Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De monarchie..AFSCHAFFEN, zowel in Nederland als in Marokko!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
02-10-2003, 18:34

De ene rel na de andere in het nederlandse Koningshuis, na Maxima is het nu Mabel die onder de loep wordt gehouden door de media..ik vraag me af wat er allemaal van waar is en waarom zij WEL leugens mogen rondvertellen en de burger niet... :( Ik ben er voor om die hele monarchie op te heffen..ze hebben al genoeg verdient om en kunnen hun vermogen op een normale manier verdienen middels werk, zoals de gewone burger dat ook moet. Ben je voor of tegen het koningshuis..zowel in nederlands als marokko..

Jim_Morrison
02-10-2003, 19:11
Ik ben voor het Marokkaans koningshuis :)

FBtje
04-10-2003, 06:07
Ok, meesten zijn tegen het koningshuis, maar nu de vraag: wat moet daarvoor in de plaats komen?

arabchrstn
08-10-2003, 11:28
Die royals zijn natuurlijk wacko, maar ze hebben wel nut... In het buitenland heeft een koningin veel meer aanzien dan een of andere JP Balkenende Mensen willen graag een sprookje, geef het ze dan Een president kost net zoveel Een land heeft een nationale knuffelbeer nodig. Rampen of grote ongelukken, haar de koningin erbij en het volk is blij Deel van de geschiedenis van Nederland

Mysteriousgirl
08-10-2003, 11:38

Origineel gepost door Sumiya Koningshuis hoort erbij....al vanouds. Het drukt de gemiddelde burger iets op het hart. Kijk maar naar Koningedag...hoeveel mensen op deze dag helemaal uit hun dak gaan.....of op de bruiloft van Willem Alexander.....ze zijn en zullen dat ook altijd blijven, zolang het koninghuis bestaat, de meerdere van ons blijven. Het is een soort mythe, waar iedereen met open mond naar luister.... Wat betreft de monarchie in Marokko: ik zie daar geen monarchie....maar een bureaucratisch land. Het koningshuis staat daar niet voor de sier, maar om te regeren (voor zoverre ik het regeren zou willen noemen)....het woord van de koning is wet...integendeel tot Nederland. *Sumiya* Salaam Sumiya, Het is wel zo, dat als marokko een republiek was geweest en geen monarchie, marokko compleet uitelkaar zou vallen. De chlueh, Rif, Sous, Sahroua, arabieren en natuurlijk moslimfundamentalisten zouden willen regeren. Ieder wil een eigen staat. En wat krijg je dan? Hetzelfde als in Algerije! Wat veel mensen niet beseffen, is dat het koningshuis, marokko nog een beetje stabiel houd. Iedereen in marokko is vrij om zijn/of haar leven in te vulllen zoals zij dat zouden willen. Tegen het moslimfundamentalisme wordt hard opgetreden, zeer terecht! Ik zeg nu ook niet dat marokko het perfecte land is, het zou zeker nog veel beter kunnen. Mohamed V probeert integenstelling tot zijn vader veel te doen aan de armoede en de sociale voorzieningen. Maar met 4 jaar regeren lukt het niet in een keer om een land wat eerst een dictatuur was, tot een democratische monarchie te vormen, dat heeft heel veel tijd nodig. Mijn mening is dat het koningshuis zeker moet blijven. Wat betreft Nederland, mag het koningshuis van mij weg. Nederland zou het als republiek heel goed redden. Het koningshuis kost hier alleen maar geld, terwijl er veel wordt bezuinigd op heel veel andere belangrijkere dingen, zoals de gezondheidszorg, onderwijs enz enz......

HaagseMoCro
08-10-2003, 11:39
Ben je voor of tegen het koningshuis..zowel in nederlands als marokko heeft marokko wel een monarchie?? Ik had namelijk altijd gedacht dat marokko geleid werd door een dictatoriale bewind die alleen maar zijn eigen zakken vult. ik hoop alleen niet dat de marokkaanse geheime dienst hier in deze forum verstopt is, anders zal de doodstraf wel boven m'n hoofd te wachten staan.

Fatomaat
08-10-2003, 13:49
Afschaffen, ze hebben meer vakantiedagen dan werkdagen(zwaaien en lintjes knippen) en daar moet ik trots op zijn? Zelfs meneer Claus was volgens mij een republikein, maar die had humor.

