Bekijk originele versie : Wanhopig! Zindelijkheidstraining...
Mijn zoontje is bijna 3 jaar en toont geen enkele interesse voor de po of de toilet.
Ik weet om eerlijk te zijn niet hoe ik het aan moet pakken, heb wel alle tips toegepast die ik via google kon vinden maar dat hielp allemaal niet.
Hoe hebben jullie erfarene moeders het gedaan en jullie kids EINDELIJK zindelijk gekregen en hoe oud waren ze toen?
Alle tips zijn welkom :kus:
Jongens zijn wel wat later dan meisjes he? Dus niet meteen stressen.
Ik heb ook van alles geprobeerd en wat uiteindelijk hielp...chanteren met een snoepje. Dus elke plas of poep op de wc (proberen telde niet) kreeg ie een snoepje.
Bij sommige kids helpen stickers ofzo ook hoor...
nou toevallig ben ik ook bezig om mijn dochter zindelijk te krijgen ze is ook bijna drie.........ik begon beetje bij beetje , dus een halve dag zonder pampers en dan bracht ik haar om de 2 uur naar de wc, ik zei je bent nu een grote meid ga maar plassen.............en ze was trots als ze wat deed..........en nu hele dagen zonder pampers, en toch moet ik haar af en toe eraan herinneren dat ze naar de wc moet,,,,,,,ongelukjes komen nog steeds voor,,,,maar ben nu pas een maand bezig........hopelijk heb je hier wat aan
marocmama
24-07-2007, 18:51
Ik probeerde het ook toen ze 3 was en ze wilde ook niet toen zeiden ze bij het consultatiebureau dat ik het moest laten en na een paar maandjes weer moest proberen. Ik heb hier een maand of 2 geleden ook een topic over geopend, mijn dochtertje was al 3 1/2 en was nog niet zindelijk. Ik heb hele goede tips gekregen van de dames hier, je moet gewoon doorzetten namelijk. Bij mijn dochtertje waren de eerste 3 dagen heel moeilijk, maar ik bleef doorgaan en toen het eindelijk goed ging heb ik haar geprezen ervoor en kleine kadootjes gegeven iedere keer als het lukte en na die drie dagen ging het heel goed en nu is ze zindelijk.
En vooral niet boos worden want daar word het erger door. En als hij echt geen interesse heeft nu probeer je het over een maand weer. Het komt echt wel goed, je bent echt niet de enige bij wie het niet gelijk lukt.
Groetjes M
Moslima27
24-07-2007, 19:16
de mijne is 2 en een half en ben van plan om volgende week te beginnen.ben benieuwd.
plattepiva
24-07-2007, 19:20
Mijn zoontje is bijna 3 jaar en toont geen enkele interesse voor de po of de toilet.
Ik weet om eerlijk te zijn niet hoe ik het aan moet pakken, heb wel alle tips toegepast die ik via google kon vinden maar dat hielp allemaal niet.
Hoe hebben jullie erfarene moeders het gedaan en jullie kids EINDELIJK zindelijk gekregen en hoe oud waren ze toen?
Alle tips zijn welkom :kus:
Oeffff, zoooo herkenbaar...Mijn zoontje is ook al 2.5 en telkens als ik het hem probeer te leren, draait het uit op een ramp, hij wil niets hebben van die pot!! Dus nog maar es uitstellen voor de zoveelste keer..:jammer:
Oeffff, zoooo herkenbaar...Mijn zoontje is ook al 2.5 en telkens als ik het hem probeer te leren, draait het uit op een ramp, hij wil niets hebben van die pot!! Dus nog maar es uitstellen voor de zoveelste keer..:jammer:
Heb je geprobeerd er zelf op te zitten en laten zien je hoeft niets te doen hoor alleen zitten. Daarna ging mijn dochter er wel op.
enige wat helpt is een aantal tips gebruiken die jou logisch lijken en deze blijven aanhouden voor minimaal een week.
zet die pot desnoods midden in de huiskamer. zet alles weg wat vernield kan worden, dweilspullen bij de hand. elk uur moet ie er een paar minuten op, MOET, geen ruimte overlaten voor willen.
poept ie of plast ie, belonen. bij ongelukjes, opruimen en het er niet over hebben
na een week heb je het ergste gehad en daarna word het makkelijker
wittewarda
25-07-2007, 11:48
Ik heb met het stickersysteem gewerkt en dat ging toen als een speer.
Bij 4 stickers een kadootje (gewoon iets kleins bij action) en bij een hele vel vol een groter iets.
Ook de mijne was totaal niet geinteresseerd, ze was zelfs een beetje bang voor het toilet en durfde er niet op te zitten.
Ik nam haar dan mee naar het toilet als ik ook moest.. :o en wanneer het dan zogenaamd lukte dan begon ik voor mezelf te juichen en te klappen, mijn man zat in het complot en die gaf mij dan zogezegd wat lekkers of een sticker als beloning.
Klinkt heel kinderachtig, maar wat ze wel deed is na mij op de pot om zelf te proberen.. ikke aanmoedigen natuurlijk en als het lukte meejuichen en een snoepje of een sticker die ze dan mocht uitkiezen, het heeft geen weekje geduurd of het ging al helemaal goed.
Ook de mijne was totaal niet geinteresseerd, ze was zelfs een beetje bang voor het toilet en durfde er niet op te zitten.
Ik nam haar dan mee naar het toilet als ik ook moest.. :o en wanneer het dan zogenaamd lukte dan begon ik voor mezelf te juichen en te klappen, mijn man zat in het complot en die gaf mij dan zogezegd wat lekkers of een sticker als beloning.
Klinkt heel kinderachtig, maar wat ze wel deed is na mij op de pot om zelf te proberen.. ikke aanmoedigen natuurlijk en als het lukte meejuichen en een snoepje of een sticker die ze dan mocht uitkiezen, het heeft geen weekje geduurd of het ging al helemaal goed.
o nee wat lief :haha:
Je wordt er in het begin helemaal gek van. Maar de aanhouder wint. Misschien gewoon de luier helemaal uitlaten, in het begin zullen er veel ongelukjes zijn. Zorg dat je veel broekjes hebt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.