Bekijk originele versie : Bejaardentehuis
roemaisa78
30-07-2007, 12:27
hoe denken jullie erover als tweede en derde generatie over het bejaardenhuis.
als mijn ouders iemand over het bejaarden tehuis horen vertellen dan beginnen ze beiden spontaan te huilen.
ik zelf heb altijd gezegd voor mij is het geen probleem een bejaardentehuis. maar nu ben ik er op terug gekomen. ik wil niet naar een bejaardentehuis tenzij het een islamitische bejaarden tehuis is. en dan nog liever niet alleen als het moet.
ik kreeg vooral mijn bedenkingen toen ik het programma van ab en sal had gezien. en dat die bejaarde allemaal moesten zingen en gek doen. ik had zo dat zie ik mezelf niet doen.
hebben jullie dames er welleens over nagedacht.
tangia19
30-07-2007, 12:32
valt niks over te nadenken>>heb er ooit gewerkt,is een gevangenis alleen in een ander jasje.
roemaisa78
30-07-2007, 12:35
valt niks over te nadenken>>heb er ooit gewerkt,is een gevangenis alleen in een ander jasje. dus jij wil ook net als de eerste generatie opgevangen worden door je kinders. heb je al een idee wie van je kinderen. of ben je daar niet mee bezig.
tangia19
30-07-2007, 12:35
dus jij wil ook net als de eerste generatie opgevangen worden door je kinders. heb je al een idee wie van je kinderen. of ben je daar niet mee bezig.
nee ,ik zou het niet kunnen om bij 1 van me kinderen te gaan wonen.Lang leve thuiszorg of een werkster.
roemaisa78
30-07-2007, 12:38
ik ben bang voor eenzaamheid op die leeftijd. dus ik denk dat thuiszorg niet een optie voor mij is. wel voor de leeftijd van 65 tot 75 maar daarna wil ik toch echt bij 1 van mijn kinders wonen.
mashalahbroeder
30-07-2007, 12:41
oplossing...baar 10 kinderen....vast wel eentje die je op wilt vangen :hihi:
nu is het gewoon heeeeeel anders allemaal....volgens mij willen ze een syrische vleugel hebben van een bejaardentehuis waarin al onze oudjes naar toe kunnen....ik vind dat wel een prima idee...maar niet in een nederlandse...
tangia19
30-07-2007, 12:41
ik ben bang voor eenzaamheid op die leeftijd. dus ik denk dat thuiszorg niet een optie voor mij is. wel voor de leeftijd van 65 tot 75 maar daarna wil ik toch echt bij 1 van mijn kinders wonen.
ga je ze dan dwingen?
kijk,als me zoon of dochter samen met hun partner beslissen om mij in huis te nemen en dat ook aan mij vragen,is een ander verhaal.Maar om nou te zeggen,dochter/zoon,vanaf vandaag moet je een kamer apart laten voor je moeder.Hun partner ziet me dan al aankomen:rolleyes: :hihi: .
waarom eenzaam?er bestaan ook vriendinnen,kennisen,families enz bij wie je op bezoek kan gaan.Het is gewoon hoe jij het gaat aanpakken.
achermijnpc
30-07-2007, 12:44
Mijn ouders zijn 76 en 69 en kunnen nog goed zorgen voor hun zelf hoor en als het zo ver is gaat mijn broer hen opnemen of 1van mijn zussen of ik zelf maar denk niet dat ze in NL gaan willen wonen.
Ik zou nooit in zo een tehuis willen mijn zoon gaat mij nemen of mijn dochter :ego:
tangia19
30-07-2007, 12:45
Mijn ouders zijn 76 en 69 en kunnen nog goed zorgen voor hun zelf hoor en als het zo ver is gaat mijn broer hen opnemen of 1van mijn zussen of ik zelf maar denk niet dat ze in NL gaan willen wonen.
