Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek dwingt Respect af of niet? n.a.v. Omar&Omar's bericht...

Pagina's : [1] 2 3 4

ZiLaaL
10-08-2002, 21:52

Krijgt een vrouw met hoofddoek meer respect van mannen of niet? Hier heb ik het dan over het 1e oordeel. Als jij als jongen een vrouw met hoofddoek op straat ziet, krijgt ze dan meer respect van je, dan een vrouw zonder hoofddoek? Dwingt een Hoofddoek dus RESPECT af of niet? Deze vraag naar aanleiding van een bericht hier op dit forum van OmarenOmar: Deze raakte emotioneel bij het zien van een jongedame met haar zusje, die beiden een hoofddoek droegen. Omar.... Zou je ook geemotioneerd raken bij het zien van een jongedame die haar zusje over haar bol aaide maar beiden geen hoofddoek dragen? :zwaai:

Teaser
10-08-2002, 21:56
WAt een onderdrukking!!!!!!!!!!!!!!!!!, dat doe je die zielige meiden niet aan, volgens mij zijn ze slachtoffer van een sadistische vader een een onderdrukte moeder, ik denk dat we een huis moeten maken, zodat ze kunnen weglopen. wat denken jullie ervan.

ZiLaaL
10-08-2002, 21:56
Origineel gepost door Larachiya Respect zit hem niet in het hoofddoekje, maar in wat daar onder zit!!! Hersenen... en dan bedoel ik de manier waarop iemand die gebruikt... daar moet je respect voor hebben! Er zijn meiden die een hoofddoek dragen, en intussen toch alles wat Allah (swt) verboden heeft doen. Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar ik vraag me dus af hoe de rest hierover denkt naar aanleiding van dat bericht van Omar En Omar :) PS: Hoofddoek staat je goed, al draag je het alleen thuis :D

Najib26
10-08-2002, 21:58
Ik heb respect voor iedereen die dat verdient. Maar toegeven, als een vrouw zich als een moslima gedraagt en zich er ook naar kleedt, dan vind ik dat echt een pluspunt. Ik heb overigens ook veel respect voor een vrouw zonder hoofddoek die zich als een moslima gedraagt. Een vrouw die zich niet als een moslima gedraagt, negeer ik gewoon, geen enkele blik gunnen.

Najib26
10-08-2002, 22:01

Origineel gepost door Larachiya Isn't that ironic? ;) Oh dat ben jij. Heel goed zuster, moge Allah je helpen en bijstaan. Het is echt niet slecht bedoeld en je zult het zelf ook wel weten: de hijab is in de islam verplicht, niet het hoofddoekje. Dus inchallah zuster dat je ook je nek en je oren gaat bedekken. Dit is in ieder een stap in de goede richting :) PS: Ik hoop dat je mijn opmerking niet verkeerd opvat en je je aangevallen voelt.

fatimab
10-08-2002, 22:13
[QUOTE]Origineel gepost door OMar_EN_OMar [B] een meisje met hoofddoek haar geloof nog steeds belangrijker vindt dan er bij te lopen in de laatste nieuwe kledij ,ze is niet bang om te uiten dat ze moslima is .. sorry hoor maar je hebt veel meisjes die een hoofddoek dragen en die toch de laatste nieuwe kledij dragen!!!

ZiLaaL
10-08-2002, 22:14
Origineel gepost door FarD Grappig om te lezen hoe jongens er over denken.. Want als ik eerlijk ben dan worden meiden met hoofddoek, netjes gekleed (zelfs soms in djelebaa) nog aan gesproken.. :( Triest maar waar. Op dat soort momenten denk ik echt dat jongens geen respect voor niemand meer hebben. Precies :) Misschien hebben ze dan wel wat meer respect voor de vrouwen met hijab, maar tonen kunnen ze niet! :D

Najib26
10-08-2002, 22:15
Origineel gepost door FarD Grappig om te lezen hoe jongens er over denken.. Want als ik eerlijk ben dan worden meiden met hoofddoek, netjes gekleed (zelfs soms in djelebaa) nog aan gesproken.. :( Triest maar waar. Op dat soort momenten denk ik echt dat jongens geen respect voor niemand meer hebben. Als bepaalde jongens respect zouden hebben, dan zouden ze geen enkele vrouw zomaar aanspreken. Hijab of niet. Nette kleding of plastic-kleding

ZiLaaL
10-08-2002, 22:15
Ja. NOG EEN VRAAG: WAT VINDEN DE JONGENS VAN DE NIEUWE HOOFDDOEKMODE??

Najib26
10-08-2002, 22:16
Origineel gepost door OMar_EN_OMar maar een hoofddoek heeft iets ...het maakt een meisje/vrouw alsof ze een koningin is,het straalt iets prachtigs uit! Een hijab geeft een vrouw NOER :)

Najib26
10-08-2002, 22:18
Origineel gepost door Kenitrya Ja. NOG EEN VRAAG: WAT VINDEN DE JONGENS VAN DE NIEUWE HOOFDDOEKMODE?? Het klinkt alsof je neerkijkt op de hoofddoekdragende vrouwen (hoofddoekmode). Is dat ook zo? Of lijkt dat maar zo? Ik vind het geweldig als vrouwen een hoofddoek gaan dragen. Ik vind het dus alleen jammer dat sommigen de hoofddoek niet goed dragen (dus blote nek en blote oren, soms deel van het haar bloot). Ik vind het ook jammer dat sommige meiden met zo'n hoofddoekje (niet hijab) strakke kleding eronder dragen. Ik heb echter nog nooit een vrouw gezien die de hijab op de juiste manier draagt en zich onkuis, onislamitisch kleedt.

