Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse ID

Pagina's : [1] 2

idad
25-07-2007, 17:25

Hallo allemaal. Dit jaar wil ik graag op vakantie gaan naar Marokko. Alleen 1 probleem mijn Marokkaanse ID ligt nog in Marokko. Weet een van jullie of ik een groot risico neem, als ik alleen met mijn Nederlandse paspoort ga reizen? En wat het risico is? De heen reis zal ik met de auto gaan en terug zal ik met het vliegtuig komen. Ik heb al naar het consulaat gebeld en die kunnen me niet echt veel duidelijkheid geven. Ik hoop jullie reacties wel. BVD Vriendelijke groet,

idad
25-07-2007, 17:27
Hallo allemaal. Dit jaar wil ik graag op vakantie gaan naar Marokko. Alleen 1 probleem mijn Marokkaanse ID ligt nog in Marokko. Weet een van jullie of ik een groot risico neem, als ik alleen met mijn Nederlandse paspoort ga reizen? En wat het risico is? De heen reis zal ik met de auto gaan en terug zal ik met het vliegtuig komen. Ik heb al naar het consulaat gebeld en die kunnen me niet echt veel duidelijkheid geven. Ik hoop jullie reacties wel. BVD Vriendelijke groet,

oem_firdous
25-07-2007, 17:40
assalmeo alaiakom het maak niet veel uit me nederlandse schoozus is ook gegaan met haar nl paspoort ze hebben tegen haar gezegt van je mag niet langer als 3 maanden in marokko verblijven maar ALLAH OE ALLAM die marokkane zij nooit te vertrouwen

Tourya
25-07-2007, 17:51
ik ben een keertje alleen met mijn nederlandse paspoort naar marokko gegaan en ze hebben niks tegen mij gezegd hoor. ben ook een keer met mijn marokkaanse en nederlandse paspoort gegaan en dat was ook geen probleem. je marokkaanse id of je marokkaanse paspoort plus je nederlandse paspoort of verblijfsvergunning (anders kun je het land niet uit :D )

idad
25-07-2007, 23:40

assalmeo alaiakom het maak niet veel uit me nederlandse schoozus is ook gegaan met haar nl paspoort ze hebben tegen haar gezegt van je mag niet langer als 3 maanden in marokko verblijven maar ALLAH OE ALLAM die marokkane zij nooit te vertrouwen Bedankt voor je reactie, Alleen je hebt het over je Nederlandse schoonzus. Ik weet dat Nederlanders voldoende hebben aan alleen een paspoort. Alleen vraag ik me af of ik dit keer er ook voldoende aan heb, omdat ik een Marokkaanse identiteit heb. Groet

adjebo
26-07-2007, 06:09
Geen probleem, ze zullen vissen naar een fooi... niet geven uiteraard. Volgende keer het nummer van je ID in je Nederlandse paspoort schrijven. Alleen het nummer heb je nodig, alleen indien je in Marokko transacties gaat doen zoals trouwen, bankrekeningen openen of een verzekering neemt heb je de kaart fysiek nodig omdat ze er een copy van willen maken. Hallo, Als je vaker marokko bent ingereist met het nederlandse paspoort dat je nu hebt dan moet je even kijken naar de eerste stempel die zij erin hebben geplaatst. meestal op de laatste of de 1 na laatste bladzijde. Bij die stempel staat een nummer geschreven of gestempeld. Dat is voldoende. En zoals MOCROTURK ook al zei. Ze zullen ongetwijfeld gaan vragen om geld en gaan dreigen dat je marokko niet in komt maar laat het maar escaleren. Je hebt tegenwoordig als marokkaanse toerist veel meer bescherming van de staat. NOOIT TOEGEVEN!!!! gegroet, Ad

MohamedMaroc
26-07-2007, 13:33
Hallo allemaal. Dit jaar wil ik graag op vakantie gaan naar Marokko. Alleen 1 probleem mijn Marokkaanse ID ligt nog in Marokko. Weet een van jullie of ik een groot risico neem, als ik alleen met mijn Nederlandse paspoort ga reizen? En wat het risico is? De heen reis zal ik met de auto gaan en terug zal ik met het vliegtuig komen. Ik heb al naar het consulaat gebeld en die kunnen me niet echt veel duidelijkheid geven. Ik hoop jullie reacties wel. BVD Vriendelijke groet, heb jij een marokkaanse paspoort( al is hij niet meer geldig) neem hem dan mee. dan kunnen ze niks zeggen, dan sta jij in je recht als jij niks meeneemt dan gaan ze ook niet echt heel erg moeilijk doen, jij moet beleeft je situatie uitleggen.

