Bekijk originele versie : VVD: positieve discriminatie onnodig
De VVD wil af van positieve discriminatie van vrouwen en etnische minderheden. Volgens het Tweede-Kamerlid Luchtenveld is het niet meer nodig dat er voorrangsbeleid wordt gevoerd voor deze groepen.
Luchtenveld zal dat morgen inbrengen bij een overleg over de wet Gelijke behandeling in de Tweede Kamer. Hij komt ook met een wijzigingsvoorstel.
Volgens de VVD moeten burgers op hun eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken. Daarin past geen positieve discriminatie of positieve actie. Die kan zelfs contraproductief en stigmatiserend werken, stelt de VVD.
Bron:NOS
wat vind men hiervan?.
Geen meerderheid in de Kamer (net op radio 1)
wat verwacht je van de vvd ze kunnen niet met iets anders komen behalve iets over allochtonen
Maar ya ze hebben wel gelijk ze beschermen hun volk
doen onze arabisch leiders dat? Zeker niet dus ik geef hun altijd gelijk, zelf geef ik gelijk aan sharon en bush ze doen hun best voor het belang van hun landen
What about us arabieren helemaal andersom
Willemien
06-10-2003, 13:34
Origineel gepost door buddy
wat vind men hiervan?
Ik vind de term "positieve" discrimatie een beetje cynisch eigenlijk. Want het is meestal zo, dat er ergens een NEGATIEVE discrimatie is op de arbeidsmarkt voor een beroep, bijv. tegen vrouwen of allochtonen, die gebaseerd is op foute argumenten.
En dan bedenken ze op papier de "positieve" discriminatie, maar wat bereik je daar dan mee, behalve een hoop administratieve rompslomp. Als iemand perse een autochtone man aan wil nemen, hou je dat toch niet tegen.
Het lijkt me beter om harde cijfers te verzamelen en openlijk te publiceren als een soort schandpaal, over bedrijven die het vertikken om minderheden in dienst te nemen. Dat zal geen goede reclame zijn en niet erg bevordelijk voor de zaken :D
Volgens mij zou dat veel effectiever zijn !
psitieve discriminatie is bedacht voor die groepen die met het nemen van eigen verantwoordelijkheid niet verder komen dan de WW, juist omdat er in de maatschappij grote weerstand leeft tov de genoemde groepen.
Kennelijk is de VVD van mening dat vrouwen en allochtonen tegenwoordig gelijkwaardig in de arbeidsmarkt staan.
Mmm, volgens mij valt dat nog wel een betje tegen. Maar ben blij dat de VVD zo'n positieve kijk heeft
Willemien
06-10-2003, 15:04
Origineel gepost door rnaj
psitieve discriminatie is bedacht voor die groepen die met het nemen van eigen verantwoordelijkheid niet verder komen dan de WW, juist omdat er in de maatschappij grote weerstand leeft tov de genoemde groepen.
Kennelijk is de VVD van mening dat vrouwen en allochtonen tegenwoordig gelijkwaardig in de arbeidsmarkt staan.
Mmm, volgens mij valt dat nog wel een betje tegen. Maar ben blij dat de VVD zo'n positieve kijk heeft
OK dan. De VVD fractie.
Ik tel 19 mannen en 9 vrouwen.
Daarvan tel ik 0 "allochtone" mannen en 3 "allochtone" vrouwen.
Zouden er dan echt geen liberale allochtone mannen te vinden zijn met politieke ambities ? :D
Willemien
06-10-2003, 16:58
www.visinhetnet.nl
Massaal Ontslag VVD-ers
"Doeidoei"
Veel mensen die vanochtend nietsvermoedend op kantoor verschenen, zijn door hun baas op staande voet ontslagen, zo blijkt uit de vele telefoontjes die Vis in het Net hierover krijgt. In de meeste gevallen kunnen de getroffenen geen enkele reden verzinnen waarom ze nu ineens niet meer gewenst zijn.
