Bekijk originele versie : Iedereen steelt…ook Nederlanders!!!
AMSTERDAM - ''We hebben hier nog nooit een overval meegemaakt,'' zegt een verkoper van Leen Bakker, onderdeel van het Blokker-concern. Maar we houden allochtonen wel goed in de gaten. Dat is wel een beetje raar, want ik ben zelf allochtoon.'' Werknemers van winkels die tot het Blokker-concern behoren, denken verschillend over de omstreden uitspraken die hun hoogste baas gisteren deed.
In het jaarverslag van Blokker, normaliter de plek voor winst- en omzetcijfers, valt Jaap Blokker over de 'sociale verloedering' in winkelstraten, die veroorzaakt worden omdat de politiek 'gedogen tot ideologie' heeft verheven. Volgens Blokker worden de almaar stijgende aantallen winkelovervallen veroorzaakt door allochtonen en falend asielbeleid.
'Onze politici waren verrast uit rapportages te vernemen dat de daders van overvallen voor het overgrote deel van niet-Nederlandse afkomst zijn en voornamelijk een Antilliaanse of Marokkaanse, maar ook Oost-Europese, achtergrond hebben. Onze verkoopmedewerkers waren daar echter geenszins door verrast,' aldus Blokker in zijn betoog, dat verlevendigd is met striptekeningen.
'Zij wisten al jaren dat het er in onze multiculturele samenleving alle schijn van heeft dat winkel- en straatroven vooral een monocultureel verschijnsel zijn.'
De tirade leverde meteen bijval en afkeer op. De raad van hoofdcommissarissen erkent Blokkers zorg over het aantal overvallen en pleit opnieuw voor extra agenten. Organisaties voor asielzoekers en van allochtonen wijzen de uitspraken unaniem af.
Het eigen personeel is net zo verdeeld. Een medewerkster van Intertoys in de Amsterdamse Eerste Oosterparkstraat snapt wel dat Jaap Blokker zoiets zegt, want 'het zijn vaak mensen zonder geld' die
stelen. Ze heeft zelf ooit een gewapende overval meegemaakt.
Bij Xenos in de Kalverstraat, ook een Blokker-telg, denkt de bedrijfsleider er heel anders over. ''Ik vind het nogal een LPF-uitspraak. Maar meneer Blokker is ook een beetje rechts. Het is een nogal gewaagde uitspraak. Iedereen steelt, ook mensen die netjes naar je toe komen met vragen. Met zo'n uitspraak druk je een stempel op de allochtonen, maar ik neem aan dat Blokker zich wel op cijfers baseert.''
De Surinaamse medewerksters van Bart Smit in de Kalverstraat en Blokker in de Kinkerstraat vinden het 'belachelijk' en 'niet zo leuk' wat Blokker in zijn jaarverslag schrijft. ''Iedereen steelt. Ook Nederlanders. Waarom moet het altijd weer op de allochtonen gegooid worden?''
Toch is er enige twijfel bij de Blokker-medewerkster: ''Als hij zich op cijfers baseert, dan, ja... Eerst betrapten we vooral Nederlanders op heterdaad bij diefstal. Maar de laatste tijd zien we toch steeds meer Turken en Marokkanen stelen.''
''Diefstal hier wordt vooral gepleegd door Antillianen en Marokkaanse huisvrouwen,'' zegt de assistent-bedrijfsleider van Intertoys in de Kinkerstraat.
''Kinderwagens worden hier volgeladen: zie je opeens een baby veel hoger zitten. Maar eigenlijk kun je er niets over zeggen, want iedereen steelt. Ook mensen in nette pakken, heb ik gemerkt.''
Origineel gepost door Busje_207
AMSTERDAM - ''We hebben hier nog nooit een overval meegemaakt,'' zegt een verkoper van Leen Bakker, onderdeel van het Blokker-concern. Maar we houden allochtonen wel goed in de gaten. Dat is wel een beetje raar, want ik ben zelf allochtoon.'' Werknemers van winkels die tot het Blokker-concern behoren, denken verschillend over de omstreden uitspraken die hun hoogste baas gisteren deed.
In het jaarverslag van Blokker, normaliter de plek voor winst- en omzetcijfers, valt Jaap Blokker over de 'sociale verloedering' in winkelstraten, die veroorzaakt worden omdat de politiek 'gedogen tot ideologie' heeft verheven. Volgens Blokker worden de almaar stijgende aantallen winkelovervallen veroorzaakt door allochtonen en falend asielbeleid.
'Onze politici waren verrast uit rapportages te vernemen dat de daders van overvallen voor het overgrote deel van niet-Nederlandse afkomst zijn en voornamelijk een Antilliaanse of Marokkaanse, maar ook Oost-Europese, achtergrond hebben. Onze verkoopmedewerkers waren daar echter geenszins door verrast,' aldus Blokker in zijn betoog, dat verlevendigd is met striptekeningen.