Mokroveli
26-07-2007, 19:50
Ik begrijp niet hoe jullie erbij komen dat je met een Nederlandse paspoort het land niet in mag.ik ga elke jaar met Nederlandse paspoort en er is mij nog nooit wat gezegd.

Samira20
26-07-2007, 20:09
Ik begrijp niet hoe jullie erbij komen dat je met een Nederlandse paspoort het land niet in mag.ik ga elke jaar met Nederlandse paspoort en er is mij nog nooit wat gezegd. Wie heeft er wat gezegd over het land niet inkomen? Haar vraag is alleen is een marokkaanse id verplicht? Of volstaat alleen een nederlandse paspoort, aangezien ze wel een marokkaanse nationaliteit heeft.

achie25
26-07-2007, 20:21
Hallo allemaal. Dit jaar wil ik graag op vakantie gaan naar Marokko. Alleen 1 probleem mijn Marokkaanse ID ligt nog in Marokko. Weet een van jullie of ik een groot risico neem, als ik alleen met mijn Nederlandse paspoort ga reizen? En wat het risico is? De heen reis zal ik met de auto gaan en terug zal ik met het vliegtuig komen. Ik heb al naar het consulaat gebeld en die kunnen me niet echt veel duidelijkheid geven. Ik hoop jullie reacties wel. BVD Vriendelijke groet, Marokkanen kunnen altijd moeilijk doen als ze willen. Ik denk niet dat je veel problemen zal krijgen.

maroc_angel
26-07-2007, 21:03
Je kan bij de consulaat een papiertje krijgen die als tijdelijke Marokkaanse ID geldt. Heeft mijn broer ook gedaan omdat zijn Marokkaanse ID verlopen was.

adjebo
27-07-2007, 06:04
Je kan bij de consulaat een papiertje krijgen die als tijdelijke Marokkaanse ID geldt. Heeft mijn broer ook gedaan omdat zijn Marokkaanse ID verlopen was. Maar dan moet je wel je verlopen ID tonen. Die nemen zij weer in totdat je een nieuwe verstrekt krijgt. Helaas dit gaat dus niet op.

MohamedMaroc
27-07-2007, 14:33
Maar dan moet je wel je verlopen ID tonen. Die nemen zij weer in totdat je een nieuwe verstrekt krijgt. Helaas dit gaat dus niet op. als jij een verlopen id heb op zak kunnen ze niet moeilijk doen als jij een velopen paspoort (maroc) kunnen ze ook niet moeilijk doen als jij een bewijs hebt dat je aan het wachten bent op nieuw id dan kunnen ze ook niet moeilijk doen. jij moet alleen laten zien dat jij marokkaan bent.

hola
27-07-2007, 16:53
als je heen gaat heb je hem niet nodig.. alleen als je terugkomt volgens mij wel.... mijn vader de marokaanse id is verlopen en zou hem in marokko verlengen,omdat als je heen gaat ze het niet vragen... terug wel (je moet altijd meenemen, je weet maar nooit in marokko,ze doen daar ergggg overdreven moeilijk) gr.s

master_at_work_
28-07-2007, 04:31

Hallo allemaal. Dit jaar wil ik graag op vakantie gaan naar Marokko. Alleen 1 probleem mijn Marokkaanse ID ligt nog in Marokko. Weet een van jullie of ik een groot risico neem, als ik alleen met mijn Nederlandse paspoort ga reizen? En wat het risico is? De heen reis zal ik met de auto gaan en terug zal ik met het vliegtuig komen. Ik heb al naar het consulaat gebeld en die kunnen me niet echt veel duidelijkheid geven. Ik hoop jullie reacties wel. BVD Vriendelijke groet, Je moet wel in het bezit zijn van een marokkaanse indentiteitskaart+nl paspoort denk ik..

Pagina's : [1] 2