Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : BTW-nummer

tasefart
11-07-2007, 14:22

Weet er iemand een site waar ik nederlandse BTW-nummers kan opzoeken?

tasefart
11-07-2007, 15:09
niemand?

tasefart
11-07-2007, 22:30
Of die geldig is? ja of die geldig is en op naam opzoeken welk btw-nr bij een vennootschap hoort Ken je er ene mocroturk?

sabermente
11-07-2007, 22:32
Bij de KVK, kost je waarschijnlijk zo'n 15 euro per BTW check.

sonyericsson
11-07-2007, 22:44

iedereen kan een BTW nummer aanvragen......Wat voor nut heeft dat. Bij kvk kun je voor 5 euro al een uitreksel KVK downloaden en daar staan bestuurders en directeuren van de directeuren die je zoekt. Waar voor heb je het eigenlijk nodig?

tasefart
12-07-2007, 10:14
ik wil er eigenlijk hoogsten 0,00 euro voor betalen. In België hebben we verschillende sites en die zijn allemaal gratis... heb het nodig voor mijn werk

tasefart
12-07-2007, 18:59
Of een BTW valide is kun je gratis op de website van EU controleren. Welke persoon/rechtspersoon er bij een Nederlandse BTW nummer hoort weet alleen de Belastingdienst. En aangezien bij eenmanszaken de BTW nummer het sofinummer + B01 is van de eigenaar is het een zogenaamde "bijzonder gegeven" die niet verstrekt/verwerk mag worden zonder toestemming van registratiekamer, tenzij hij door de ondernemer in kwestie aan je is verstrekt. (waarna je hem alleen online kan controlerne of hij valide is) Verder zijn er wel een paar bedrijven die gegevens verzamel (o.a. Graydon) die "semi legaal" ook BTW nummers hebben, maar daar moet je flink voor betalen. De vraag is voor welk doel je het nodig hebt. Shoekran! Wat is een sofinummer? (ik ben van België he) In België hebben wij een zogenaamde privacywet, dit wil zeggen dat gegevens van NATUURLIJKE personen niet zomaar kunnen worden doorgegeven zonder hun toestemming. Deze wet is wel enkel van toepassing op natuurlijke personen en niet op rechtspersonen zoals nv's of in NL bv's. Om als vennootschap BTW terug te kunnen vorderen heb je het BTWnr nodig van de andere, als je deze niet hebt gaat het gewoon niet. Je kunt wel bellen naar de andere om dit op te vragen, maar stel je hebt een aantal facturen waarin het BTW nr ontbreekt, dan is het toch veeeeel eenvoudiger als er zo een site is waar je het makkelijk kunt opzoeken ipv naar iedereen te bellen of 15 € te betalen per opzoeking :eek: ps: ik werk op een accountancykantoor

tasefart
13-07-2007, 14:48
Het komt er dus op neer dat Nederland geen zo een site heeft... Das jammer, zal ik voortaan gewoon moeten bellen naar Nederland als ik een BTWnr nodig heb. Je weet wel veel over het onderwerp, ik zou zo denken dat je in de zelfde branche zit? :)

tamshoemt1950
13-07-2007, 20:17
Het komt er dus op neer dat Nederland geen zo een site heeft... Das jammer, zal ik voortaan gewoon moeten bellen naar Nederland als ik een BTWnr nodig heb. Je weet wel veel over het onderwerp, ik zou zo denken dat je in de zelfde branche zit? :) Op het werk controleer ik vaak of bepaalde BTW-nummers nog gelden of niet, dit doe ik aan de hand van een site. Je kan alle landen van de EU daar in vinden. Maar die site ken ik niet uit mn hoofd dus zal ik erachter moeten vragen op het werk.