Wel is het zo dat alle slachtoffers van deze spontane ontslaggolf lid of sympathisant zijn van de VVD. Of er een verband is met het nieuwe standpunt van deze partij dat positieve discriminatie niet langer nodig is, is onbekend. De enkele werkgevers die tegenover deze site willen toegeven dat ze VVD-ers ontslagen hebben verklaren echter wel, dat ze het uit medelijden in dienst houden van VVD-ers "uit de tijd" vinden, en niet vinden aansluiten bij het concept van de eigen verantwoordelijkheid.
"In deze tijd moeten ook VVD-ers zich gewoon bewijzen. Alleen als ze uit alle kandidaten de meest geschikte blijken neem ik ze weer aan. Weinig kans natuurlijk," aldus één van de werkgevers.
:hihi:
Aicha_Taieb
06-10-2003, 19:49
Origineel gepost door buddy
De VVD wil af van positieve discriminatie van vrouwen en etnische minderheden. Volgens het Tweede-Kamerlid Luchtenveld is het niet meer nodig dat er voorrangsbeleid wordt gevoerd voor deze groepen.
Luchtenveld zal dat morgen inbrengen bij een overleg over de wet Gelijke behandeling in de Tweede Kamer. Hij komt ook met een wijzigingsvoorstel.
Volgens de VVD moeten burgers op hun eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken. Daarin past geen positieve discriminatie of positieve actie. Die kan zelfs contraproductief en stigmatiserend werken, stelt de VVD.
Bron:NOS
Natuurlijk is het niet meer nodig :rolleyes:Ik bedoel maar, allochtonen en vrouwen behoren toch al tot de rijksten en ze kunnen in al hun levensbehoeften voorzien :rolleyes: .
(sarcastisch bedoeld natuurlijk)
freemale
07-10-2003, 14:01
Wat mij betreft mogen ze positieve discriminatie voor vrouwen afschaffen, ze mogen het wel invoeren voor: ALLOCHTONE MANNEN!!!!
Als ik in mijn omgeving zie hoe moeizaam zij aan een baan komen en hoe makkelijk ik (als allochtone vrouw) aan een baan kom...
Dat is gewoonweg niet eerlijk.
freemale
07-10-2003, 14:02
daarbij komt kijken dat de groepen die niet positief gediscrimineerd worden, benadeeld worden.
freemale
07-10-2003, 14:26
Origineel gepost door KingMasinissA
Buddy jouw persoonlijke visie op de maatschappij is gebaseerd op schattingen en je eigen reukvermogen! Alleen een bozo geeft schattingen. praat over feiten vriend niet over keukenpraatjes. je lijkt wel een oude tante
bla bla...hoevaak allochtone mannen het tijdens werk hebben ..bla bla.
Ik wil next time een meer onderbouwde visie van je okay. geen keukenpraatjes politiek meer. :D Anders ga ik denken dat jij alleen denkt aan slapen en luieren. ;)
Het is misschien wel een beetje kort door de bocht wat Buddy zegt maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in!!!
Ik kan wel 10 voorbeelden geven maar ik heb niet zo'n zin om veel te typen :)
freemale
07-10-2003, 14:48
Origineel gepost door KingMasinissA
grappig, hoe jullie praten. ik zie balkenende al zo zijn visie onderbouwen. wheheheheeh.
Dames en heren van het kabinet. ik heb 10 voorbeelden van allochtonen mannen die te lui zijn om te werken en alleen maar denken aan slapen.
op nummer 1 staat Stanley, surinamer van geboorte en inmiddels werkzaam bij TPG Post en slaapt constant op zijn werk.
op nummer 2 Mehmet. Turk van origine en werkzaam bij Albert Heijn. Mehmet heeft recht op een halfuur pauze maar komt pas na 3 uren terug omdat hij thuis een middagdutje deed.
op nummer 3 hassan. marokkaan van origine. hassan werkt voor een beveiligingsbedrijf. Op verschillende projecten sliep hassan tijdens zijn diensten waardoor vele voorvallen zijn gebeurd.
:D MOET IK DOORGAAN MENSEN?????? wajejjjjjjjjjjjj
Gelukkig zit ik niet in het parlement... dus kan ik lekker bleren... fijn toch? We zijn hier als mensen onder elkaar en niet als intellectuelen die adviezen voor het kabinet schrijven. Maar misschien iets voor jou?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.