Bekijk originele versie : Ramadan...een tijd van bezinning?
Nog een paar weken Insha Allah, dan begint de heilige maand voor de moslims overal ter wereld...het vasten heeft een ritme, tenminste dat vind ik...'s morgens vroeg nog voor zonsopgang eten en je gebed...meestal wordt extra gebeden daar we toch tijd overhebben die we normaal aan eten en drinken zouden besteden.
De maand is ook bedoelt om je lichaam en geest te verschonen..zo noem ik het maar voor mezelf, ontslakken zeggen sommige mensen ook wel...ik besef dat ik in die maand erg let wat ik zeg, tegen wie en vooral op welke manier...het feit dat ik aan het vasten ben geeft me een stoot adrealine, maar ik moet mijn energie goed gebruiken...
In deze maand eet ik vaak bij zusters..of in de moskee of bij iemand thuis..het is een hele happening, we bidden samen, breken het vasten en eten samen tot aan het gebed en dan weer naar huis...het wordt een traditie die mij dierbaar is geworden..
In deze maand is het goed om ruzie's of grote meningsverschillen met deze of gene neer te leggen en het goed te maken....dat is goed even stil staan bij onze naasten en welke relatie we met elkaar hebben (kan het verbeterd worden? verschillen bespreekbaar maken en er open over praten met betreffenden (meestal als bijv. broers ruzie onderling hebben de beide families er onder lijden...)
Ik hoop dat moslims in deze ramadan laten zien wat de Islam eigenlijk is, nodig de buren uit (en niet je turks moslim buurman...die kaas aan de overkant, wat hebben we te verliezen?
Verder hoop ik dat leden op dit forum, ik incluis... ons moeten gaan focussen op de toekomst, met al zijn opstakels en voordelen...aangezien ik niet aan kaartjes doe zeg ik jullie allen...een fijne ramadan...Moge Allah jullie zegenen..
simpele_dame
03-10-2003, 22:39
Mooi gezegd en jij ook alvast een fijne Ramadan :goedzo: !
Origineel gepost door simpele_dame
Mooi gezegd en jij ook alvast een fijne Ramadan :goedzo: !
:rolleyes:
ChOcOtOfFfF
03-10-2003, 23:00
Origineel gepost door doc25
:rolleyes: :rolleyes:
simpele_dame
03-10-2003, 23:02
:confused:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
ik heb zin in een chocotoff :rolleyes:
:confused:
dat is een verwijtende blik van mij jegens jou :rolleyes:
simpele_dame
03-10-2003, 23:05
dat is een verwijtende blik van mij jegens jou :rolleyes:
Uhmmm.. ik heb toch niets verkeerd gedaan hoop ik...? :o
ChOcOtOfFfF
03-10-2003, 23:07
Origineel gepost door shahinda35
Nog een paar weken Insha Allah, dan begint de heilige maand voor de moslims overal ter wereld...het vasten heeft een ritme, tenminste dat vind ik...'s morgens vroeg nog voor zonsopgang eten en je gebed...meestal wordt extra gebeden daar we toch tijd overhebben die we normaal aan eten en drinken zouden besteden.
De maand is ook bedoelt om je lichaam en geest te verschonen..zo noem ik het maar voor mezelf, ontslakken zeggen sommige mensen ook wel...ik besef dat ik in die maand erg let wat ik zeg, tegen wie en vooral op welke manier...het feit dat ik aan het vasten ben geeft me een stoot adrealine, maar ik moet mijn energie goed gebruiken...
In deze maand eet ik vaak bij zusters..of in de moskee of bij iemand thuis..het is een hele happening, we bidden samen, breken het vasten en eten samen tot aan het gebed en dan weer naar huis...het wordt een traditie die mij dierbaar is geworden..
In deze maand is het goed om ruzie's of grote meningsverschillen met deze of gene neer te leggen en het goed te maken....dat is goed even stil staan bij onze naasten en welke relatie we met elkaar hebben (kan het verbeterd worden? verschillen bespreekbaar maken en er open over praten met betreffenden (meestal als bijv. broers ruzie onderling hebben de beide families er onder lijden...)
Ik hoop dat moslims in deze ramadan laten zien wat de Islam eigenlijk is, nodig de buren uit (en niet je turks moslim buurman...die kaas aan de overkant, wat hebben we te verliezen?
Verder hoop ik dat leden op dit forum, ik incluis... ons moeten gaan focussen op de toekomst, met al zijn opstakels en voordelen...aangezien ik niet aan kaartjes doe zeg ik jullie allen...een fijne ramadan...Moge Allah jullie zegenen.
tbarkallah :goedzo:
ChOcOtOfFfF
03-10-2003, 23:09
ik heb zin in een chocotoff :rolleyes:
:eek:
Uhmmm.. ik heb toch niets verkeerd gedaan hoop ik...? :o
ze heeft niet eens door dat ze wat verkeerds heeft gedaan :jammer:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
:eek:
het openen van de omhulsel van een chocotoff is een genot op zich :rolleyes:
simpele_dame
04-10-2003, 20:56
Origineel gepost door shahinda35
:confused: wie doet wat verkeerd?
Dat was een reactie die voor mij bedoeld was... Een 'onderonsje' tussen doc25 en mij. :)
Dat was een reactie die voor mij bedoeld was... Een 'onderonsje' tussen doc25 en mij. :)
:jammer:
simpele_dame
04-10-2003, 23:16
:jammer:
Je weet wel hoe je me een schuldgevoel moet aanpraten he... :verdriet:
Je weet wel hoe je me een schuldgevoel moet aanpraten he... :verdriet:
ja, ben ik goed in :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.