Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eens of oneens

Aicha_Taieb
02-10-2003, 20:30

Uit de telegraaf Om verder te komen met integratie is emancipatie van de mannen van het grootste belang, stelde Z. Arda, directeur van een adviesbedrijf. " Vrouwen struikelen over de mannen, die niet meegroeien in de maatschappij." Volgens haar geven de mannen hun comfortabele positie niet zomaar op. " Die positie is zogenaamd gebaseerd op religie of cultuur. Maar vaak is het luiheid of gemakzucht van hun kant", aldus Arda. Zijn jullie het wel of niet eens. Ben benieuwd naar jullie reacties.

amazigharifi
02-10-2003, 21:47
Ik weet of iedereen het in de gaten heeft maar sommige proberen de marokkaanse mannen tegen over hun vrouwen op te zetten en anders om. zo hopen ze dat sommige marokkaanse vrouwen in opstand komen tegen hun mannen. uit het bovenstaande citaat ui de Telegraaf benadrukt dit nog duidelijk. Ik zou juist degen die die zeggen dat marokkaanse vrouwen moeten emanciperen in de gaten want het zijn juist degene die de marokkaanse vrouwen willen manipuleren. dege die het hardst roepen van emancipatie van allochtonen vrouwen zijn juist ook dege die de zelfde vrouwen hun rechten probereb te ontnemen zoald het verbieden van dragen van islamitische kleding op scholen. door het reageren op de boevenstaande tekst betekent dat we het spelletje meespelen. Het schiet spelletje waar wij de schietschijf van zijn.

rnaj
03-10-2003, 11:30
Eens, die macho mannen cultuur moet gebroken worden.

Willemien
03-10-2003, 11:41
Origineel gepost door Aicha_Taieb Uit de telegraaf Zijn jullie het wel of niet eens. Ben benieuwd naar jullie reacties. Volgens mij moet emancipatie van twee kanten komen, dus ook met inzet en motivatie van de kant van de man ... daarom lijkt het me sowieso niet slim om te beginnen met roepen dat mannen lui zijn :D Maar serieus, er zijn toch ook voor mannen veel voordelen te behalen bij een samenleving met meer ge-emancipeerde vrouwen ? Lijkt me handiger om daar ook nadruk op te leggen als je mannen in beweging wilt krijgen.

Nkin
03-10-2003, 12:46

oneens

Elberfeld
03-10-2003, 13:59
Marokkaanse meisjes schijnen betere resultaten op school te behalen dan Marokk. jongens. Dan zou je kunnen zeggen dat de stelling hierboven klopt. Ik ben het ermee eens dus.

ChOcOtOfFfF
04-10-2003, 01:43
oneens!

Bidawi_Mazlot
04-10-2003, 02:38
Origineel gepost door rnaj Eens, die macho mannen cultuur moet gebroken worden. Het moet veranderen in een homo-cultuur hoor ik jou denken.

platje
04-10-2003, 04:02
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Het moet veranderen in een homo-cultuur hoor ik jou denken. :lol:

FBtje
04-10-2003, 05:38
Absoluut mee eens!

Aicha_Taieb
05-10-2003, 09:32
Ik weet niet of iedereen het in de gaten heeft maar sommige proberen de marokkaanse mannen tegen over hun vrouwen op te zetten en anders om. (amazigharifi) Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar soms doen de Marokkaanse mannen dat zelf. Dan hebben ze daar echt geen hulp van buitenaf voor nodig :rolleyes:.

Aicha_Taieb
05-10-2003, 10:23
Origineel gepost door achmad een man is een man en een vrouw een vrouw en bij wederzijds respect en acceptatie van de verschillen is voor elk probleem een oplossing maar laat mij alsjeblieft man blijven en mijn vrouw een vrouw, maatschapelijk onverantwoord of verantwoord.................. Helemaal met je eens achmad :goedzo:. Helaas is het alleen zo dat er niet altijd sprake is van wederzijds respect en acceptatie :rolleyes: . En dan ligt het niet alleen aan de man, maar ook aan de vrouw. We voelen ons te snel beledigd of onderdrukt, or what so ever :( . En de mannen vinden ons weer te snel feministisch en dat laten ze merken ook (omdat ze zo tactloos zijn als wat) :kwaad: .

saida_marokko
05-10-2003, 10:28
:goedzo: :goedzo: k zou niet weten wat ik moest doen als mijn achmedje in een keer een superhada zou worden damzz hehhehe nee nee liever niet

Aicha_Taieb
05-10-2003, 12:55
Een superazouz/amar worden?