Bekijk originele versie : Haartjes Tussen De Wenkbrauwen
Salam Ou Aleykoum lieve zusters
In de islam stelt men vast dat het epileren van de wenkbrauwen haraam is en daar sluit ik mij aan.
Maar ik zou mij graag willen laten informeren over de haartjes tussen de wenkbrauwen.Ik heb het een en het ander al wel gelezen maar ik wil nog meer informatie.
Zou iemand mij daarbij kunnen helpen?
Salam ou aleykoum
xxx
fille
imen_oujdia
22-07-2007, 20:52
ja dat wil ik nou ook zo graag weten want sommige zeggen dat die plek niet behoort tot je wenkbrauw en de andere weer wel??? dus upp mensen
xx imen
mahonie77
22-07-2007, 21:09
Ik wil niet nep klinken hoor, maar waarom zou zoiets nou haraam zijn. Zolang je niemand kwaad doet zal er heus niks ergs met je gebeuren hoor. Ik vindt dat sommige mensen t zich gewoon in sommige opzichten moeilijk maakt. Dus zit je hier zelf mee, epileer t dan gewoon, niks mis mee hoor! ;)
Carinaatje
22-07-2007, 21:21
Ik wil niet nep klinken hoor, maar waarom zou zoiets nou haraam zijn. Zolang je niemand kwaad doet zal er heus niks ergs met je gebeuren hoor. Ik vindt dat sommige mensen t zich gewoon in sommige opzichten moeilijk maakt. Dus zit je hier zelf mee, epileer t dan gewoon, niks mis mee hoor! ;)
Ja tuurlijk! Snij lekker in je armen, spuit jezelf lek met drugs en om het nog mooier te maken pleeg zelfmoord! Je doet er niemand kwaad mee, enkel jezelf. :moe:
Sommige mensen? Bedoel je daar de profeet mee? Hij heeft de vrouwen verboden hun wenkbrauwen te epileren, wie daar waarde aan hecht die doet het dus niet, wie er lak aan heeft die doet het wel maar ga het aub niet goedpraten met als argument dat je het niet moeilijk moet maken. Denk je dat djannah makkelijk is en je er slapend heen gaat?
Subhanallah.
Ontopic: Volgens het permanente comité voor het uitvaardigen van fatawa in SA is het toegestaan.
Lees: Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?
Ze antwoordden:
Het is toegestaan om het te plukken want het is geen onderdeel van de wenkbrauwen.
[Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 5/197]
Neen zo gaat dat bij mij niet a gtii en bij jou zou da normaal ook ni mogen gaan.Anders gezegd zou jij het doen ookal weet je niet of het nu wel mag of niet. Mohim ik ga hier niet oordelen :rolleyes:
Ja tuurlijk! Snij lekker in je armen, spuit jezelf lek met drugs en om het nog mooier te maken pleeg zelfmoord! Je doet er niemand kwaad mee, enkel jezelf. :moe:
Sommige mensen? Bedoel je daar de profeet mee? Hij heeft de vrouwen verboden hun wenkbrauwen te epileren, wie daar waarde aan hecht die doet het dus niet, wie er lak aan heeft die doet het wel maar ga het aub niet goedpraten met als argument dat je het niet moeilijk moet maken. Denk je dat djannah makkelijk is en je er slapend heen gaat?
Subhanallah.
Ontopic: Volgens het permanente comité voor het uitvaardigen van fatawa in SA is het toegestaan.
Lees: Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?
Ze antwoordden:
Het is toegestaan om het te plukken want het is geen onderdeel van de wenkbrauwen.
Djazak Allahou Gairen Carinaatjee:goedzo:
Je bent hartstikke bedankt:kus:
imen_oujdia
22-07-2007, 21:32
Subhanallah.
Ze antwoordden:
choukran voor je dalliel!!!!!!!
mahonie77
22-07-2007, 21:36
Subhanallah.
Ze antwoordden:
Ik bedoel ook niet natuurlijk dat je jezelf "kwaad" moet doen, dus nee idd niet snijden in je arm, alcohol, drugs etc., maar kom op je wenkbrauw epileren , ja je gaat zeker rechtstreeks naar de hel, wat een grote zonde zeg je haar weghalen ;) En die boek is gewoon geschreven door een mens hoor, met zijn eigen mening, wie zegt dat t een feit is :jammer:. Nogmaals t spijt me, maar sommige mensen kunnen waarschijnlijk niet gewoon voor zichzelf denken, met andere woorden ieder mens is gewoon een individueel!
Carinaatje
22-07-2007, 21:42
Ik bedoel ook niet natuurlijk dat je jezelf "kwaad" moet doen, dus nee idd niet snijden in je arm, alcohol, drugs etc., maar kom op je wenkbrauw epileren , ja je gaat zeker rechtstreeks naar de hel, wat een grote zonde zeg je haar weghalen ;) En die boek is gewoon geschreven door een mens hoor, met zijn eigen mening, wie zegt dat t een feit is :jammer:. Nogmaals t spijt me, maar sommige mensen kunnen waarschijnlijk niet gewoon voor zichzelf denken, met andere woorden ieder mens is gewoon een individueel!
