Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : trouwen met een surinaamse moslim

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
30-07-2007, 16:06

Assalamoe Aleikum, Ik ga binnen kort inshallah trouwen met een surinaamse jongen. Hij is moslim elhamdoelillah. Alleen zitten mijn ouders dwars omdat hij geen marokkaan is en geen familie. We hebben toch besloten te gaan trouwen omdat we ook steun krijgen van andere familieleden. Ik wil nu graag weten of de marokkaanse consulaat daar moeilijk om zal doen. Ik heb wel vernomen dat de nieuwe familierecht zegt dat je ouders niet aanwezig hoeven te zijn bij de marokkaanse consulaat. Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen. Alvast bedankt! Wasalamu alleikum.

Casa_Samia
30-07-2007, 16:47
hey meid, ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen, maar je moet wel volwassen zijn natuurlijk!! En hij moet over een geldig paspoort beschikken! Ik wens je veel geluk en gezondheid toe in jullie huwelijk! ik zie dit namelijkvaker een surinamer/marokkaan, zolang hij moslim is en goed voor je zorgt moeten je ouders je eigenlijk wel erin steunen.....jammer:(

anash
30-07-2007, 16:52
In de islam is het verplicht voor de vrouw, om de toestemming van haar ouders te krijgen.

karima_a
30-07-2007, 17:44
lieverd ik wens je heel veel geluk met hem, ik zou het zelf nooit kunnen.. ookal is hij moslim.. ik kan gewoon niet met een donkere man leven ik val daar totaal niet op... ik moet kotsen als ik een marokaanse meisje zie met een neger echt walgelijk tfoe tfoe...... ik hou het gewoon bij mijn marokaanse landgenoten!!!!

prinses007
30-07-2007, 17:54

lieverd ik wens je heel veel geluk met hem, ik zou het zelf nooit kunnen.. ookal is hij moslim.. ik kan gewoon niet met een donkere man leven ik val daar totaal niet op... ik moet kotsen als ik een marokaanse meisje zie met een neger echt walgelijk tfoe tfoe...... ik hou het gewoon bij mijn marokaanse landgenoten!!!! ja nou weet ze het wel hoor:moe:

AmmatoelAziz
30-07-2007, 17:59
Bismillah, Assalaamoe3leikoem wa ra7matu ALlahi wa Barakatuhu, Zorg ervoor dat je ouders het hiermee eens zijn ik bedoel je vader dient toch aanwezig te zijn volgens de Islaam anders is het huwelijk niet rechtsgeldig. Dit kun je ook navragen in de moskee en waarom zou jij niet willen trouwen met de zegening van ALlah en de zegening van je ouders? Voor degene die zegt van ik trouw nooit een neger dat is onzin Indien een neger een vrome moslim is dat maakt het niet uit want alle schepselen van Allah zijn hetzelfde ongeacht afkomst of huidskleur de meest eerbare in het Aangezicht van Allah is degenen met de meeste Taqwaa en Taqwaa is niet iets wat wij kunnen afmeten maar dat is iets wat in het hart van de mens is en waar alleen Allah de Kennis over heeft. Bilal (Ra) was ook een zwarte moslim, zou het uitmaken als je met hem zou trouwen? Nee, zo ook niet als een surinaamse praktiserende zwarte moslim om jouw hand zou komen vragen. Doe salaat el istigarah en vraag Allah om raad, ik wens je het allerbeste Moge Allah je zegenen en het makkelijk voor je maken Allahoema AMeen 7ayaakie ALlah Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Amoura
30-07-2007, 18:06
meid, het is niet verstandig om voor een man te kiezen en je ouders te laten schieten..........je bent zeker nog jong, als je wat ouders was zou je er anders over na denken. ik neem aan dat je ouders jou altijd goed hebben behandeld en het beste voor je willen. Ook al ben je getrouwd, je zult je ouders nodig hebben......om op te passen, voor el3aid, ramadan enz. enz. enz. mijn moeder die komt zo vaak bij mij langs en nu is ze in marokko en ik mis haar vreselijk, wil veel met haar delen. misschien zit je niet op dit advies te wachten, maar ik heb bijna hetzelfde meegemaakt toen ik 21 was en heb toch voor mijn ouders gekozen.

dunyatjuh
30-07-2007, 19:35
Assalamoe Aleikum, Ik ga binnen kort inshallah trouwen met een surinaamse jongen. Hij is moslim elhamdoelillah. Alleen zitten mijn ouders dwars omdat hij geen marokkaan is en geen familie. We hebben toch besloten te gaan trouwen omdat we ook steun krijgen van andere familieleden. Ik wil nu graag weten of de marokkaanse consulaat daar moeilijk om zal doen. Ik heb wel vernomen dat de nieuwe familierecht zegt dat je ouders niet aanwezig hoeven te zijn bij de marokkaanse consulaat. Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen. Alvast bedankt! Wasalamu alleikum moslim is moslim toch? sinds wanneer zegt de islam dat je met je landgenoten moet trouwen en niet gewoon met je broeders?