'Zij wisten al jaren dat het er in onze multiculturele samenleving alle schijn van heeft dat winkel- en straatroven vooral een monocultureel verschijnsel zijn.'
De tirade leverde meteen bijval en afkeer op. De raad van hoofdcommissarissen erkent Blokkers zorg over het aantal overvallen en pleit opnieuw voor extra agenten. Organisaties voor asielzoekers en van allochtonen wijzen de uitspraken unaniem af.
Het eigen personeel is net zo verdeeld. Een medewerkster van Intertoys in de Amsterdamse Eerste Oosterparkstraat snapt wel dat Jaap Blokker zoiets zegt, want 'het zijn vaak mensen zonder geld' die
Bij Xenos in de Kalverstraat, ook een Blokker-telg, denkt de bedrijfsleider er heel anders over. ''Ik vind het nogal een LPF-uitspraak. Maar meneer Blokker is ook een beetje rechts. Het is een nogal gewaagde uitspraak. Iedereen steelt, ook mensen die netjes naar je toe komen met vragen. Met zo'n uitspraak druk je een stempel op de allochtonen, maar ik neem aan dat Blokker zich wel op cijfers baseert.''
De Surinaamse medewerksters van Bart Smit in de Kalverstraat en Blokker in de Kinkerstraat vinden het 'belachelijk' en 'niet zo leuk' wat Blokker in zijn jaarverslag schrijft. ''Iedereen steelt. Ook Nederlanders. Waarom moet het altijd weer op de allochtonen gegooid worden?''
Toch is er enige twijfel bij de Blokker-medewerkster: ''Als hij zich op cijfers baseert, dan, ja... Eerst betrapten we vooral Nederlanders op heterdaad bij diefstal. Maar de laatste tijd zien we toch steeds meer Turken en Marokkanen stelen.''
''Diefstal hier wordt vooral gepleegd door Antillianen en Marokkaanse huisvrouwen,'' zegt de assistent-bedrijfsleider van Intertoys in de Kinkerstraat.
''Kinderwagens worden hier volgeladen: zie je opeens een baby veel hoger zitten. Maar eigenlijk kun je er niets over zeggen, want iedereen steelt. Ook mensen in nette pakken, heb ik gemerkt.''
What else is new..
IN NEDERLAND IS PLAATS VOOR RASSENHAAT
RASSENHAAT??
Ja, in Nederland bestaat rassenhaat. Alleen niet zoals je op het eerste gezicht zou denken. Het gaat namelijk om de rassenhaat van de allochtonen tegen de oorspronkelijke bewoners. Deze rassenhaat en discrimatie wordt op geen enkele wijze aangepakt. In alle wetten over discriminatie wordt uitgegaan van allochtonen die beschermd moeten worden tegen autochtonen. Maar Hollanders zijn veel te mak en veel te gemakkelijk. Die mag en kan je wel discrimineren. Want autochtonen worden niet beschermd.
Dit is al ras opgepikt door vooral de Marokkanen. Sprookjes? Ga naar een van hun websites, **************.com, en zie hoe Nederlanders worden uitgescholden, beledigd en gediscrimineerd. En de (rassen)haat die bij deze mensen bestaat tegen de Westerlingen, de Joden, de Christenen en alles wat niet moslim is. Als een voor hen moeilijk punt wordt aangeroerd, wordt Nederlanders immer weer verweten dat ze slavenhandelaars en koloniale bezetters zijn, met de Duitsers hebben gecollaboreerd en niet te vergeten zoveel Joden hebben vermoord.
Verwonderlijk? Nee hoor, in hun religie, hun moskeeën, hun fundamentalistische geloof, verspreid door hun imams, wordt dit van jongs af aan geïndoctrineerd.
Uitspraak van een oudere allochtone man op televisie na de rel in Ede:
"Vroeger hadden we nooit last van Nederlanders".
bron : http://www.fundamenteel.nl
Origineel gepost door Busje_207
wel kinderachtig dat je zulk soort nieuws van http://www.magreb.nl afplukt maar niet die over Marokkanen in Amersfoort..
Origineel gepost door FarD
Nime,
Als je je informatie op het internet gaat zoeken dan ben je niet echt wijs.. Elke 'sukkel' met tien vingers (of minder) kan achter een computer kruipen, zich voordoen als Marokkaan en Nederlanders de huid vol schelden om zo weer eens de sclehte kant van de Marokkaan te laten zien.
Ik heb Nederlanders altijd gemogen, maar de laatste jaren zie ik steeds vaker in dat de meeste Nederlanders helemaal niet zo tolerant jegens de allochtonen zijn als ik altijd dacht. Voorbeelden hoef ik je niet te geven, maar ik hoop wel dat het verandert.
De bron is http://www.fundamenteel.nl in samenwerking met de telegraaf is dat. Nu kan je dat wel weer ontkennen en denken dat het niet zo is. Dat is jouw zaak ik geloof wat er op die site staat. Elke sukkel kan toch ook een boek schrijven zoals de Koran of de Bijbel en daar geloof je ineens wel in ?
