeft dus niet. Lang niet alle zwangeren hebben hier last van. Dit is afhankelijk van de stand van je baarmoeder en de druk van de baarmoeder op de grote lichaamsader), vooral als de baarmoeder groter wordt (na de 20 weken). Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat de zwaarder wordende baarmoeder de grote lichaamsader (vena cava inferior) kan dichtdrukken. Deze ader ligt langs je ruggenwervel en brengt het bloed uit je onderlichaam terug naar je hart. Als de baarmoeder zwaarder wordt, kan de baarmoeder dus op deze ader drukken. Het gevolg daarvan is dat er een minder goede bloeddoorstroming is vanuit je onderlichaam. Je merkt dit doordat je duizelig wordt als je op je rug ligt en je onrustig slaapt. Doordat de doorstroming van je onderlichaam verslechterd heb je een verhoogde kans op spataderen, aambeien en ophoping van vocht in je benen. Slapen op je rug kan dus een probleem zijn voor de moeder, de baby heeft er in eerste instantie geen last van. Het is immers de ader die dichtgedrukt wordt, de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de baby verloopt via de slagader en die wordt niet dichtgedrukt. Daarnaast drukt de zwaarder wordende baarmoeder wel heel erg op je ruggenwervel als je in rugligging slaapt wat de kans op rugklachten vergroot..

alhoecima girl
01-08-2007, 14:55
mabrouk met je zwangerschap meis, ik wist het niet ;) dank je wel meid.

alhoecima girl
01-08-2007, 14:57
Ja, bij mij helpt het alhamdoelillah. Lees onderstaand stukje waarom je linkerzij beter is: . tnx meid ik ga het zo lezen.

zahira
01-08-2007, 15:57
ik vind het ook moelijk idd, die positie kleding. probeer maar eens een leuke spijkerbroek te vinden. je kan verder wel terecht voor postiekleding bij: H&M Miss Etam Prenatal C&A Wehkamp Neckermann Babywalz verder kun je een gewone broek of rok die altijd al lekker zat, verbouwen naar een positie broek/rok, als je handig bent. succes!! PS: ze zeggen dat als je het meest op je linker zij ligt, dat je een meisje krijgt. hahahaha, zal wel ,weet niet!

b_karima
01-08-2007, 16:04
:hihi: ik krijg een meisje en ik slaap altijd op mijn linkerzij :P

boug85
01-08-2007, 16:41

ik slaap op mijn linkerkant nu, heel erg, op me rechter ga ik op een gegeven moment dood van de pijn. mijn man vind dat altijd heel erg omdat ik dan met mijn rug tegen hem aanzit, denkt dat ik boos ben op hem ofsow, ik mis het om ff op mijn buik te liggen en op mijn rug. dan kun je ook aan de andere kant liggen :stout: dan ziet hij je gezicht in plaats van je rug:stout::hihi:

Pagina's : [1] 2 3