Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Criminaliteit / Politie te soft in Carnisse,"Mohammed Erdogan dood gestoken"

Pagina's : [1] 2

kadiayad
03-10-2003, 11:51

Criminaliteit / Politie te soft in Carnisse door Olga van Ditzhuijzen en Nico de Fijter 2003-10-03 Mohammed Erdogan (18) werd dinsdagavond door een overvaller neergestoken in de schoenenzaak van zijn vader aan de Katendrechtse Lagedijk in het Rotterdamse Carnisse. De wijk is laaiend. Mohammed is 'het zoveelste slachtoffer'. ,,Als je hier tien euro pint, wordt je kop eraf geslagen.'' En de politie? ,,Die is lui, laks en durft helemaal niets.'' ROTTERDAM - Een van de winkeliers aan de Katendrechtse Lagedijk weet de oplossing wel: ,,Allemaal een portofoon, allemaal een knuppel. Dan pakken we ze zelf. De politie is veel te soft.'' ,,Nee, niet zelf voor rechter gaan spelen'', zegt een ander. ,,Het ligt gewoon aan de buitenlanders.'', vindt een derde. ,,Ga toch weg met dat buitenlanderverhaal. De Hollanders zelf zijn vaak het ergste van allemaal'', werpt een buurtbewoonster opgewonden tegen. Op de stoep wordt heftig gediscussieerd. Af en toe wordt er beschuldigend gewezen naar de agenten die even verderop staan toe te kijken. Tegen de neergelaten rolluiken van schoenenzaak Beta ligt een waaier van bloemen. 'Zijn Wij De Volgende Slachtoffer?' staat op de ruit van slagerij Rijnmond. Want de steekpartij waarbij de achttienjarige Mohammed dinsdagavond omkwam is niet het eerste incident in de oude wijk. Het loopt, vooral de laatste twee jaar, de spuigaten uit, zeggen de bewoners. Voorbeelden te over. De juwelier in de straat werd afgelopen januari met een bijl bewerkt. De eigenaar van de coffeeshop is doodgeschoten. De pinautomaat op de hoek met de Lepelaarsingel is berucht. ,,Mijn moeder is pas neergeslagen nadat ze had gepind'', vertelt Hayri. Ahmet: ,,Pas stond ik te pinnen. Komt er iemand aan die wilde weten waar de Pleinweg is. Dus ik sta te wijzen en voordat ik het in de gaten heb, lig ik op de grond met een pistool tegen m'n hoofd.'' ,,Elke dag komt een junk hier een banaan jatten'', vertelt een kruidenier aan de dijk. Hij heeft de zaak pas elf maanden en heeft al een inbraak en diverse bedreigingen achter de rug. ,,Op een dag zei ik tegen die junk: leg dat eens terug. Toen trok hij een mes. Een doos bananen kost zestien euro, voor zo'n bedrag wil iemand je al doodmaken dus. Ik wil geen pistool onder de toonbank hebben, maar ik ben wel bang.'' Telkens doet hij aangifte, maar: ,,Dat helpt niets.'' De ontevredenheid over de politie is groot. Niet dat er te weinig blauw is. ,,Ze houden zich alleen met de verkeerde dingen bezig. Bonnen uitschrijven, visvergunningen controleren, blaastesten houden.'' Veel te soft, vindt de buurt. ,,Laat ze nou eens echt hard optreden. Ze moeten lef tonen en klappen uitdelen als het moet. Want als dit zo doorgaat, doen we dat zelf wel.'' Deelraadsvoorzitter Dick Lockhorst bezocht gistermiddag de wijk: ,,Dat dit net nú moet gebeuren. Er liggen allerlei plannen klaar: er komen onderlinge meldsystemen, cursussen overvaltechnieken en extra surveillances van stadstoezicht en particuliere beveiliging. We hebben ondernemers bezocht, het geld ligt klaar: we waren er net uit.'' Gerrie Dell'Avo, voorzitter van de bewonerscommissie Carnisselaan: ,,Lockhorst doet zijn best hoor, maar dit had zeven jaar eerder moeten gebeuren. Het is zo jammer dat in de ergste buurten heel veel geld wordt gepompt, terwijl aan de 'halfgoede' buurten zoals Charlois niets wordt gedaan. Neem nou de Millinxbuurt, dat is nu een kankerplekje met een jurk aan: mooi opgeknapt, maar de overlastveroorzakers lopen nu hier rond.'' Vanmiddag lopen de buurtbewoners een stille tocht voor Mohammed Erdogan. http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1065159671956.html

