Bekijk originele versie : hey dames
alhoecima girl
10-07-2007, 14:24
hey dames ben nu 27 weken zwanger en heb nog helemaal niks gekocht, bij hoeveel weken gingen jullie wat kopen? ik zou het graag willen weten en, wie heeft er tips ik weet namelijk niet hoe ik moet beginnen en wat ik allemaal moet kopen voor de zwangerschap.
cateraar
10-07-2007, 14:31
weet je het geslacht al? Als je dat al weet kun je gericht kleertjes gaan kopen.
Kijk op babybrabbel.nl daar staat een hele lijst met spulletjes die je nodig hebt en dan kun je kijken wat je gaat aanschaffen.
Ik begon zelf met het kopen van spulletjes toen ik ongeveer 22 weken zwanger was. ik wist het geslacht toen ook.
alhoecima girl
10-07-2007, 14:36
weet je het geslacht al? Als je dat al weet kun je gericht kleertjes gaan kopen.
Kijk op babybrabbel.nl daar staat een hele lijst met spulletjes die je nodig hebt en dan kun je kijken wat je gaat aanschaffen.
Ik begon zelf met het kopen van spulletjes toen ik ongeveer 22 weken zwanger was. ik wist het geslacht toen ook.
ja meid ik weet het geslacht al, maar elke keer denk ik dan weer van ja ik ga dit en dat kopen maar, dan denk ik weer van ja het is veel te vroeg om nog zoals nu voorbeeld kleren te kopen en ik ga zeker op die site kijken meid bedankt.
En wij zijn wel al opzoek naar een babykamer ,maar een erge lastige keuze aangezien je zoveel keuze hebt.
Gypsymeid
10-07-2007, 16:24
Ik had met 7 mnd haar kamer ingericht, en baby spullen gekocht. kleding niet echt veel. Ik wist dat ik heeeeel veeeel zo krijgen van mijn grote familie. En ik had inderdaad zoveel, dat ze sommige dingen niet eens heeft kunnen dragen omdat ze alweer een nieuwe maat had:) Dus ik weet niet hoeveel jij cadeau gaat krijgen?? Ik zou in ieder geval voor inrichting en babyspullen zorgen rond de 7mnd en veel rompertjes en nog niet te veel kleding...
lovelywoman
10-07-2007, 19:10
met 6 maanden had ik de babykamer al klaar,had toen ook al een kinderwagen,en toiletspullen en paar rompertjes sokjes dat soort dingen,ik had ze niet vroeg gehaald omdat et nodig was,maar meer omdat ik het zo leuk vond,kon het gewoon niet laten.
enne alhmdl ben ik nu helemaal klaar ben nu 8 maanden,hoef me nergens zorgen over te maken.
Je mag wel gaan beginnen als je een nieuw kamertje en bepaalde kinderwagen wil, soms zit er zoveel levertijd op namelijk. Verder zou ik nu ook beginnen omdat het best veel geld is, als je het spreid dan valt het mee, maar als je in 1 maand alles moet kopen dan ben je meteen een groot bedrag kwijt.
Met Omar ben ik met 3 maanden begonnen, ik had zo'n lijstje en ben gewoon gaan kopen en strepen. Kleding ben ik meer gaan kopen toen ik wist wat het was, maar de andere dingen kun je al lang kopen, zoals badje en al die hydrofiele dingen, kruik, spuugdoekjes, lakentjes etc etc.
Nu heb ik nog niets gekocht, maar dat komt ook omdat we binnenkort verhuizen, dus dan moet ik het toch inpakken. Kamertje heb ik nog, afhankelijk van het geslacht heb ik dan alleen nog wat spulletjes kopen om het aan te kleden. En een kinderwagen...
ik ben nu al begonnen met kleine inkoopjes, zoals rompertjes sokjes enzo van die neutrale spullen. zodra ik het geslacht weet dan ga ik echt echt beginnen insha Allah:D
Sweetmarocia
11-07-2007, 10:09
Ik was eigenlijk ook heel vroeg begonnen. De reden was dat ik het gewoon niet kon laten. Je kunt gewoon met de kleine dingetjes beginnen.
Rompertjes maat 56 en 62 (veel als je geen droger hebt!)
Sokjes
Een paar neutrale pakjes:
Tip: Iets met een los broekje of drukknopen aan de onderkant anders moet je de baby helemaal uitkleden bij het verschonen
En het liefst zonder 'voetjes' (helemaal dicht bij de voetjes), 'Open' broekjes groeien ze niet zo snel uit!
