Bekijk originele versie : Een gewetensvraag
Samara77
17-07-2007, 18:33
Stel je hebt een man in je familie die niet zo goed weet hoe hij vrouwen moet behandelen en nog steeds denkt dat vrouwen geen rechten hebben. Hij leeft nog met gedachten van 100 jaar geleden.
Maar hij wilt heel graag trouwen! Met wie kan hij het beste trouwen? Hij wilt in ieder geval geen Marokkaans meisje uit Nederland, maar eentje uit Arif of een Nederlandse Moslima.
Wie zou het beste bij hem passen denken jullie?
2_Heartbreak_3
17-07-2007, 18:37
Alvast geen Nederlandse Moslima!
Al helemaal niet zelfs - eentje uit de rif misschien?
Die leve ook ongeveer in dezelfde tydperk dus ze zullen mekaar hartstikke goed begrypen & wie weet zal het zelfs wel klikken.
En een vrouw uit rif weet hoe ze zulke manne moet aanpakke
Samara77
17-07-2007, 18:38
Nou vergis je niet in die vrouwen, tegenwoordig zijn ze ook geémancipeerder geworden.
Cinderella2007
17-07-2007, 18:39
Echt een gewetensvraag haha!
Denk in dit geval dat een meisje uit de bergen beter bij hem zou passen omdat die misschien niet beter kent.
Zal lang niet voor alle meiden gelden, maar daar zou de ouderwetse rolverdeling beter geaccepteerd worden denk ik.
jullie doen nu net alsof alleen mensen uit de rif nog uit het jaar nul afstammen, heb een beetje respect voor de medemens :maf:
hanane_13
17-07-2007, 18:46
phoe phoe wat een vraag:hihi:
Ik denk toch een meid uit de bergen(een meid uit de bergen hoeft niet gelijk een rifia te zijn;)).
Miss_Magrebia
17-07-2007, 19:04
Hij wilt dus met andere woorden een meid trouwen die hij lekker onder de duim kan houden, alleen maar Ja knikt en niet haar rechten kent?
Lekkere vent is dat :moe:
Samara77
17-07-2007, 19:17
Ja hij wilt inderdaad een vrouw die niet kritisch is, en een beetje dom/naief is. Want hij is bang voor slimme en geemancipeerde vrouwen aangezien hijzelf dom en koppig is. En bovendien heeft hij ook geen respect voor vrouwen, en dat moet zijn aanstaande vrouw ook accepteren.
en toch moet hij ook een keer trouwen.
2_Heartbreak_3
17-07-2007, 19:22
Voor ons isda erg om zo een man te hebbe maar wie weet vinde die rif vrouwtjes da nie es zo erg.
Weet je het hoort by hun leven weten zy veel ; wat rechten? Als ze het niet kennen weten ze ook niet wat ze missen hihihi
Miss_Magrebia
17-07-2007, 19:24
Ja hij wilt inderdaad een vrouw die niet kritisch is, en een beetje dom/naief is. Want hij is bang voor slimme en geemancipeerde vrouwen aangezien hijzelf dom en koppig is. En bovendien heeft hij ook geen respect voor vrouwen, en dat moet zijn aanstaande vrouw ook accepteren.
en toch moet hij ook een keer trouwen.
Daarnaast moet ze zeker goed kunnen presteren in b, goed kunnen koken, en een opruimtante zijn? Vind de vrouw waarmee hij gaat trouwen nu al zielig, in de zin van "zielg dat ze zo'n een vent heeft :moe: "
Wordt ze wel op de hoogte gebracht van zijn doen en laten en zijn gedrag als hij met de suiker langskomt of gaat hij zich voordoen als de perfecte schoonzoon / man?
Miss_Magrebia
17-07-2007, 19:25
Voor ons isda erg om zo een man te hebbe maar wie weet vinde die rif vrouwtjes da nie es zo erg.