emsoem
03-10-2003, 12:05
WEETJE WAT ZO VREEMD IS HE:) dat als een buitenlander wat doet wordt het meteen vermeld...maar wordt een buitenlander het slachtoffer wordt zijn afkomst niet gezegd...weird:S =emsoem= =emsoem=

kadiayad
03-10-2003, 12:16
Precies als Seedorf,Kluivert,Davids .... etc. Ergens in het buitenland een mooi doelpunt scoren,dan is het opeens de Nederlanders hebben GESCOORD bla bla bla etc. Maar als Seedorf,Kluivert,Davids .... etc geen bekende voetballers waren,maar bijvoorbeeld criminelen, dan zou er gestaan hebben de heer C.S,P.K, .. etc, van Surinaamse afkomst heeft dit en dat gedaan dan word er wel nadruk gelegd op zijn afkomst,waarom niet als er iets positiefs is. Waarom niet de Nederlanders van Surinaamse afkomst hebben een prachtige wedstrijd etc gespeeld! Inderdaad nu is een buitenlander neergestoken en je hoort niemand erover en het staat niet eens in alle kranten (online) alleen bij Trouw! Waarschijnlijk was de Dader een Blanke! Ik bedeol de grootste crimi's zijn nog steeds de Nederlanders (Klaas-Jan Bruinsma, Sam Klepper..... etc. ) en dan lopen ze te zeiken over kruimeldieven (lees Marokkanen)!

emsoem
03-10-2003, 12:25
ach jah weten hun veel:D je weet jonge gaten kaas:D =emsoem=

Tijn
03-10-2003, 12:30

Origineel gepost door emsoem WEETJE WAT ZO VREEMD IS HE:) dat als een buitenlander wat doet wordt het meteen vermeld...maar wordt een buitenlander het slachtoffer wordt zijn afkomst niet gezegd...weird:S =emsoem= =emsoem= Op een TV-verslag vertelde een getuige (misschien de vader, dat weet ik niet meer) dat de overvaller een getinte huidskleur had....

emsoem
03-10-2003, 12:45
TIJN, zonnebank doet wonderen...:stout: =emsoem=

Tijn
03-10-2003, 12:53
Origineel gepost door emsoem TIJN, zonnebank doet wonderen...:stout: =emsoem= :rolleyes: ...vertel mij wat, ik kom oppeens de disco`s niet meer in :D Ben `t trouwens met je eens dat de laatste tijd de kleurtjes wel erg graag worden vermeld, misschien ook een beetje een reactie op de laatste decennia waarin dat absoluut niet mocht.....hopelijk waait die eenzijdige aandacht weer een beetje over ;)

emsoem
03-10-2003, 13:00
aach tijn wat moet je toch in de DISCO:maf: een marokkaanse party is allemaal veel beter als 1000 disco's bij elkaar joh:) want in de disco kun je niks anders doen dan de harkendans:) en bij een maroc pary....SHAKEEEEE THAT THING:stout: =emsoem=

Willemien
03-10-2003, 13:13
Origineel gepost door emsoem WEETJE WAT ZO VREEMD IS HE:) dat als een buitenlander wat doet wordt het meteen vermeld...maar wordt een buitenlander het slachtoffer wordt zijn afkomst niet gezegd...weird:S =emsoem= =emsoem= Maar daat weet je dan toch ook niet !!!. Want van al die keren dat het om een "buitenlander" ging, zonder dat het er bijstond, dat kun je nooit controleren, tenzij iemand daar gedegen onderzoek naar zou doen. Volgens mij komt het best wel voor, af en toe melden toch ook sommige kranten wel de afkomst en anderen in een bericht over hetzelfde, weer niet.