ZiLaaL
10-08-2002, 22:22
Origineel gepost door Najib26 Het klinkt alsof je neerkijkt op de hoofddoekdragende vrouwen (hoofddoekmode). Is dat ook zo? Of lijkt dat maar zo? Ik vind het geweldig als vrouwen een hoofddoek gaan dragen. Ik vind het dus alleen jammer dat sommigen de hoofddoek niet goed dragen (dus blote nek en blote oren, soms deel van het haar bloot). Ik vind het ook jammer dat sommige meiden met zo'n hoofddoekje (niet hijab) strakke kleding eronder dragen. Ik heb echter nog nooit een vrouw gezien die de hijab op de juiste manier draagt en zich onkuis, onislamitisch kleedt. Nee Nee, neem mij absoluut niet kwalijk maar ik kijk echt niet neer op deze dames. Ik heb absoluut geen oordeel over ze, ik heb zelf 2 beste vriendinnen die beiden een hijab dragen. De een draagt het echter anders dan mn andere vriendin; jullie kennen dat wel, de halve hoofddoek met een knotje. Ik liet in marokko foto's zien van mijn vriendinnen en ze waren best verbaasd daar over de manier van dragen van een hijab. Vandaar mijn vraag hier :) Maar nogmaals, ik heb absoluut nix tegen ze. Het gaat bij mij om de persoon zelf, en niet om de hijab.

ZiLaaL
10-08-2002, 22:24
Origineel gepost door OMar_EN_OMar iok zou niet echt een topic hebben geopend met" ik heb iets prachtigs gezien ...een grote zus aaide haar kleine zus over het hoofdje" dus ik denk niet dat ik erbij had stilgestaan ..mischien wel ..waarschijnlijk niet ,weet wel wat ik bedoel he een meisje met hoofddoek dwingt respect af ,als ik bv een schaars geklede dame over sraat zie lopen dan denk ik soms van tfoe,weet wel ,zelfs al is ze bloedmooi ,daar kick ik dan zo op af als een meisje met heel haar hebben en houden loopt te paraderen alsof ze een pauw is die haar veeren tentoon stelt....als ik dan zo een meisje met hoofddoek zie lopen dan heb ik d'r gewoon veel respect voor... ik heb ook respect voor meisjes die geen hoofddoek dragen maar dan zijn het meisjes die niet ten toon lopen met alles en meisjes die niet op zoek zijn naar aandacht ,gewoon deftig gemanierde meisjes waar het hart op de juiste plaats zit..daar heb ik ook respect voor "hoe kan je respect hebben voor iemand die geen zelfrespect heeft" omar Daar ben ik het eens mee. Vooralsnog gaat het dus om de persoon en niet perse om de hijab. Maar ik vond het dus best bewonderingswaardig dat een dame met hijab en haar zusje wel een topic waard zijn, en een dame met haar zusje zonder hijab geen topic waard zijn... nietwaar? :zwaai:

ZiLaaL
10-08-2002, 22:27
Origineel gepost door OMar_EN_OMar sorry hoor maar dat weet ik wel ,maar de meeste meiden durven geen hoofddoek te dragen omdat het niet echt past bij hun nieuwe gucci broek of nieuwe handtasje...en ook omdat ze het geen zicht vinden om met de laatste nieuwe mode aan te lopen en dan een hoofddoek erbij!! dat bedoelde ik en ik weet zeker dat de HOOFD reden waarom de meeste marokaanse meisjes geen hoofddoek dragen is omdat ze het niet mooi vinden en omdat ze die haren willen laten hangen net zoals op tv. of zoals die andere mooie meisjes.....allemaal een schoonheiskweste..point blank!!! Beste omar, Zelf draag ik ook geen hijab maar niet met de reden omdat ik met mn haar wil pronken. Bij mij in de familie draagt niemand een hijab, niemand! al mijn tantes in marokko dragen het niet eens. Alleen mijn oma's dragen het. Snap je dat ik er dan niet mee ben opgegroeid? Maar dat zegt nix over mezelf. Hoofddoek of niet, ik verdien evenveel respect, vind ik! :zwaai:

Najib26
10-08-2002, 22:31

Origineel gepost door Kenitrya Beste omar, Zelf draag ik ook geen hijab maar niet met de reden omdat ik met mn haar wil pronken. Bij mij in de familie draagt niemand een hijab, niemand! al mijn tantes in marokko dragen het niet eens. Alleen mijn oma's dragen het. Snap je dat ik er dan niet mee ben opgegroeid? Maar dat zegt nix over mezelf. Hoofddoek of niet, ik verdien evenveel respect, vind ik! :zwaai: Het draait allemaal om imaan. Er zijn Nederlandse vrouwen waar de familie de Islam HAAT, maar toch gaan ze een hijab dragen? Waarom? Omdat ze iman hebben en omdat ze weten dat ze morgen kunnen overlijden zonder een plicht in de islam te hebben nagevolgd. Inchallah zul jij ook genoeg imaan krijgen om de hijab te gaan dragen. Want eerlijk gezegd vind ik het geen argument om geen hijab te dragen omdat de rest van je familie dat ook niet doet. Dat kun je zeggen als je 12 jaar bent, niet als je rond de 20 jaar zit.

Pagina's : [1] 2 3 4