Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe vericht je een doe'a??

esther87
22-07-2007, 15:35

Salaam aleikom, Ik ben een pas bekeerde nederlandse moslima en ik had een vraagje; Hoe verricht je een doe'a?? ik weet dat je je handen in een kommetje moet doen met de pinken tegen elkaar aan, maar dan verder? moet je hem staand of zitten verrichten? moet het perse in het arabisch of mag het ook in het nederlands? Is trouwens een smeekbede hetzelfde als een doe'a? want ik had na mijn Shahada van de moskee een boekje gekregen met een paar smeekbede's erin. weet iemand ook waar ik doe'as kan vinden? of is er misschien ook een boekje te koop met doe'as erin?? Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen en het mij kan uitleggen alvast bedankt :kus: Liefs Esther

oprechtt
22-07-2007, 20:23
salaam a3aleikoum zuster, Macha Allah dat je bekeerd bent, Moge Allah je zegenen en belonen met djannah Firdaus (paradijs). Amien. Een doe3a kan je het best verrichten als je klaar bent met bidden en nog op je kleedje zit. Het Is ook wel toegestaan om staand een doe3a te doen hoor helemaal niet erg. Een smeekbede is hetzelfde alleen zijn smeekbedes meestal in het arabisch die jij bedoeld uit boekjes. Alleen een doe3a doe je als je iets wilt hebben of wil bereiken in dit leven, en dan vraag je het dus aan Allah. je kan een doe3a ook voor een ander doen die je kent, bijvoorbeeld als iemand het moeilijk heeft of ziek is. Een doe3a mag je ook in het nederlands doen als je het arabische niet kent. wasalaam

esther87
22-07-2007, 20:26
kun je voorbeelden van doe'as geven? zoals voor de familie van je verloofde dat alles goed met ze gaat? of voor je eigen familie?? of bestaan die niet? :$:$

oprechtt
22-07-2007, 20:34
haha, meid je mag zelf weten hoe je het aan Allah vraagt, en wat je aan Allah vraagt. Allah is de alwetende de meest barmhartige!

Oem_Prinsesje_
22-07-2007, 22:31

Duaa mag in NL, waar is bewijs dat je handen in een kommetje moet? Zou je me dat kunnen tonen inshallah? de beste du3aa is in soedjoed dus tijdens het bidden als je met je hoofd op de grond bent, je kan ook na het bidden of op andere tijden. Welkom in de Islam. :kus:

CapsLock
22-07-2007, 22:38
welkom welkom miss is dit iets voor jou http://www.islamboeken.nl/store/p_details.php?ProductID=112 een smeekbede kan je ook in Nederlands doen, er zijn ook speciale dou3's voor speciale gelegenheden in islamitische boeken kun je er meer over vinden.

esther87
22-07-2007, 23:44
dankjewel voor jullie reacties, echt heel lief :D ik heb geen bewijs dat het in n kommetje moet, maar ik zag op youtube filmpjes staan en daar hadden ze de pinken tegen elkaar aan, dus ik dacht dat het zo hoorde..maar ik ben een beginneling dus ik weet het niet zeker, ik ben mijn kennig nog aan het vergroten :$