Bekijk originele versie : De vrouw veel ouder dan de man
Uitgegeven: 3 oktober 2003 07:43
AMSTERDAM - De vrouw is veel ouder dan de man. Vijftig miljoen jaar om precies te zijn. Dat stelt prof. dr. C. Netelenbos vrijdag in de oratie bij de aanvaarding van het hoogleraarschap endocrinologie.
Netelenbos baseert zich op onderzoek naar de hormoongeschiedenis van man en vrouw. De zogeheten oestrogeenreceptor ontstond 450 miljoen jaar geleden, heeft de wetenschapper uitgezocht. De receptor voor het mannelijk hormoon kwam 'pas' 50 miljoen laat jaar later.
Dat de vrouw veel ouder is dan de man, is voor een hoogleraar aan de Vrije Universiteit een pikante conclusie. Het is strijdig met het bijbelverhaal dat de eerste vrouw Eva is geschapen uit een rib van Adam, de eerste man.
Netelenbos bestudeerde de geschiedenis van hormoongebruik bij vrouwen. Hij waarschuwt voor het gebruik van 'internethormonen' waaraan onbewezen effecten worden toegeschreven. Met name noemt hij de phytoestrogenen, plantaardige stoffen die werken via de oestrogeenreceptor.
Volgens Netelenbos is veel angst voor hormonen ongegrond, zeker als er op verantwoorde manier mee wordt omgesprongen. Netelenbos verwacht veel van nieuwe hormonen voor patiƫnten met stofwisselingsziekten als osteoporose, vetzucht en diabetes.
tjah...
babyvanbelisma
03-10-2003, 08:53
Dit geloof ik niet. In de eerste plaats omdat Allah swt Adam eerst heeft gemaakt en vlak daarna Eva, en dat staat in de Koran dus is het voor mij waar.
In de tweede plaats is het onmogelijk dat vrouwen 50 miljoen (!) jaar zich hebben voortgeplant zonder hulp van een man.....
Beetje kortzichtige conclusie van die man dus...
Origineel gepost door babyvanbelisma
Dit geloof ik niet. In de eerste plaats omdat Allah swt Adam eerst heeft gemaakt en vlak daarna Eva, en dat staat in de Koran dus is het voor mij waar.
In de tweede plaats is het onmogelijk dat vrouwen 50 miljoen (!) jaar zich hebben voortgeplant zonder hulp van een man.....
Beetje kortzichtige conclusie van die man dus...
ik denk meer dat het een kortzichtige conclusie is van een zwakzinnige journalist.
De prof zegt dus dat de vrouwelijke hormonen 50 miljoen jaar ouder zijn PUNT en daar heeft hij vast een theorie over.. zou het wel willen lezen.
Ezzedine
03-10-2003, 10:39
De enigste theorie die wij kennen is de Koran Al-karim.
Wil jij jou theorie zo graag bewijzen zeg het maar tegen Allah swt tijdens de dag des oordeels.
Origineel gepost door Elberfeld
Op die manier schiet het wetenschappelijk onderzoek niet op natuurlijk. :D
Maar het blijft interessant. Pas toen de organismes ingewikkelder en complexer werden, ontstond er verdeling tussen mannen en vrouwen. De vraag is eigenlijk waarom de natuur er voor gezorgd heeft dat er voor voortplanting 2 personen nodig zijn, en hoe dat begon.
Het wanneer is nu ontdekt, en dat is al een goed begin.
das scheef wat je nou zegt..hoe kom je daarbij?
Origineel gepost door Ezzedine
De enigste theorie die wij kennen is de Koran Al-karim.
Wil jij jou theorie zo graag bewijzen zeg het maar tegen Allah swt tijdens de dag des oordeels.
Jij hebt blijkbaar te lang op dit forum doorgebracht.
Waar geef ik aan dat het mijn theorie is? Ik zou meer streven om het tegenbewijs te leveren. Het eerste wat Allah swt ons opgedragen heeft is ''Iqra''. Doe het dan ook Ezzedine...
hoe bedoel je?
Dat we eerst 1 en later 2 waren... Klinkt als het adam en eva verhaal :D
Ezzedine
03-10-2003, 15:15
Nogmaals zulke mensen hebben geen bewijs ze raaskallen maar.
en als je met zulke dingen bezig houdt zeg je in principe dat de koran een fabeltjes krant is dus ik zou opletten wat je zegt ook al zou het niet je bedoeling zijn.
Bidawi_Mazlot
10-10-2003, 18:08
Vrouwen leven eenmaal langer omdat de mannen harder moeten werken buitens- en binnensslaapkamers :D
Bidawi_Mazlot
10-10-2003, 18:26
Origineel gepost door shahinda35
:D sommigen doen beiden te weinig... :D
Achja lang leven madame cinq :D
De vraag is eigenlijk waarom de natuur er voor gezorgd heeft dat er voor voortplanting 2 personen nodig zijn, en hoe dat begon.
...hoe `t begon weet ik niet, maar dat door "selectie" de natuur "sterker" evolueerd had ie waarschijnlijk snel door.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.