Bekijk originele versie : Familie of geliefde?
Aicha_Taieb
05-10-2003, 10:51
Voor wie zou jij kiezen als het er echt op aankwam? Voor de man/vrouw van wie je zielsviel houdt en die altijd achter je zal staan, of voor je ouders die altijd achter je hebben gestaan en van wie je altijd hebt gehouden?
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 10:58
Origineel gepost door Aicha_Taieb
Voor wie zou jij kiezen als het er echt op aankwam? Voor de man/vrouw van wie je zielsviel houdt en die altijd achter je zal staan, of voor je ouders die altijd achter je hebben gestaan en van wie je altijd hebt gehouden?
mijn ouders die altijd achter me staan en altijd achter me zullen staan waarvan ik echt heel veel hou voor altijd.
een geliefde kan je altijd in de steek laten je weet maar nooit en wie heb je dan nog??? je ouders ben je dan al kwijt en dan ben je je geliefde ook al kwijt.
je ouders heb je echt voor het leven die zullen je nooit in de steek.
Deze vraag...............:verdriet:
Aicha_Taieb
05-10-2003, 11:10
Origineel gepost door Jeblia_Tetouania
mijn ouders die altijd achter me staan en altijd achter me zullen staan waarvan ik echt heel veel hou voor altijd.
een geliefde kan je altijd in de steek laten je weet maar nooit en wie heb je dan nog??? je ouders ben je dan al kwijt en dan ben je je geliefde ook al kwijt.
Maar als iemand echt van je houdt, zal hij/zij alles proberen te doen om jou gelukkig te maken, toch?
Dat was ook mijn antwoord :o
Ik zou voor mijn geliefde kiezen en hopelijk zouden mijn ouders mijn besluit uiteindelijk accepteren.. maar aan de andere kant.. je ouders zijn er altijd voor je geweest, zonder hun was je niet wie je nu bent.. :(
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:17
Maar als iemand echt van je houdt, zal hij/zij alles proberen te doen om jou gelukkig te maken, toch?
yeps klopt maar wat als hij of zij er over 10 jaar anders over denkt of misschien wel over 5 jaar.
you'll never know, like i said mn ouders houden van mij voor altijd en zullen mij ook altijd gelukkig maken, ze steunen mij in slechte tijden en zijn trots op me als het hartstikke goed gaat!!!
ik zou voor mijn ouders kiezen en niet voor een jongen.
weet je trouwens dat ouders heel hoog staan in de islam, thalla fiehoem zoals zij jou hebben groot gebracht, het was toch zeker niet de jongen die kleren voor jou kocht, die jou eten gaf als je honger had, die jou luier verschoont als die vies was.
IK zou mijn ouders zoiets nooit aan kunnen doen nooit.
Als je je ouders verdriet en pijn doet is dat het ergste wat je ooit in je leven hebt gedaan.
samira_el
05-10-2003, 11:18
Ik zou kiezen voor mijn geliefde, maar dan wetend dat mijn famillie het op den duur zouden accepteren ;)
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:20
je ouders hebben je gemaakt tot de vrouw of het meisje dat je nu bent!!!!!!!!!!!!
Aicha_Taieb
05-10-2003, 11:24
yeps klopt maar wat als hij of zij er over 10 jaar anders over denkt of misschien wel over 5 jaar.
you'll never know, like i said mn ouders houden van mij voor altijd en zullen mij ook altijd gelukkig maken, ze steunen mij in slechte tijden en zijn trots op me als het hartstikke goed gaat!!!
ik zou voor mijn ouders kiezen en niet voor een jongen.
weet je trouwens dat ouders heel hoog staan in de islam, thalla fiehoem zoals zij jou hebben groot gebracht, het was toch zeker niet de jongen die kleren voor jou kocht, die jou eten gaf als je honger had, die jou luier verschoont als die vies was.
IK zou mijn ouders zoiets nooit aan kunnen doen nooit.
Als je je ouders verdriet en pijn doet is dat het ergste wat je ooit in je leven hebt gedaan.
Maar als je ouders zoveel van je houden, zullen ze jou het liefst gelukkig maken en je je eigen keus laten maken of accepteren dat je met iemand trouwt die ze niet geschikt achten.
Maar daartegenover als je geliefde echt van je houdt, zal hij jou (en jouw ouders) de tijd geven om alle voordelen en nadelen tegen elkaar af te wegen en dat accepteren. :confused: :confused: Okee dan, nu raak ik zelf in de war, maar het zal wel.
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:28
Origineel gepost door amira_princess
Ja dat klopt. Maar ouders kunnen ook heel onredelijk zijn a tetouania djelna.
Stel je voor dat je ouders niet willen dat je met iemand trouwt omdat hij bijv. een rifi is, of een algerijn of noem maar wat.
Dat is dan toch niet eerlijk?
hmzz klopt wel wat je zegt mijn ouders zouden bijvoorbeeld nooit accepteren als ik met een shel7 of een riffie zou willen trouwen god mag weten waarom :confused:
dan maar goed met ze praten, ik denk nog lang niet over trouwen maar mocht die tijd ooit komen insha'allah tjah dan goed praten met mn ouders misschien accepteren ze het maar toch zou ik nooit zonder mn ouders kunnen als ze het niet accepteren dan zou ik ze natuurlijk wel kwalijk nemen maar ja ik kan sowieso niet zonder mn moeder ze is mijn leven
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:29
Maar als je ouders zoveel van je houden, zullen ze jou het liefst gelukkig maken en je je eigen keus laten maken of accepteren dat je met iemand trouwt die ze niet geschikt achten.
Maar daartegenover als je geliefde echt van je houdt, zal hij jou (en jouw ouders) de tijd geven om alle voordelen en nadelen tegen elkaar af te wegen en dat accepteren. :confused: :confused: Okee dan, nu raak ik zelf in de war, maar het zal wel.
ja als je ouders veel van je houden zullen ze je niet in de weg staan en je het geluk gunnen met degene met wie je wil trouwen en je niet laten kiezen
Heb voor mijn geliefde gekozen! Ben nu 1.5 jaar gehuwd en mijn ouders zijn bijgedraaid ze zien dat ik gelukkig ben. :zwaai:
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:30
Origineel gepost door nessa
Heb voor mijn geliefde gekozen! Ben nu 1.5 jaar gehuwd en mijn ouders zijn bijgedraaid ze zien dat ik gelukkig ben. :zwaai:
alhamdoelilah :zwaai:
Jeblia_Tetouania
05-10-2003, 11:33
Origineel gepost door amira_princess
Mijn ouders hebben ook liever dat ik met een Shamali thuiskom. Maar van die voorkeur trek ik me niet zoveel aan.
Kijk het is al zo vaak gezegd, een moslim = een moslim. Als hij praktizerend is hebben ze echt geen reden om hem te weigeren, en op den duur zullen ze dat in veel gevallen heus wel accepteren.
mijn ouders hebben altijd gezegd een tetouani of tangawi het liefst maar ja als ik met een moslim thuis kom die hoe jij het zegt praktiserend is mijn moeder weet ik zeker dat ze het zal accepteren maar mijn vader weet ik niet
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.