Willemien
03-10-2003, 13:27
Origineel gepost door swatch De wind waait hier uit vele hoeken. Is het slachtoffer een allochtoon niet gedood door een agent......zijn de agenten soft. Is het slachtoffer een allochtoon zwaaiende met een mes tegen de agenten, en grijpen ze in, dan zijn het racisten. Het is ook altijd wat met sommige kortzichtige mensjes. Kortom...wat de agenten ook doen, er zijn er die altijd commentaar hebben..is natuurlijk gemakkelijker dan zelf agent zijn. Ja, dat is de ziekte van deze samenleving. Een mens is slachtoffer, een mens is dader, mensen van de politie hebben het niet kunnen voorkomen. En wat willen veel mensen dan als eerste weten ????? Men denkt blindelings echt meteen ALLES te weten over wat er precies aan de hand was, als men maar de informatie heeft, welke van de 8 omschrijvingen van toepassing was :rolleyes: slachtoffer = allochtoon, dader = autochtoon, autochtone agent stond erbij en keek erna slachtoffer = allochtoon, dader = allochtoon, autochtone agent stond erbij en keer erna slachtoffer = autochtoon, dader = allochtoon, autochtone agent stond erbij en keer erna slachtoffer = autochtoon, dader = autochtoon, autochtone agent stond erbij en keer erna slachtoffer = autochtoon, dader = allochtoon, allochtone agent stond erbij en keek erna slachtoffer = allochtoon, dader = autochtoon, allochtone agent stond erbij en keek erna slachtoffer = allochtoon, dader = allochtoon, allochtone agent stond erbij en keek erna slachtoffer = autochtoon, dader = autochtoon, allochtone agent stond erbij en keek erna

rnaj
03-10-2003, 13:33
Origineel gepost door kadiayad Precies als Seedorf,Kluivert,Davids .... etc. Ergens in het buitenland een mooi doelpunt scoren,dan is het opeens de Nederlanders hebben GESCOORD bla bla bla etc. Maar als Seedorf,Kluivert,Davids .... etc geen bekende voetballers waren,maar bijvoorbeeld criminelen, dan zou er gestaan hebben de heer C.S,P.K, .. etc, van Surinaamse afkomst heeft dit en dat gedaan dan word er wel nadruk gelegd op zijn afkomst,waarom niet als er iets positiefs is. Waarom niet de Nederlanders van Surinaamse afkomst hebben een prachtige wedstrijd etc gespeeld! Inderdaad nu is een buitenlander neergestoken en je hoort niemand erover en het staat niet eens in alle kranten (online) alleen bij Trouw! Waarschijnlijk was de Dader een Blanke! Ik bedeol de grootste crimi's zijn nog steeds de Nederlanders (Klaas-Jan Bruinsma, Sam Klepper..... etc. ) en dan lopen ze te zeiken over kruimeldieven (lees Marokkanen)! Vreemd, terwijl ik juist het idee heb dat de kranten steeds voorzichtiger worden met het vermelden van de etnische achtergrond.

Bidawi_Mazlot
03-10-2003, 15:15
Origineel gepost door Kruisvaarder69 Das dus bullshit, van de Sam Kleppers en de Klaas Bruinsma'tje van deze wereld heb jij trouwens geen last. Die hebben wel wat anders te doen dan berovingen bij pin-automaten. Van geweldadige criminelen hebben de meeste mensen last en dat zijn meestal buitenlanders zeker in de grote steden. Wat ben jij toch een simpel mens zeg niet te geloven!....Klaas Bruinsma en Sam Klepper zijn nog erger(logisch) dan crimineel Jan Modaal of Hassan Modaal omdat dit soort figuren gevaar uit het buitenland hier naar toe halen zoals....handel in vrouwen, soft- en harddrugs etc....hoeveel mensen hebben zij wel niet kapot gemaakt door hun hebzucht?....nee jij bent zo iemand die geen last van hen heeft als het maar niet persoonlijk wordt allemaal.....walgelijkheid straal je uit!.

emsoem
03-10-2003, 15:30
Origineel gepost door jacko Bijna in alle berichten die ik heb gelezen/gezien werd vermeld dat het een Turkse jongen was. ik heb d'r anders niks van gemerkt :rolleyes: =emsoem=

emsoem
03-10-2003, 15:31
Origineel gepost door swatch De wind waait hier uit vele hoeken. Is het slachtoffer een allochtoon niet gedood door een agent......zijn de agenten soft. Is het slachtoffer een allochtoon zwaaiende met een mes tegen de agenten, en grijpen ze in, dan zijn het racisten. Het is ook altijd wat met sommige kortzichtige mensjes. Kortom...wat de agenten ook doen, er zijn er die altijd commentaar hebben..is natuurlijk gemakkelijker dan zelf agent zijn. GIJ ZIJT NIET TE POEPEN OP DE SITE.... :eek: MAAR OP DE WC :o :lekkerpuh =emsoem=

rnaj
03-10-2003, 15:53

Een wat voor ding, een lekstok. Please Swatch, lieve Pista, hooggewaardeerde Vikker wat is ene lekstok. hebben wij die in Nederland ook

Pagina's : [1] 2