Ik zou nooit in zo een tehuis willen mijn zoon gaat mij nemen of mijn dochter :ego:
allah jerzak sbar voor hun partner:o
:hihi:
achermijnpc
30-07-2007, 12:48
allah jerzak sbar voor hun partner:o
:hihi:
Ik zit hier niet voor niets poepluiers te verschonen hoor zodat mijn zoon me later gaat zeggen ma bekjik het maar :rolleyes:
tangia19
30-07-2007, 12:50
Ik zit hier niet voor niets poepluiers te verschonen hoor zodat mijn zoon me later gaat zeggen ma bekjik het maar :rolleyes:
dat is je plicht meid,je klinkt net als de oudere generatie. >>kind,je moet voor me zorgen,want dat heb ik ook voor je gedaan.Kind,je moet geld per maand neerleggen,want ik heb voor je gezorgd bla die bla:moe: :rolleyes:
ik heb het zwaar met me kids ja,maar ik voed ze op,zorg dat ze goeie volwassene worden>>daarna toewa7:hihi: kverwacht echt niks van ze,en eisen al helemaal niet.
achermijnpc
30-07-2007, 12:55
dat is je plicht meid,je klinkt net als de oudere generatie. >>kind,je moet voor me zorgen,want dat heb ik ook voor je gedaan.Kind,je moet geld per maand neerleggen,want ik heb voor je gezorgd bla die bla:moe: :rolleyes:
ik heb het zwaar met me kids ja,maar ik voed ze op,zorg dat ze goeie volwassene worden>>daarna toewa7:hihi: kverwacht echt niks van ze,en eisen al helemaal niet.
Ik ga mijn kinderen leren respect te hebben voor me en voor mij te zorgen als ik het slecht heb net zoals ik bij hun heb gedaan zonder dwang of niets nee met plezier ;) so hebben mijn ouders ons opgevoed en wij allemaal dragen mijn ouders op handen en voeten en als ze wat nodig hebben word er van alle kanten geroepen en ingezameld terwijl mijn ouders heel erg trots zijn en noott dat gaan eisen zo ook als ze te oud worden, er word nu al gevochten wie hen in huis gaan nemen :hihi: mijn zus zegt zij en mijn broer zegt niets ervan ik ben de man dus ze gaan naar mij :hihi: en dat terwijl ze zeggen we gaan nergens we huren wel iemand in en dan zegt iedereen no way :D
Zo wil ik dat mijn kinderen ook worden en niet dat er topics worden geopend ik heb 10 cent aan mijn moeder gegeven en ik haat haar erom :hihi:
roemaisa78
30-07-2007, 12:55
ga je ze dan dwingen?
kijk,als me zoon of dochter samen met hun partner beslissen om mij in huis te nemen en dat ook aan mij vragen,is een ander verhaal.Maar om nou te zeggen,dochter/zoon,vanaf vandaag moet je een kamer apart laten voor je moeder.Hun partner ziet me dan al aankomen:rolleyes: :hihi: .
waarom eenzaam?er bestaan ook vriendinnen,kennisen,families enz bij wie je op bezoek kan gaan.Het is gewoon hoe jij het gaat aanpakken.nee maar ik geef wel af en toe te kennen tegen mijn kinderen dat ze later voor pa en ma gaan zorgen als ze oud zijn.
dus ik hoop tegen de tijd dat wij oud zijn dat het er goed ingeprent zit:hihi:
mijn broer heeft ook met zijn vrouw voor het huwlijk afgesproken dat hij degene is die mogelijk mijn ouders in huis gaat nemen als ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen.
en mijn schoonzusje is daar akkoord mee gegaan.
dus ik hoop dat mijn zoontje ook zo'n vrouw treft. inchaAllah
bollebuik
30-07-2007, 12:56
ik ga mijn zoon zo opvoeden dat hij mij in huis neemt hoor
ik ga een helse schoonmoeder worden :hihi:
roemaisa78
30-07-2007, 12:58
Ik ga mijn kinderen leren respect te hebben voor me en voor mij te zorgen als ik het slecht heb net zoals ik bij hun heb gedaan zonder dwang of niets nee met plezier ;) so hebben mijn ouders ons opgevoed en wij allemaal dragen mijn ouders op handen en voeten en als ze wat nodig hebben word er van alle kanten geroepen en ingezameld terwijl mijn ouders heel erg trots zijn en noott dat gaan eisen zo ook als ze te oud worden, er word nu al gevochten wie hen in huis gaan nemen :hihi: mijn zus zegt zij en mijn broer zegt niets ervan ik ben de man dus ze gaan naar mij :hihi: en dat terwijl ze zeggen we gaan nergens we huren wel iemand in en dan zegt iedereen no way :D
Zo wil ik dat mijn kinderen ook worden en niet dat er topics worden geopend ik heb 10 cent aan mijn moeder gegeven en ik haat haar erom :hihi: zo ben ik ook opgevoed en denk er ook precies zo over.
zijn we misschien een beetje ouderwets????????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.