Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : voor de niqaabdraagsters

Pagina's : [1] 2

aNNa_taLIba
19-07-2007, 19:31

Salaam aleikum wa ra7mat Allah wa barakatuhu, Lieve zusters, ik wil even iets zeggen n.a.v. Wilders' oproep voor een verbod voor gezichtssluiers. Ondanks dat een verbod er niet door heen komt, vooralsnog althans, scherpt het toch de blik van de kuffar en daardoor zullen de zusters met niqaab (nog) meer last ondervinden d.m.v. scheldpartijen, uitlachen, etc. Zusters, ik roep jullie op sterk te blijven en sabr te hebben en jullie harten en gedachten niet te laten vergiftigen door de duivelse invloeden van de kuffar. Moge Allah ons standvastig maken.

_NooR_
19-07-2007, 19:36
Wat motiveert iemand om ook nog een gezichtssluier te dragen? Groet, NooR

Carinaatje
19-07-2007, 19:38
:goedzo:! Mijn beste vriendin heeft nu al zo vaak te horen gekregen 'Hey ik ga de politie bellen, dat is verboden!' Terwijl het niet eens verboden is, vreselijke kortzichtige mensen. :jammer:

power_girl
19-07-2007, 19:49
ik heb een vraag hoop dat iemand kan beantwoorden: staat er in de koran dat een vrouw een niqaab moet dragen. ik weet wel dat een vrouw bedekt moet zijn en dat ze alleen haar handen mag zien en haar gezicht...allah oe a3lam..!!

Glimlachje
19-07-2007, 20:01

Eerlijk gezegt zit ik ook een beetje met die vraag...

gwn_nadoria18
19-07-2007, 20:06
Salaam aleikum wa ra7mat Allah wa barakatuhu, Lieve zusters, ik wil even iets zeggen n.a.v. Wilders' oproep voor een verbod voor gezichtssluiers. Ondanks dat een verbod er niet door heen komt, vooralsnog althans, scherpt het toch de blik van de kuffar en daardoor zullen de zusters met niqaab (nog) meer last ondervinden d.m.v. scheldpartijen, uitlachen, etc. Zusters, ik roep jullie op sterk te blijven en sabr te hebben en jullie harten en gedachten niet te laten vergiftigen door de duivelse invloeden van de kuffar. Moge Allah ons standvastig maken. AMEEEN YA RABBI AL3AMIEEENNN !!

gwn_nadoria18
19-07-2007, 20:08
Voor de zusters die met de vraag zitten of de nikaab verplicht is ofniet, lees even dit artikel door inshallah: http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/150/chapter/634/page/1289

Glimlachje
19-07-2007, 20:11
Shoukran

gwn_nadoria18
19-07-2007, 20:16
Shoukran Geen dank, lees het inshallah rustig even door echt de moeite waard om t te lezen, inshallaah begrijp je dan beter waarom vrouwen de nikaab (willen) dragen.

oem_mujahid2
19-07-2007, 20:38
Barakallahoefieki gwn nadoria, dat is idd een goed artikel over de niqaab en waarom iemand de niqaab wil dragen. Niet te vergeten dat vele geleerden de niqaab als verplicht zien, en de andere die het als niet verplicht zien het als aangeraden zien,dus altijd goed om te doen. Ook is de hadith die ernaar verwijst dat je je handen en gezicht onbedekt mag laten da3ief ( zwak ) is en niet mag worden gebruikt als bewijs. ( verdere informatie over overleveraar en waarom ie zwak is word uitgelegd in het artikel) Moge Allah swt ons sterker maken, ameen.

indo_danielle
19-07-2007, 20:40
Ik wilde even zeggen (als half nederlandse) dat ik echt zoveel respect heb voor vrouwen die een hoofddoek dragen en helemaal als ze een niqaab dragen. En ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen zeggen, ja dat is belachelijk dat die vrouwen dat dragen en je weet nooit wat ze allemaal onder dat "kleed" doen enz enz. En het enigste wat ik daarop zeg is dat het totale onzin is om bang te zijn voor vrouwen die hun gezicht bedekken. Als iemand kwaad wil doen kan het net zo goed een Hollander zijn in een spijkerbroek. Mensen hebben in ned gewoon angst voor het onbekende. En voor wie is dat een probleem?Voor die mensen die zichzelf bang maken door programma's op tv toch. De vrouwen die een niqaab dragen hoeven zich toch niet aan te passen, alleen omdat zoveel mensen onwetend zijn? Dus dames, wees sterk en doe wat je voelt dat je moet doen!

oem_mujahid2
19-07-2007, 20:41
Barakallahoefieki gwn nadoria, dat is idd een goed artikel over de niqaab en waarom iemand de niqaab wil dragen. Niet te vergeten dat vele geleerden de niqaab als verplicht zien, en de andere die het als niet verplicht zien het als aangeraden zien,dus altijd goed om te doen. Ook is de hadith die ernaar verwijst dat je je handen en gezicht onbedekt mag laten da3ief ( zwak ) is en niet mag worden gebruikt als bewijs. ( verdere informatie over overleveraar en waarom ie zwak is word uitgelegd in het artikel) Moge Allah swt ons sterker maken, ameen.

OemAbdoellah
19-07-2007, 20:47
Zuchttt.. als deze discussie weer uitloopt.. op een discussssie! ????????????

aNNa_taLIba
20-07-2007, 11:16
Ik wilde even zeggen (als half nederlandse) dat ik echt zoveel respect heb voor vrouwen die een hoofddoek dragen en helemaal als ze een niqaab dragen. En ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen zeggen, ja dat is belachelijk dat die vrouwen dat dragen en je weet nooit wat ze allemaal onder dat "kleed" doen enz enz. En het enigste wat ik daarop zeg is dat het totale onzin is om bang te zijn voor vrouwen die hun gezicht bedekken. Als iemand kwaad wil doen kan het net zo goed een Hollander zijn in een spijkerbroek. Mensen hebben in ned gewoon angst voor het onbekende. En voor wie is dat een probleem?Voor die mensen die zichzelf bang maken door programma's op tv toch. De vrouwen die een niqaab dragen hoeven zich toch niet aan te passen, alleen omdat zoveel mensen onwetend zijn? Dus dames, wees sterk en doe wat je voelt dat je moet doen! Djazaki Allah khairan, moge Allah je zegenen voor je heldere inzicht en wijze woorden! Fijn dat er ook nog mensen bestaan die normaal kunnen redeneren. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat als je zegt dat men bang is voor het onbekende. Dat is op zich ook niet erg en misschien zelfs met momenten wijs, maar het is geen excuus anderen met andere meningen voor vuil uit te maken of -zoals in dit geval- als potentiele terrorist aan te zien!

aNNa_taLIba
20-07-2007, 11:17

Zuchttt.. als deze discussie weer uitloopt.. op een discussssie! ???????????? Lieve zuster, dat is zo mooi aan een forum!

Pagina's : [1] 2