Ja wat een grote zonde om een fiets van de buurtman te stelen, wat een grote zonde om een glaasje wijn te drinken. Jij en ik zijn hier niet om te oordelen wie naar de hel gaat en wie niet. Ieder mens zondigt maar dat wilt niet zeggen dat je dan naar de hel gaat of niet, die kennis is alleen bij Allah. We hebben de mogelijkheid om taubah te doen voor onze zonden en als Allah wilt dan vergeeft hij ons.
Welk boek? Bedoel je sahieh alboukhari of de fatawa die geplaatst is? Wie zegt dat jou mening een feit is? Ik luister liever naar de geleerden zoals Allah zegt 'Luister naar ahl dhikr indien jullie niet weten.' dan naar jou aangezien jouw mening gebasseerd is op hawaa en niet op de koran en soennah. Als we voor onszelf zouden denken dan hebben we het geloof niet nodig, juist omdat we het geloof hebben kunnen we alles opzoeken en navragen. Alhamdulah.
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
of je nu naar de hel gaat ofni Allah ou ahlem
het is nu eenmaal en zonde
accepteren en punt uit! je moet ni de grootte of wat dan ook daarvan zien
want zoals men zegt in de islam : "onderschat het kleine niet, bergen zijn gemaakt vn kleine steentjes"
trek daar je conclusies maar uit;)
mahonie77
22-07-2007, 22:16
Ja wat een grote zonde om een fiets van de buurtman te stelen, wat een grote zonde om een glaasje wijn te drinken. Jij en ik zijn hier niet om te oordelen wie naar de hel gaat en wie niet. Ieder mens zondigt maar dat wilt niet zeggen dat je dan naar de hel gaat of niet, die kennis is alleen bij Allah. We hebben de mogelijkheid om taubah te doen voor onze zonden en als Allah wilt dan vergeeft hij ons.
Welk boek? Bedoel je sahieh alboukhari of de fatawa die geplaatst is? Wie zegt dat jou mening een feit is? Ik luister liever naar de geleerden zoals Allah zegt 'Luister naar ahl dhikr indien jullie niet weten.' dan naar jou aangezien jouw mening gebasseerd is op hawaa en niet op de koran en soennah. Als we voor onszelf zouden denken dan hebben we het geloof niet nodig, juist omdat we het geloof hebben kunnen we alles opzoeken en navragen. Alhamdulah.
Wat raar dat jullie dan toch hier op t forum advies vragen ;) Oh en geloof betekent trouwens niet iets zeker weten, of je nou gelooft in iets of niet, t is gewoon een term. En bij jullie is t altijd zo dat Allah een "feit" is en toch zitten jullie hier op t forum om advies te vragen over schoonheid en zo, wat kan t je dan eigenlijk schelen, altijd die tegenstrijdigheid van mensen ook. Ik zeg ook niet dat iemand naar de hel gaat, t was als een grap bedoeld. En kan jij niet lezen of zo, ik zeg toch ook niet dat mijn mening een feit is, ieders mening is gewoon een mening (duh) leer is goed lezen, jullie leven waarschijnlijk teveel met de koran. En schapen vermoorden mag ook volgens de koran. Echt waar denk toch logischer na man. En toch zoveel ellende op deze wereld :( En wat zei ik nou eerder, heb ik gezegd dat je de fiets van de buurman mag stelen, nee want dan doe je iemand verdriet. Met je wenkbrauw epileren niet. Uhm ja en als t "geloof" zegt om in t water te springen doe je dat ook, mensen die niet voor zichzelf kunnen denken, hebben dus waarschijnlijk geen hersens gehad, waarom denk je dat je een individueel bent. Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je t geloof niet nodig hebt, maar een onderwerp als wenkbrauw epileren en hierbij "geloof" te betrekken zijn toch echt compleet andere dingen.
mahonie77
22-07-2007, 22:19
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
of je nu naar de hel gaat ofni Allah ou ahlem
het is nu eenmaal en zonde
accepteren en punt uit! je moet ni de grootte of wat dan ook daarvan zien
want zoals men zegt in de islam : "onderschat het kleine niet, bergen zijn gemaakt vn kleine steentjes"
trek daar je conclusies maar uit;)
Waarom doen jullie dan aan besnijdenis, dat is dan toch ook door god gecreerd, hallo zeg die tegenstrijdigheid. Dan is Allah wel erg streng dat hij die vrouwen zou vervloeken, kom op zeg, is gewoon door een man geschreven!!!
Waarom doen jullie dan aan besnijdenis, dat is dan toch ook door god gecreerd, hallo zeg die tegenstrijdigheid. Dan is Allah wel erg streng dat hij die vrouwen zou vervloeken, kom op zeg, is gewoon door een man geschreven!!!
besnijdeniss heeft er helemaal niets mee te maken maar wrm wij dat doen is omdat het beschermt tegen bepaalde ziektes.De verwijdering van de voorhuid betekent immers een verkleining van de kans tot vervuiling of ontsteking.
En Allah weet het beste !!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.