Hydrofiele luiers. Ik dacht eerst: waar heb ik die nou voor nodig!. Maar ze zijn om de baby mee af te drogen!Ze absorberen als een tierelier,zodat je de plooitjes goed kunt afdrogen. En voor onder het hoofdje in bed tegen het spugen! Anders kun je het hele bedje blijven verschonen :maf2:
Beddengoed:
Katoenen deken
2 lakens
2 hoeslakens
-Spuugdoekjes
-een paar mutsjes om het hoofdje warm te houden de 1e week (en als het winter is natuurlijk voor buiten :moe: )
-hydrofiele washandjes
-kruik met hoes
-verschoonkussen en een hoes (een gewone handoek kan natuurlijk ook)
-Verzorginsspullen moet je niet teveel kopen, je doet er heel lang mee :hadj:
Ik gebruik eigenlijk alleen shampoo, kruidvat zemelenbad, babyolie (vooral de 1e paar dagen erg handig om de zwarte kleverige poep mee weg te vegen!), haarlotion (tegen berg) en zalf voor de billetjes.
-pampers en luierdoekjes
Kraampakket (als je thuisbevalt) maar meestal krijg je die van je verzekeraar. Ligt aan welke verzekering je hebt.
Verder natuurlijk de grote dingen als een badje, slaapkamer en kinderwagen (de laatste 2 op tijd bestellen i.v.m. levertijd :hadj: )
Dingen die je niet nodig hebt maar wel op zo'n lijst staan:
Flanellen luiers en de andere katoenen luiers/doeken die erop staan (hydrofiel wel!!!!)
Overslag truitjes met broekjes
Navelbanden
bodylotion en andere shit (je baby ruikt al lekker genoeg van zichzelf en als je heb aan creme laat wennen gaat zijn huidje geen huidsmeer aanmaken)
Ik zal vast een boel vergeten zijn maar dan moeten de andere meiden me maar aanvullen
Succes :goedzo:
Muhtajiba
11-07-2007, 10:19
ja meid ik weet het geslacht al, maar elke keer denk ik dan weer van ja ik ga dit en dat kopen maar, dan denk ik weer van ja het is veel te vroeg om nog zoals nu voorbeeld kleren te kopen en ik ga zeker op die site kijken meid bedankt.
En wij zijn wel al opzoek naar een babykamer ,maar een erge lastige keuze aangezien je zoveel keuze hebt.
o leuk meisje of jongetje :D
alhoecima girl
11-07-2007, 13:21
hey meiden, bedankt voor jullie reactie ik weet nu wel ongeveer wat ik moet doen en sweet marocia bedankt voor je lijstje en dames als jullie meer weten zoals, sweetmarocia heeft gezegd plaatsen want, weet niet echt helemaal wat ik moet kopen als ik het lijstje zie denk ik 'oh ja' dat moet ik inderdaad nog kopen. en meid het is een jongen inschallah
Samira_C
11-07-2007, 13:32
Ik had pas met 30 weken met kinderkamer en met 35 weken me kinderwagen!
alhoecima girl
11-07-2007, 13:55
Ik had pas met 30 weken met kinderkamer en met 35 weken me kinderwagen!
heb je daar nu spijt van of denk je van ik zou het de tweede keer nog een keer doen?? en heb je al die andere spullen of nog niet?
Samira_C
11-07-2007, 13:58
heb je daar nu spijt van of denk je van ik zou het de tweede keer nog een keer doen?? en heb je al die andere spullen of nog niet?
Nee hoor helemaal geen spijt. Vindt het maar niets om al met 5 maanden een kinderkamer te kopen ( mijn mening natuurlijk) vindt het gewoon te vroeg.
De andere spullen zoals het badje, kleding e.d. die had ik met 5 maanden gekocht. :)
Sweetmarocia
11-07-2007, 14:02
Oh ja natuurlijk een autostoel, luiertas, flessen en flesvoeding voor het geval je geen borstvoeding kunt geven, zoogkompressen tegen de lekkende borsten. Een jasje of zo'n 'berenpakje' (echt schattig die had ik ook voor mijn dochter) voor uit het ziekenhuis en buiten. Kam en nagelschaartje
alhoecima girl
11-07-2007, 14:03
Nee hoor helemaal geen spijt. Vindt het maar niets om al met 5 maanden een kinderkamer te kopen ( mijn mening natuurlijk) vindt het gewoon te vroeg.
De andere spullen zoals het badje, kleding e.d. die had ik met 5 maanden gekocht. :)
ohh ik ben nu 26 weken en heb echt helemaal niks gekocht ik vind alles nog veel te vroeg kinderkamer vind ik met 5 maanden ook te vroeg hoor.
ik ga nu gewoon beginnen met een lijstje maken en dan ga ik beginnen af te vinken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.