Bekijk originele versie : Wie koopt de ringen
Tarifi3t
02-10-2003, 23:34
Asalaam wa alaikom warahmatoe allah wabarakatoe,
ik heb een vraag aan de dames die trouwplannen hebben en aan de dames die al getrouwd zijn..
Wie heeft de ringen betaald?
jij zelf of jou man.. en hebben jullie het samen gekocht?? of heeft jou man of jij, de ringen alleen gekocht.
En nog een vraag??
Mijn man wil absoluut geen goude ring omdat het haram is.. wat vinden jullie d'r van als ik een gouden ring heb en hij een zilvere maar in het model van mijn ring.
Maar zilver verslijt zo vind ik zo zonde.. ik dacht meer aan witgoud, maar dat is het zelfde als goud, dus toch ook haram??
Riffia :zwaai:
shirihane
03-10-2003, 02:15
lieverd wat is belangerijker,het feit dat onze lieve rabb het verboden heeft voor de man om goud te dragen,of het feit dat zilver zo snel verslijt.
verder wens ik je een gelukkig huwelijk toe :) :)
manalltje
03-10-2003, 08:50
salaam alyakoum ,
Ik had een gouden ring en mijn man zilver, nu hebben we ze allebei niet meer om . Omdat we er achter zijn gekomen zijn dat het helemaal haraam is, het is iets van de kuFfaar dat we na apen.
mijn advies aan jou is koop helemaal geen ringen .
wa alaykoum salaam
Wat ik van plan ben te doen is zilver voor de man en witgoud voor mij
combinatie staat mooi en volgens mij is zilver voor mannen halal toch.
veel succes verder,
fausje
ahlal,
dat is eigenlijk ook een goed idee fausje en zeker een mooie combinatie.
groetjes Ouarda
Samira_C
08-10-2003, 08:29
Dag Tarif,
Ik en me verloofde dragen allebei zilveren ringen. Dus ik zal gewoon mooie zilveren ring kopen voor je man en als jij goud wilt neem je toch gewoon goud.
Groetjes Samira
anoniemie
08-10-2003, 09:55
Hallo,
Mijn man en ik hebben deze zomer ringen gekocht (hij betaalde). Ik heb een gouden en hij heeft een zilveren. Hij draagt het niet, omdat hij nooit sieraden draagt, maar ik draag hem wel.
Volgens mij is het voor een man niet haram om een zilveren ring te dragen, andere sieraden en goud zijn wel haram.Trouwens, ik heb ook gehoord dat verlovingsringen haram is en dat dat dus nageaapt is, ik weet het niet zeker...maar onze ringen hebben we op onze verloving gekocht en daarna meteen een trouwboekje gedaan. Het zijn dus ook meteen onze trouwringen.
Groetjes en veel succes.
nour_el_imen_
14-10-2003, 21:46
mijn man gaat ze kopen ik een goude en hij een zilvere
salsabil113
01-11-2003, 20:47
manalltje
Kun je me bewijzen dat het haram is?
SweetRose
01-11-2003, 23:57
Ik ga me aanstaande zomer verloven incha allah met m'n schatteke :Iluvu:...En ik koop hier in belgica de beide verlovngsringen..en hij betaald ze me in maghreb :D....ik ga ze beiden halen in Witgoud....En goud is helemaal niet haram, het is haram wanneer een man nog niet getrouwd is.....a dumbo's...:melig:...
Een man mag dus nooit een gouden ring dragen, getrouwd of niet getrouwd! Een mVraag: mannen mogen geen goude sieraden dragen hoe zit het dan met je trouwring? en mag een man dan wel of niet een zilvere ring dragen of een ketting enz.
Antwoord:
In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.
Het dragen van goud is toegestaan voor vrouwen en verboden voor mannen. Abdoellah ibn ‘Abbaas heeft overgeleverd dat de profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) een gouden ring zag aan de hand van een man. De profeet haalde de ring van zijn hand en gooide het weg, zeggende: “Zou iemand van jullie brandend kool in zijn handen nemen en het vasthouden?” Wanneer de profeet weg was, zei iemand tegen de man: “neem je ring en haal er voordeel uit (door het bijvoorbeeld te verkopen).” De man antwoorde: “Nee, bij Allah, ik zal het niet meer pakken nadat de Profeet het weg heeft gegooid.” (overgeleverd door Moeslim, nr. 2090).
Hieruit blijkt dat het dragen van gouden ringen niet is toegestaan. Verder, het dragen van zilveren of ijzeren ringen voor mannen is wel toegestaan. Het is bekend dat de Profeet een zilveren ring had, wat blijkt uit onder andere de hadith van Anas (moge Allah tevreden met hem zijn), die zei: “Toen de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) een brief naar de Romeinen wilde sturen, werd hem verteld dat zijn geen enkele brief lazen tenzij het een zegel erop had, dus hij nam een ring van zilver. Het was alsof ik het kon zien schijnen op zijn hand, en erop gegraveerd waren de woorden ‘Mohammad, de Boodschapper van Allah’” (Overgeleverd door al-Boekhari, 5537; Moeslim 2092).
