Bekijk originele versie : Vraagje over minipil na bevalling
haliema1980
11-07-2007, 14:42
salaam dames
Ik ben nu intussen de trotse moeder van een 6 weken oud dochtertje!
Ik heb een vraagje ivm pil gebruik, aangezien ik graag nog even wil wachten met een volgende zwangerschap. (even bijkomen hoor)
na de bevalling heb ik een paar weken gebloed. Na ogeveer 4 weken hield het bloeden op. Ik ben toen snel de minipil gaan halen bij de huisarts.
Na een paar dagen kreeg ik een beetje een ongesteldheidsgevoel; gespannen borsten, lage rugpijn etc. Eigenlijk alle symptonen die ik kreeg als ik ongesteld moets worden voor de zwangerschap.
De volgende dag kreeg ik heel licht bloedverlies, dus ik dacht dat ik ongesteld zou worden en nam de eerste pil in. Na 2 dagen druppeltjes bloed te hebben verloren hield het op. Ik ben de pil blijven doorslikken, maar ik twijfel nu of ik wel ongesteld ben geweest, als dat dus niet mijn menstruatie was kan ik dus gewoon weer zwanger worden en werkt die pil dus niet.
Nu een week later heb ik wel weer bloedingen en denk ik dus dat dit mijn ongesteldheid is.
maar nu slik ik die pil dus al langer dan een week
Ben ik nu wel beschermd of niet? Mijn dokter en gyn zijn met vakantie
Groetjes Haliema
haliema1980
11-07-2007, 17:48
niemand?
b_karima
11-07-2007, 17:50
wat is een minipil?
wat is een minipil?
de gewone pil mag je niet nemen als je borstvoeding gaat geven.. dan krijg je de minipil
chahidaatje
11-07-2007, 17:55
De minipil is soms echt raar, mijn vriendin slikt het ook en nu is ze steeds ongesteld, dan is ze het weer een paar dagen weg en dan weer ongi, haar dokter zei dat het door die pil kwam..
Ik zou zeggen ga effe langs je huisarts;)
liefs Cha
De minipil, is niet heel betrouwbaar. Mijn vriendin was pas bevallen en kort daarna zwanger.
Je moet het gewoon op de zelfde tijdstip nemen en dat is wel heel belangrijk.
Die bloedingen zijn normaal hoor.
Ik heb er ook last van gehad, zeker met het gebid, bidden of wel.
Ik denk niet dat het je menstruaties zijn maar gewoon bloedingen.
Heb het ook gehad en het was veilig hoor.
Het is wel echt belangrijk het steeds op tijd in te nemen.
Voor de zekerheid vraag raad aan een ander dokter.
haliema1980
11-07-2007, 19:51
ik hoop echt dat ik nu beschermd ben want ik zou me rot schrikken als ik nu weer zwanger bleek te zijn, 6 weken na de bevalling.
Ik zou natuurlijk wel alhamdoellilah zeggen als het zo zou zijn, want dan zou het weer een geschenk van Allah zijn, maar ik zou liever nog eventjes willen wachten
b_karima
11-07-2007, 20:10
de gewone pil mag je niet nemen als je borstvoeding gaat geven.. dan krijg je de minipil
ooh oke op die manier barakallahoefiek
haliema1980
12-07-2007, 11:11
Wat een rotpil zeg, nu heb ik weer zoveel bloedingen dat ik gewoon door al mijn kleding doorlek!
marriedwomen
12-07-2007, 12:12
Salaam meid,
Ik slik ook de minipil al 6 maanden nu en ben bijna altijd ongesteld. Ik ben 10 dagen ongesteld dan weer 4 dagen niets en dan weer 10 dagen ongesteld. Ik ben hiermee naar de dokter geweest en hij zij dat het door de minipil is en dat het waarschijnlijk zo zou doorgaan tot ik stop met de minipil. Hij raade mij aan om de gewone pil te gebruiken maar hierdoor zou de borstvoeding achteruit gaan en zou mijn kind ook wat hormenen binnen krijgen. Ik slik nog steeds de minipil. Dus meid is heel normaal die bloedingen. Ga even langs de huisarts die kan je vertellen hoe het zit.
Naseeni_dounya
12-07-2007, 13:12
Salaam meid,
Ik slik ook de minipil al 6 maanden nu en ben bijna altijd ongesteld. Ik ben 10 dagen ongesteld dan weer 4 dagen niets en dan weer 10 dagen ongesteld. Ik ben hiermee naar de dokter geweest en hij zij dat het door de minipil is en dat het waarschijnlijk zo zou doorgaan tot ik stop met de minipil. Hij raade mij aan om de gewone pil te gebruiken maar hierdoor zou de borstvoeding achteruit gaan en zou mijn kind ook wat hormenen binnen krijgen. Ik slik nog steeds de minipil. Dus meid is heel normaal die bloedingen. Ga even langs de huisarts die kan je vertellen hoe het zit.
De minipil is een lichte pil, lichter dan de microgynon 30 of de diane. Dus vandaar dat je vaker doorbraakbloedingen hebt. Sommigen worden toch wel zwanger maar sommigen ook weer niet. Ik zelf zit ook nog te denken wat ik zal gaan doen omdat ik van plan ben om borstvoeding te geven. Een ander alternatief wat ook kan helpen is de condoom. Je kan de condoom gaan gebruiken icm minipil of als je het zat bent met die doorbraakbloedingen gewoon een condoom.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.