En we zijn net zo tolerant als dat allochtonen over het algemeen zijn, misschien nog iets meer. Jij kan nu zelf wel invullen hoe tolerant wel dan wel niet zijn
Ik ben het wel met Nime eens. Bij het woord discriminatie denkt men in het algemeen vooral aan kansloze, achtergegestelde kleurlingen. Ook ik ben ervan overtuigd dat de haat van niet nederlanders t.o.v. autochtonen vele malen groter is dan vice versa.
Ik ontken je bron niet, maar wat er in dat artikel staat dat Marokkanen Nederlanders de huid vol schelden...
Elke sukkel kan inderdaad een boek schrijven, maar wat in de koran staat konden de mensen van toen niet weten en de koran is onvernaderd gebleven in tegenstelling tot de bijbel. Dus ik geloof zeker in de koran.
Gebeurt dat niet dan ? Zal ik eens met mijn meisje over Utrecht Centraal lopen of zoiets ?
Zoals wat konden mensen van toen niet weten ? Je gelooft toch ook niet in Nostradamus ? Of denk je dat hij ook een profeet is o.i.d. ?
De bijbel is alleen makkelijker herschreven maar er zijn geen verhalen aan toegevoegt ofzo hoor.
Ik heb in tegenstelling tot jullie daar dan niets van gemerkt. Ik merk dat de discriminatie tegenover buitenlanders groter is.. IK weet hoe me te gedragen, ik zal nooit zomaar iemand zonder reden beschuldigen van discriminatie of zelf iemand discrimineren.. Toch gebeurt het bij mij wel vaak..
Waarom vraag ik me dan af?
We zitten nu eenmaal hier en blijven hier altijd zitten, dus wat helpt het nu als je elkaar zwart gaat maken..
Dat laatste wat je zegt is een prima opmerking, kijk jammer dat niet iedereen er zo over denkt want dat is echt een goede denkwijze
Miss_Banana
09-08-2002, 13:38
Origineel gepost door JunkieXL
Ik ben het wel met Nime eens. Bij het woord discriminatie denkt men in het algemeen vooral aan kansloze, achtergegestelde kleurlingen. Ook ik ben ervan overtuigd dat de haat van niet nederlanders t.o.v. autochtonen vele malen groter is dan vice versa.
Bij discriminatie denkt men gelijk aan het dicrimineren van een kleurling, terwijl dat eigenlijk een foute interpretatie van het woord is. Als je artikel 1 van de Grondwet erbij haalt, dan zul je zien dat het een veel breder begrip is, als hier wordt gezegd.
Ik heb in tegenstelling tot jullie daar dan niets van gemerkt. Ik merk dat de discriminatie tegenover buitenlanders groter is.. IK weet hoe me te gedragen, ik zal nooit zomaar iemand zonder reden beschuldigen van discriminatie of zelf iemand discrimineren.. Toch gebeurt het bij mij wel vaak..
Waarom vraag ik me dan af?
We zitten nu eenmaal hier en blijven hier altijd zitten, dus wat helpt het nu als je elkaar zwart gaat maken..
Aan de andere kant ben ik het wel eens met FarD. Ik discimineer zelf niet, omdat ik vind dat ik niet de gene ben die moet oordelen over mensen. Maar wat ik wel jammer vind is dat het mij wel overkomt!
En dan vraag ik me ook af: Waarom?!
En je laatste opmerking, FarD, je hebt helemaal gelijk. Maar helaas kun je het niet tegenhouden!
Ik vind het vervelend dat jij andere ervaringen hebt. Ik neem aan dat jouw vriendin Marokkaanse is en dat je daarom wordt gediscrimineerd? Wat ik overigens alsnog een abosluut belachelijke reden vind om te discrimineren. Sowieso vind ik dat er geen reden goed te praten is om te discrimineren.
Hopelijk zullen vele mensen die denkwijze oppakken.. Maar zoals je ziet, ik ben niet de enige die zo denkt. Miss_Banana, begrijp je helemaal.
Gelukkig :) er is dus nog hoop
aSunnyFriend
09-08-2002, 16:17
iK BEN DUS EEN NEDERLANDER MET EEN SPAANS TINTJE EN IK VIND NEDERLANDERS SCHIJNTOLERANT....
Ik wordt als nederlander regelmatig gediscrimeerd door Nederlanders..omdat
1 ik een donker uiterlijk heb
2 ik veel marokkaanse vrienden heb
3 en Moslim ben...(geworden)
door Marokkanen en turken ben ik nog nooit gediscrimineerd...nederlanders volop..denk maar eens aan deediscriminatie van homos...Nederlanders accepteren homos 100% op TV maar achter hun rug hebben ze wel tientallen (vaak zelfs) creatieve scheldnamen bedacht..rugridders etc
Ik vind nederlanders geniepig in hun discriminatiegedrag
Salahdin
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.