Het dragen van ringen (zolang de stof waarvan het gemaakt is halaal is) is iets wat gedaan werd door de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) en zijn Metgezellen (moge Allah tevreden over hen allen zijn), en de geleerden zijn het er allemaal over eens dat het is toegestaan. Ook vroeg u over het dragen van kettingen; dit is een innovatie, en het is iets wat gedaan wordt door vrouwen. Het valt onder hetzelfde oordeel als het dragen van enkelbandjes, armbandjes, oorbellen, oorringen en kettinkjes; ze zijn toegestaan voor vrouwen maar niet voor de Moslim-mannen. Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) vrouwelijke mannen en mannelijke vrouwen heeft vervloekt.
Als laatste, het dragen van een ring speciaal voor de gelegenheid van het huwelijk is iets dat niet gedaan werd in de tijd van de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem). Daaruit volgt dat het geen onderdeel is van het huwelijk, en dat het dragen van een ring ter gelegenheid van het huwelijk een toevoeging is binnen de Islam. De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden" (overgeleverd door Boekharie en Moesliem).
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "De beste uitspraak (het beste woord) is, is het boek van Allah. De beste leiding is de leiding van Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem), en de slechtste zaken, zijn nieuwigheden (toevoegingen) in de religie, en iedere nieuwigheid is een innovatie, en iedere innovatie behoort tot de dwaling."
En Allah weet het beste.
Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com
--------------------------------------------------------------------------------
an mag nooit goud dragen, of die nou wel of niet getrouwd is.
soennia83
03-11-2003, 13:20
Origineel gepost door zin 'n midar
Ik ga me aanstaande zomer verloven incha allah met m'n schatteke :Iluvu:...En ik koop hier in belgica de beide verlovngsringen..en hij betaald ze me in maghreb :D....ik ga ze beiden halen in Witgoud....En goud is helemaal niet haram, het is haram wanneer een man nog niet getrouwd is.....a dumbo's...:melig:...
assalaam mu3alikom warahmatollah!
Meid, ik zou zegen zeg geen dingen als je geen zekerheid hebt
Wie het laatst lacht, lacht het best :D ( niet lullig bedoelt hoor)
Maar de manier waarop je je reactie bracht, was niet echt fijn en buitengewoon niet correct!
wasalaam
SweetRose
03-11-2003, 13:39
Origineel gepost door soennia83
assalaam mu3alikom warahmatollah!
Meid, ik zou zegen zeg geen dingen als je geen zekerheid hebt
Wie het laatst lacht, lacht het best :D ( niet lullig bedoelt hoor)
Maar de manier waarop je je reactie bracht, was niet echt fijn en buitengewoon niet correct!
wasalaam
Excuseer :o..
Ik was in een zotte melige bui snap je:melig:..
Maar ik dacht dus echt wel dat het pas halaal was als ie getrouwd was..m'n tante zei het daarom ...:D..
Maar nu ga ik witgoud kopen...tis te hope dat halaal is..:maf:..want ik vind zilver ni zo mooi..liever witgoud...:D
soennia83
03-11-2003, 14:14
Sorry schat, volgens mij moet ik ook mijn excuses aanbieden.
Maar Ghair inshallah!
Jij mag alle goud dragen die je wil, maar je man mag geen goud, dus ook geen witgoud. Als je zilver niet mooi vind is er nog keuze uit: koper, plastic en draad!hahahah, grappie hoor!( ik zelf denk dat ik mij aanstaane een plastice ring ga schenken als hij zilver niet mooi vind).
Ik snap wat je bedoelt, die tantes ook altijd met hun wijze praatjes,hihi.(NOT) :D .
Maar ik wens jullie allemaal een gezegend huwelijk!! :zwaai: :zwaai:
SweetRose
03-11-2003, 15:42
Origineel gepost door soennia83
Sorry schat, volgens mij moet ik ook mijn excuses aanbieden.
Maar Ghair inshallah!
Jij mag alle goud dragen die je wil, maar je man mag geen goud, dus ook geen witgoud. Als je zilver niet mooi vind is er nog keuze uit: koper, plastic en draad!hahahah, grappie hoor!( ik zelf denk dat ik mij aanstaane een plastice ring ga schenken als hij zilver niet mooi vind).
Ik snap wat je bedoelt, die tantes ook altijd met hun wijze praatjes,hihi.(NOT) :D .
Maar ik wens jullie allemaal een gezegend huwelijk!! :zwaai: :zwaai:
Amin incha allah..En ik wens u ne vent toe als ge der nog geen hebt :D:hihi:...hehe :p...
Euhm..Als Ali geen zilver wil dragen..dan euhm..dan koop k wel ne plastieke ring..of ik draai 'm bij zo'n automaat waar je kauwgum voor vijfig cent kunt draaien :maf:..ajowww hahahaahah stel je voor :maf2:...
hehe
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.