Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : je rug

Pagina's : [1] 2

Bachelorette
11-07-2007, 21:56

Moet je toestemming vragen aan je man wanneer je gaat slapen of je met je rug naar hem toe mag liggen? Kijk, dat je moet toestemming moet vragen wanneer je extra wilt vasten/inhalen ok, maar dit ook?

Samia.Berkania
11-07-2007, 22:27
Oei, daar weet ik zelf ook geen antwoord op, het klinkt raar maar ik doe dat automatisch. Ik zou het namelijk niet prettig vinden als hij prompt met zijn rug naar me toe zou liggen. voor mij heeft dat gelijk het idee dat hij me niet zou respecteren. het is een gewoonte van ons geworden om het te vragen.

Symphatica
11-07-2007, 22:44
Ik zou 't niet weten. Maar het is toch Soenna om op jouw rechter zijde te liggen? Dus dan ligt er iemand altijd met zijn rug naar je toe. Of heb ik 't verkeerd?

Hosnia_lopezz
11-07-2007, 23:56
Ik zou 't niet weten. Maar het is toch Soenna om op jouw rechter zijde te liggen? Dus dan ligt er iemand altijd met zijn rug naar je toe. Of heb ik 't verkeerd? Inderdaad!

b_karima
12-07-2007, 07:59

Het is inderdaad moeilijk ook voor mij om gelijk om mijn rug naar hem te keren en als ij dat doet vind ik het ook ninet leuk, ik hou er van om nog ff te praten ensow, en dat is raar als je iemand zijn of haar geziht niet ziet. We praten dus fftjes tot dat ik niet meer kan, ik ben namelijk zwanger en slaap lekkerder op mijn linkerzijde, anders krijg ik me toch een rugpijn. Alhamdulilah

Bachelorette
12-07-2007, 12:36
Uit beleefdheid snap ik het wel en het geeft ook aan dat je nergens zin in hebt, maar moet het? :o

mocro_misz
12-07-2007, 14:39
Als ik jou was, dan zou ik het wel vragen. En andersom ook !! :hadj:

Nawarah
12-07-2007, 15:07
en als je je in je slaap omdraait, moet je dan ook ff wakker worden om toestemming vragen :maf2: ik heb dit nog nooit gehoord, ik lig het lekkerst met mijn rug naar hem toe en dan slaat hij een arm om me heen... mag dat niet?

3frita
12-07-2007, 15:16
Moet je toestemming vragen aan je man wanneer je gaat slapen of je met je rug naar hem toe mag liggen? Kijk, dat je moet toestemming moet vragen wanneer je extra wilt vasten/inhalen ok, maar dit ook? ik vind dit een hele gekke vraag :confused: ..als je met je rug naar hem toe wilt liggen dan doe het toch gewoon??? ik snap niet waarom je toestemming moet vragen. als je extra wilt gaan vasten of inhalen waarom zou hier ook toestemming voor vragen. je doet een goede daad om te gaan vasten en dan moet je toestemming vragen...wat als hij nee zegt...ga je dan niet vasten???? vraag je aan je man voor elke ding die je doet toestemming? ik zelf ben 7 jaar getrouwd en nooit heb ik toestemming moeten vragen....wij overleggen.

GewoonMens
13-07-2007, 09:23
Moet je toestemming vragen aan je man wanneer je gaat slapen of je met je rug naar hem toe mag liggen? Kijk, dat je moet toestemming moet vragen wanneer je extra wilt vasten/inhalen ok, maar dit ook? Dus toch een "achterlijke cultuur" :(

LaLouMar
13-07-2007, 12:30
ik sluit mij aan bij 3frita... !! ik begrijp sommige vrouwen echt niet...sommige vrouwen stellen zich echt onderdanig voor. De vrouw heeft in de Islam net zoveel rechten en plichten als de man. Behalve op erfrecht ( hier is een reden voor) ik ben ook getrouwd en als ik toestemming moet vragen of ik met mijn rug naar hem toe mag slapen zal hij mij gaan uitlachen. Mijn vader en moeder overleggen met elkaar...mijn moeder heeft nooit toestemming moeten vragen aan mijn vader. als vrouw weet je toch wat je rechten en plichten zijn....je bent ook volwassen om voor je zelf te beslissen ik vind dit wel heel bizar hoor dat je toestemming moet vragen??????

b_karima
13-07-2007, 13:53
ik vind dit een hele gekke vraag :confused: ..als je met je rug naar hem toe wilt liggen dan doe het toch gewoon??? ik snap niet waarom je toestemming moet vragen. als je extra wilt gaan vasten of inhalen waarom zou hier ook toestemming voor vragen. je doet een goede daad om te gaan vasten en dan moet je toestemming vragen...wat als hij nee zegt...ga je dan niet vasten???? vraag je aan je man voor elke ding die je doet toestemming? ik zelf ben 7 jaar getrouwd en nooit heb ik toestemming moeten vragen....wij overleggen. over dat op de rug liggen, het is een goede vraag, van deze zuster, en over het vasten je moet inderdaad toestemming vragen aan je man, want stel hij wilt gemeenschap, dan kan dat niet omdat je vast, hier zijn ahadieth over en bewijzen, ins Allah zal ik het voor je opzoeken, of dat iemand het voor je kan paatsen hier ins Allah

SainD
13-07-2007, 14:43
je mag niet gelijk bij het in bed liggen met je rug naar je man keren je moet liggen op je rechterzijde zowiezo met je gezicht naar hem toe dus toestemming is beetje raar het is een plicht en als jij dan zo ligt en de blabla volgt dan spreekt het op een gegeven moment vanzelf of je gaat slapen en keert zoals jij dat wilt of blijft liggen kletsen of andere zaken

GewoonMens
13-07-2007, 14:56
Een vrouw zou toestemming aan de man moeten vragen om überhaupt naar bed te mogen. Misschien is ze nog wel niet klaar met het schoonmaken van de keuken, ofzo. Dat een man naar bed toe gaat wilt nog niet zeggen dat de vrouw ook maar naar bed kan gaan.....:kwaad: Waar gaat het heen met deze wereld.

3frita
13-07-2007, 15:24

over dat op de rug liggen, het is een goede vraag, van deze zuster, en over het vasten je moet inderdaad toestemming vragen aan je man, want stel hij wilt gemeenschap, dan kan dat niet omdat je vast, hier zijn ahadieth over en bewijzen, ins Allah zal ik het voor je opzoeken, of dat iemand het voor je kan paatsen hier ins Allah maar dan ga je toch geen toestemming vragen...je zegt tegen je man dat je gaat vasten. Dus je gaat het overleggen met je man. Stel dat je man nu wel gemeenschap met je wil en hij zegt: nee ...je gaat niet vasten want ik wil met je naar bed.... ga je dan niet vasten? omdat hij zijn behoeftes heb.:confused:

Pagina's : [1] 2