Bekijk originele versie : maagdenvlies
Hallo meiden,
Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar meiden die een operatie willen of hebben ondergaan om hun maagdenvlies te herstellen. Veel meiden die op het punt staan te trouwen, maken zich vreselijk veel zorgen of hun toekomstige man er tijdens de huwelijksnacht achter komt dat ze geen maagd meer is. Om hun man niet kwijt te raken en schande voor hun familie te besparen, besluiten ze een hersteloperatie te ondergaan. Graag zou ik in contact komen met meiden die dit herkennen en erover denken om een hersteloperatie te ondergaan of het misschien al hebben gedaan.
Ook zou ik graag met meiden in het algemeen praten over de ontmaagding tijdens de huwelijksnacht aangezien ook maar liefst 60 procent van de maagden niet bloed tijdens de eerste keer. Maken jullie je daar zorgen over of heb je er alle vertrouwen in dat jouw man zal begrijpen dat niet alle meiden bloeden tijdens de eerste keer.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Natuurlijk is het mogelijk om anoniem te blijven.
Groetjes Marije Veerman
Asmaetje
17-07-2007, 16:25
Hallo meiden,
Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar meiden die een operatie willen of hebben ondergaan om hun maagdenvlies te herstellen. Veel meiden die op het punt staan te trouwen, maken zich vreselijk veel zorgen of hun toekomstige man er tijdens de huwelijksnacht achter komt dat ze geen maagd meer is. Om hun man niet kwijt te raken en schande voor hun familie te besparen, besluiten ze een hersteloperatie te ondergaan. Graag zou ik in contact komen met meiden die dit herkennen en erover denken om een hersteloperatie te ondergaan of het misschien al hebben gedaan.
Ook zou ik graag met meiden in het algemeen praten over de ontmaagding tijdens de huwelijksnacht aangezien ook maar liefst 60 procent van de maagden niet bloed tijdens de eerste keer. Maken jullie je daar zorgen over of heb je er alle vertrouwen in dat jouw man zal begrijpen dat niet alle meiden bloeden tijdens de eerste keer.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Natuurlijk is het mogelijk om anoniem te blijven.
Groetjes Marije Veerman
Beste Marije,
Ik denk niet dat veel meiden op je verzoek in zullen gaan aangezien dit onderwerp nog steeds een taboe is binnen de Marokkaanse samenleving. En bovendie wordt niet openlijk gesproken over de "huwelijknacht" omdat ons geloof niet toestaat om de intitmeit tussen man en vrouw openbaar te maken.
Maar ik wens je veel succes met je onderzoek!
Asmaetje
17-07-2007, 16:26
Hallo meiden,
Groetjes Marije Veerman
Beste Marije,
Ik denk niet dat veel meiden op je verzoek in zullen gaan aangezien dit onderwerp nog steeds een taboe is binnen de Marokkaanse gemeenschap. En bovendie wordt niet openlijk gesproken over de "huwelijknacht" omdat ons geloof niet toestaat om de intitmeit tussen man en vrouw openbaar te maken.
Maar ik wens je veel succes met je onderzoek!
Maar ik hoef ook helemaal niets te weten over intimiteit tijdens de huwelijksnacht. Ik zou graag willen weten of meiden zich vooraf zorgen maken. Er zijn namelijk zo ontzettend veel meiden die een operatie laten uitvoeren om hun maagdenvlies te herstellen. Wel honderden per jaar. Ik vroeg me af hoe de meiden op marokko.nl daarover denken. Herkennen ze dit. Of misschien wel helemaal niet...
Maar ik hoef ook helemaal niets te weten over intimiteit tijdens de huwelijksnacht. Ik zou graag willen weten of meiden zich vooraf zorgen maken. Er zijn namelijk zo ontzettend veel meiden die een operatie laten uitvoeren om hun maagdenvlies te herstellen. Wel honderden per jaar. Ik vroeg me af hoe de meiden op marokko.nl daarover denken. Herkennen ze dit. Of misschien wel helemaal niet...
:moe:
Misschien moet je dit plaatsen op liefde en relatie forum. Daar heb je nog wel veel huppelkutjes rondlopen die geloven in de mythe maagdenvlies.
Sweetmarocia
18-07-2007, 08:52
Of je kunt ze vragen je te pm-en. Ik denk niet dat ze hier open en bloot gaan zitten vertellen dat ze een hersteloperatie ondergaan hebben.
Veel succes met jouw onderzoek!
gebeurt dat nog steeds zo n maagdenvlies operatie?
faaatje66
18-07-2007, 11:37
beste marije..
een vrouw moet maagd zijn tot een huwelijk, dat stelt de islam.
doe je dat niet.. dan heb je jezelf schade en schande toegebracht en moet je ermee leren leven dat je een grote fout hebt begaan.
en kies je ervoor om je toekomstige echtgenoot voor te liegen door een
maagdenvlies operatie dat helemaal is ziekelijk en triest.
en verder wil je aub je stereotyperende topic verwijderen want je bent gewoon aan t graven op deze manier om islam en marokkanen/marokkaanse cultuur en marokkaanse meiden zwart te maken..
ff in kaart brengen hoeveel zielige meisjes wel niet noodgedwongen een operatie moesten ondergaan om familie niet ten schande te brengen etc..
let it go
Toffifee
18-07-2007, 11:55
als het meisje een operatie wil ondergaan betekent dat ze met iemand naar bed is geweest, en dus een zonde heeft begaan. je mag pas met iemand naar bed als je getrouwd ben op papier(islamitische huwelijksakte) dat geld voor man en vrouw. Die meiden die een operatie willen ondergaan of bang zijn dat hun toekomstige erachter komt, hebben pech gehad want dan had ze dat zich eerder moeten realiseren voordat ze de beentjes gingen spreiden :moe:
die meiden weten wat de gevolgen zijn...en toch doen ze het tja dan geldt : eigen schuld dikke bult!
Miss_Magrebia
18-07-2007, 14:59
Maagdenvlies is een Mythe
Hoe kun je nou een operatie uitvoeren voor iets dat niet eens bestaat. Hoe bedoel je jezelf voor de gek houden
ik vind eerder de respond dom dan haar vraag :rolleyes:
Umm_Maryam
18-07-2007, 15:53
Zodes kan je niet ongedaan maken door een operatie. De enige optie is tauba (oprecht berouw).
Wanneer je je laat opereren en je doet je voor als maagd terwijl je dat niet meer was, dan zal de waarheid toch boven water komen, als Allaah dat wil.
Eerlijkheid is het beste.
ik vind eerder de respond dom dan haar vraag :rolleyes:
wuhahahah wie heb jij beledigd?
ik snap de reacties niet...ze vraagt niet om jullie mening of wat het geloof zegt, ze vraagt dit:
1) Graag zou ik in contact komen met meiden die dit herkennen en erover denken om een hersteloperatie te ondergaan of het misschien al hebben gedaan.
2)Ook zou ik graag met meiden in het algemeen praten over de ontmaagding tijdens de huwelijksnacht aangezien ook maar liefst 60 procent van de maagden niet bloed tijdens de eerste keer. Maken jullie je daar zorgen over of heb je er alle vertrouwen in dat jouw man zal begrijpen dat niet alle meiden bloeden tijdens de eerste keer.
mijn god..lezen is ook een vak apart zeg hiero....
:moe:
Misschien moet je dit plaatsen op liefde en relatie forum. Daar heb je nog wel veel huppelkutjes rondlopen die geloven in de mythe maagdenvlies.
horen wie het zegt!!!!!! jij bent echt zielig!! je kent die meiden helemaal niet. grow up!!!!! :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.