Nidaa
30-07-2007, 20:49
Meid, ik zou maar trouwen MET de zegen van je ouders. Later ga je echt nog op hun terugvallen. Praat er met je ouders over en vraag naar hun standpunten. Respecteer hun mening. Wie ken je nou beter, je vriend of je ouders? Velen trouwen zonder de zegen van hun ouders, maar als het erop neer komt (als er iets mis gaat), dan staan ze huilend bij hun op de stoep. Denk daar maar eens over na.

Nidaa
30-07-2007, 20:49
lieverd ik wens je heel veel geluk met hem, ik zou het zelf nooit kunnen.. ookal is hij moslim.. ik kan gewoon niet met een donkere man leven ik val daar totaal niet op... ik moet kotsen als ik een marokaanse meisje zie met een neger echt walgelijk tfoe tfoe...... ik hou het gewoon bij mijn marokaanse landgenoten!!!! Ik zou dan maar eens wat doen aan je vooroordeel, want daar kots ik pas van. :moe:

karima_a
30-07-2007, 21:55
Ik zou dan maar eens wat doen aan je vooroordeel, want daar kots ik pas van. :moe: nou nee horr er zijn zat goede marokkaase mannen, je krijgt wat je verdiend, zo denken de mannen ook dat er geen goede marokaanse meiden zijn!! en dat is dus niet zo!!!

dunyatjuh
30-07-2007, 22:03
Meid, ik zou maar trouwen MET de zegen van je ouders. Later ga je echt nog op hun terugvallen. Praat er met je ouders over en vraag naar hun standpunten. Respecteer hun mening. Wie ken je nou beter, je vriend of je ouders? Velen trouwen zonder de zegen van hun ouders, maar als het erop neer komt (als er iets mis gaat), dan staan ze huilend bij hun op de stoep. Denk daar maar eens over na. wij marokkanen zijn minder te vertrouwen dan negers ;) neem dat maar van mij aan. kijk ik val niet op ze maar ga regelmatig met hen om... be3da minder geroddel en veroordelen krijg je van hen te horen dan wanneer je met marokkanen omgaat

Bruidje_23
30-07-2007, 22:24
Meid, ik zou maar trouwen MET de zegen van je ouders. Later ga je echt nog op hun terugvallen. Praat er met je ouders over en vraag naar hun standpunten. Respecteer hun mening. Wie ken je nou beter, je vriend of je ouders? Velen trouwen zonder de zegen van hun ouders, maar als het erop neer komt (als er iets mis gaat), dan staan ze huilend bij hun op de stoep. Denk daar maar eens over na. Helemaal mee eens.....

Nidaa
30-07-2007, 22:26
nou nee horr er zijn zat goede marokkaase mannen, je krijgt wat je verdiend, zo denken de mannen ook dat er geen goede marokaanse meiden zijn!! en dat is dus niet zo!!! Ik had het meer over je vooroordeel tegen over "negers".

Nidaa
30-07-2007, 22:30

wij marokkanen zijn minder te vertrouwen dan negers ;) neem dat maar van mij aan. kijk ik val niet op ze maar ga regelmatig met hen om... be3da minder geroddel en veroordelen krijg je van hen te horen dan wanneer je met marokkanen omgaat Ja dat kan inderdaad zo zijn. Zo heeft elke bevolkingsgroep zijn minpunten. Zelf ben ik overigens niet tegen gemengde huwelijken, integendeel, in de islam is daar niets mis mee, moslim=moslim. Alleen hebben veel ouders hier nog veel moeite mee omdat ze de cultuur niet snappen/taal niet spreken en ze misschien kleinkinderen krijgen met wie ze niet eens kunnen communiceren etc. Je kan hierover wel met je ouders praten en de situatie verduidelijken, maar zodra je ouders hun zegen niet geven, Allahi7senhawn gewoon. Je ouders zijn het belangrijkste en ik denk dat geen enkele dochter zijn ouders ongelukkig wilt zien.

Pagina's : [1] 2 3 4 5