Ghribe
08-10-2003, 14:13
Origineel gepost door Mysteriousgirl Salaam Sumiya, Het is wel zo, dat als marokko een republiek was geweest en geen monarchie, marokko compleet uitelkaar zou vallen. De chlueh, Rif, Sous, Sahroua, arabieren en natuurlijk moslimfundamentalisten zouden willen regeren. Ieder wil een eigen staat. En wat krijg je dan? Hetzelfde als in Algerije! Wat veel mensen niet beseffen, is dat het koningshuis, marokko nog een beetje stabiel houd. Iedereen in marokko is vrij om zijn/of haar leven in te vulllen zoals zij dat zouden willen. Tegen het moslimfundamentalisme wordt hard opgetreden, zeer terecht! Ik zeg nu ook niet dat marokko het perfecte land is, het zou zeker nog veel beter kunnen. Mohamed V probeert integenstelling tot zijn vader veel te doen aan de armoede en de sociale voorzieningen. Maar met 4 jaar regeren lukt het niet in een keer om een land wat eerst een dictatuur was, tot een democratische monarchie te vormen, dat heeft heel veel tijd nodig. Mijn mening is dat het koningshuis zeker moet blijven. finally iemand die raisonable kan denken. goed geformaleerd hoor. Als in marokko de monarshie weg moet. nou, ik weet zeker dat een jahannama zal daar plaats vinden. wat denk je van riyafa (ik ben ook bijna rifi) die willen een eigen federatie of land. volgens mij ze moeten nog heeeeel jaren leren. die kunnen niet eens ............. dat is de waarheid wat betreft de ander regios ,die zijn echt capable . Rif laat me niet lachen, rasisten Wat betreft Nederland, mag het koningshuis van mij weg. Nederland zou het als republiek heel goed redden. Het koningshuis kost hier alleen maar geld, terwijl er veel wordt bezuinigd op heel veel andere belangrijkere dingen, zoals de gezondheidszorg, onderwijs enz enz......

Ghribe
08-10-2003, 14:15
finally iemand die raisonable kan denken. goed geformaleerd hoor. Als in marokko de monarshie weg moet. nou, ik weet zeker dat een jahannama zal daar plaats vinden. wat denk je van riyafa (ik ben ook bijna rifi) die willen een eigen federatie of land. volgens mij ze moeten nog heeeeel jaren leren. die kunnen niet eens ............. dat is de waarheid wat betreft de ander regios ,die zijn echt capable . Rif laat me niet lachen, rasisten

Amira_s
08-10-2003, 23:04
Ik ben ontzettend TEGEN het koninklijke-gebeuren. Is nergens voor nodig.......we worden er niet rijker van.

sahira
24-10-2003, 11:32
Iemand het debat gevolgd van gisteren? Een schetsvertoning...van mij mogen ze ook het koningshuis afschaffen!

DUTCHIEXL
24-10-2003, 11:58
volgens mijn principes is iedereen geboren als een baby en heeft moeten leren eten drinken lopen en praten. Dus hoe kan dan iemand de baas zijn over ander maar wat wel zo is en dat moet toegegven worden als je een land wil dat goed geregeerd wordt moet er iemand zijn die alles controleerd ik ben van mening dat er het best geregeerd kan worden als er een eerlijke vertegenwoordiging is van alle mensen een soort 2e kamer maar dan niet alleen politici maar arbeiders middenklasse adel iedereen moet kunnen regeren

sahira
24-10-2003, 11:59
Origineel gepost door DUTCHIEXL volgens mijn principes is iedereen geboren als een baby en heeft moeten leren eten drinken lopen en praten. Dus hoe kan dan iemand de baas zijn over ander maar wat wel zo is en dat moet toegegven worden als je een land wil dat goed geregeerd wordt moet er iemand zijn die alles controleerd ik ben van mening dat er het best geregeerd kan worden als er een eerlijke vertegenwoordiging is van alle mensen een soort 2e kamer maar dan niet alleen politici maar arbeiders middenklasse adel iedereen moet kunnen regeren Een echte volksvertegenwoordiging bedoel je?

DUTCHIEXL
24-10-2003, 12:15
een echte echte ja gewoon tellen hoeveel zijn dr van die hoevel van zus hoeveel van zo en dan een eerlijke verdeling maken

Scottie
13-11-2003, 23:44

Nou, niet aan ons koningshuis zitten. A: het is veel ouder dan dat huis in Marokko, b: wij zijn een democratie en Marokko nog lang niet, c: als het koningshuis weg moet, zij doen er zelf van alles aan om dat proces te bespoedigen, d: we willen eerst Maxima als koningin zien pas dan, dan pas mogen ze gaan. Die koning van Marokko kan dan wel een innemende jongeman zijn, maar hij bestuurt meer zand dan onderdanen, iets dat je van een beetje Hollandse vorst niet kunt zeggen. Daarnaast hebben vorsten de ondankbare taak maar uiterst dankbare rol om een land verstopt met minderheden bij elkaar te houden. En dat doet die stevige knul in Marokko ook: minderheden bij elkaar houden. Ik heb een mooi maar moeilijk Havo-stukje neergezet dat heet: "Wat ons bindt". Lees het maar dan zullen jullie zien wat ik bedoel. Toch is het jammer, een gemiste kans voor de integratie, dat er nou niet een leuke prinses is uit dat huis van die koning die dan trouwt met zo'n prins van ons. Zou toch mooi zijn, prinses Fatima von Amsberg, Oranje enzovoort enzovoort. Scottie, orangerie ....

Pagina's : [1] 2 3