Weet je het hoort by hun leven weten zy veel ; wat rechten? Als ze het niet kennen weten ze ook niet wat ze missen hihihi
Deze vrouwen zou je juist op de hoogte moeten brengen van hun rechten. Hoe zou jij je voelen als jij ZIJN vrouw was?
2_Heartbreak_3
17-07-2007, 19:29
Als IK da ga zegge dan ga da nie positief zyn.
Waarom? Want ik ben van ' Europa ' zoals ze het noemen.
Een vrouw moet haar gewoon goed voelen met of zonder rechten ; zehma alle vrouwe hier (die hun rechte kenne) zyn gelukkig?
Weet je volgens my intresseert het hun geen es rechten of geen rechten. Ze willen gewoon hun man bly maken & dan kan de man hun ook geen onrecht aandoen want een man is tevreden als ze kookt ; bid (voor Allah swt) ; kuist & gewoon een lieve vrouw is weet je.
En rif vrouwen (van de berge) zie ik gek genoeg nooit klagen die lyken zo tevreden
Deze vrouwen zou je juist op de hoogte moeten brengen van hun rechten. Hoe zou jij je voelen als jij ZIJN vrouw was?
Miss_Magrebia
17-07-2007, 19:32
Als IK da ga zegge dan ga da nie positief zyn.
Waarom? Want ik ben van ' Europa ' zoals ze het noemen.
Een vrouw moet haar gewoon goed voelen met of zonder rechten ; zehma alle vrouwe hier (die hun rechte kenne) zyn gelukkig?
Weet je volgens my intresseert het hun geen es rechten of geen rechten. Ze willen gewoon hun man bly maken & dan kan de man hun ook geen onrecht aandoen want een man is tevreden als ze kookt ; bid (voor Allah swt) ; kuist & gewoon een lieve vrouw is weet je.
En rif vrouwen (van de berge) zie ik gek genoeg nooit klagen die lyken zo tevreden
Elke vrouw heeft recht op de rechten die ze heeft gehad. Dus omdat zij daar zijn opgegroeid hebben ze het niet nodig? Hla Onzin.... De islam geeft ze de rechten en NIEMAND die ze dat kan afnemen. Ook vrouwen uit de Rif kunnen ambities hebben.[ Ik snap je punt maar wees wel reeel
Samara77
17-07-2007, 19:35
Ja het is ook zielig voor die vrouw, maar in ruil daarvoor krijgt ze wel een goede toekomst in Nederland. En daar doen ze 't meestal toch ook voor? En ja tuurlijk moet ze goed zijn in de huishouding en koken, daar is een vrouw toch voor, volgens hem dan.
Als ze tenminste nog bij hem blijft, want ze kan ook bij hem weglopen.
En ja ik wel zeker dat ie zich beter voor zal doen, want hij is echt zo'n type die zogenaamd heel erg met zijn geloof bezig is, maar ondertussen nog niet eens weet hoe hij moet bidden.
Cinderella2007
17-07-2007, 19:39
Ja het is ook zielig voor die vrouw, maar in ruil daarvoor krijgt ze wel een goede toekomst in Nederland. En daar doen ze 't meestal toch ook voor? En ja tuurlijk moet ze goed zijn in de huishouding en koken, daar is een vrouw toch voor, volgens hem dan.
Als ze tenminste nog bij hem blijft, want ze kan ook bij hem weglopen.
En ja ik wel zeker dat ie zich beter voor zal doen, want hij is echt zo'n type die zogenaamd heel erg met zijn geloof bezig is, maar ondertussen nog niet eens weet hoe hij moet bidden.
In dat geval zou ik mijn handen er vanaf nemen!
Dit is erg hypocriet, het zou anders zijn als de vrouw gewoon vooraf zou weten hoe hij echt in elkaar zit.
Maar als hij zich anders voor gaat doen dan zou ik me niet ermee bemoeien in de zin van nog een vrouw voor hem gaan zoeken.
Je kan je er wel mee bemoeien in de zin van zijn ware aard laten zien aan de desbetreffende dame.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.