Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Huis kopen- Marokko- kan geen geld lenen??!!!!!!

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Pleeborstel
11-07-2007, 23:38

Ze leeft natuurlijk niet alleen van Sociale Dienst!!.. Ik vond het ook vreemd om te horen dat ze per maand €500,- kwijt kon. Ze heeft baantjes (schoonmaak en oppas enzo) ik weet niet hoe ze het doet maar wat ik weet is dat ze €500,- kwijt kan! Bij een Marokaanse bank kon ze ook niet lenen omdat ze geen vast baan heeft! Maar anyway, mijn ouders hebben haar alsnog wat geld geleend dus een lening oversluiten is nergens meer voor nodig!.. ,, Dounya :vrede: Leuk om te horen dat je tante naast een uitkering, die wij als belastingbetalers op moeten hoesten, baantjes heeft... Ik hoop maar dat die baantjes legaal zijn, hoewel ik dat betwijfel :jammer:

Globi
12-07-2007, 06:08
Ik zou in dit speciale geval naar de sociale dienst gaan en de boel uitleggen. Als jouw tante 500 over kan houden per maand, kunnen zij vast helpen met financiering van huis in Marokko. Ze moet vooral aangeven dat haar inkomsten al jaren hoger zijn door het zwart bijwerken......daar kan men ook wel iets mee.

captainamerika
12-07-2007, 06:25
Dag mensen, Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ?? Al vast S0ekran, :vrede: dounya ze heeft sose... en wilt izen 50.000 tot 100.000 euro lenen van de bank... voor een huis in marokko? hoeveel wilt ze terugbetalen aan de bank? 25 euro per maand?

mocroturk
12-07-2007, 14:54
Ik zou in dit speciale geval naar de sociale dienst gaan en de boel uitleggen. Als jouw tante 500 over kan houden per maand, kunnen zij vast helpen met financiering van huis in Marokko. Ze moet vooral aangeven dat haar inkomsten al jaren hoger zijn door het zwart bijwerken......daar kan men ook wel iets mee. Vraag jij weet jij van gevallen waarbij een Nederlandse gemeente (die verantwoordelijk is voor uitvoering van Sociale uitkeringen) betrokken is geweest bij het verstrekken of ondersteunen van leningen ten behoeve van een huis in Marokko? Zo ja, welke gemeente en in hoeveel gevallen weet je dat zeker. Ik zal er hoogst persoonlijk voorzorgen dat er kamer vragen over gesteld zullen worden, want indien dit waar is, vind ik het belachelijk en eis ik dat de SOOS mijn belastingcenten aan mij terug gaat geven of een huis voor me koopt. Zal even lekker worden wij 40 jaar werken en amper geld overhouden en iemand die lekker de hele dag aan het luieren is zwart bij klust die van de onze centen een huis mag financieren in Marokko. Voor alle duidelijkheid, mensen met een WW, AOW en WAO (alhoewel door misbruik de regels terecht zijn aangescherpt) mogen met toestemming van de instanties doen en laten met hun geld. (een WAO'er die zwart aan het tuinieren is uiteraard niet) Maar iemand die aan het bedelen is en bij gratie van deze samenleving enige middelen van bestaan ter beschikking krijgt behoord niet op de kosten van deze samenleving vastgoed te bezitten. ps: Overigens is het niet zo raar dat hier uitbuiters zitten die een hele sociale stelsel (o.a. regels voor ww, ziektewet en wao zijn aangescherpt.) om zeep proberen te helpen, in Marokko zie je ook bedelaars op straat, en sommige van hen hebben een villa of een appartement die hun eigendom is. (vraag maar eens na bij mensen die zo iemand kennen) echter is je bijdrage aan hun levensonderhoud/werk op een vrijwillige basis.

saifedine
12-07-2007, 15:11

Persoonlijk vind ik dat mensen met AOW gerust een huis in het buitenland mogen hebben zonder gekort te worden. zie voorbeeld hoeveel gepensioneerde nederlands hebben een tweede huis in spanje. Heel veel DUS waarom zou een gepensioneerde marokkaan geen tweede huis in marokko hebben. Iemand die een uitkering heeft, mag van mij aangepakt worden.

mocroturk
12-07-2007, 17:39
Persoonlijk vind ik dat mensen met AOW gerust een huis in het buitenland mogen hebben zonder gekort te worden. zie voorbeeld hoeveel gepensioneerde nederlands hebben een tweede huis in spanje. Heel veel DUS waarom zou een gepensioneerde marokkaan geen tweede huis in marokko hebben. Iemand die een uitkering heeft, mag van mij aangepakt worden. AOW betalen ze zelf voor indien ze gewerkt hebben, anders krijg je AOW naar aantal gewerkte jaren (indien je aanvullende pensioen had). Nederlandse pensionado's weten dat hun EURO in Spanje meer waard is, in zuid-spanje is het leven een stuk voordeliger, zodra het daar duur gaat worden (wat qua huur/koop al is) gaan ze naar Marokko, iets wat je nu al ziet. Appartementen worden massaal in o.a. Engeland te koop aangeboden. Appartementen aan zee die wij voor 40.000 kopen doen 60.000 in Engeland. Overigens is zeelucht helemaal niet gezond. (niet om in te wonen) Berg lucht is veel beter en zuiverder.

Globi
13-07-2007, 08:37
Vraag jij weet jij van gevallen waarbij een Nederlandse gemeente (die verantwoordelijk is voor uitvoering van Sociale uitkeringen) betrokken is geweest bij het verstrekken of ondersteunen van leningen ten behoeve van een huis in Marokko? Zo ja, welke gemeente en in hoeveel gevallen weet je dat zeker. Ik zal er hoogst persoonlijk voorzorgen dat er kamer vragen over gesteld zullen worden, want indien dit waar is, vind ik het belachelijk en eis ik dat de SOOS mijn belastingcenten aan mij terug gaat geven of een huis voor me koopt. Zal even lekker worden wij 40 jaar werken en amper geld overhouden en iemand die lekker de hele dag aan het luieren is zwart bij klust die van de onze centen een huis mag financieren in Marokko. Voor alle duidelijkheid, mensen met een WW, AOW en WAO (alhoewel door misbruik de regels terecht zijn aangescherpt) mogen met toestemming van de instanties doen en laten met hun geld. (een WAO'er die zwart aan het tuinieren is uiteraard niet) Maar iemand die aan het bedelen is en bij gratie van deze samenleving enige middelen van bestaan ter beschikking krijgt behoord niet op de kosten van deze samenleving vastgoed te bezitten. ps: Overigens is het niet zo raar dat hier uitbuiters zitten die een hele sociale stelsel (o.a. regels voor ww, ziektewet en wao zijn aangescherpt.) om zeep proberen te helpen, in Marokko zie je ook bedelaars op straat, en sommige van hen hebben een villa of een appartement die hun eigendom is. (vraag maar eens na bij mensen die zo iemand kennen) echter is je bijdrage aan hun levensonderhoud/werk op een vrijwillige basis. Ik geloof dat je mijn tekst iets te serieus neemt.

zainab2
13-07-2007, 19:36
Ik vind het verkeerd dat iemand die hier in de WWB zit een huis over de grens wil kopen. De WWB is bedoeld als minimum van het minimum om van te kunnen leven, niet om leningen voor een huis mee aan te vragen. Het bevreemdt mij wel dat jouw tante in staat is om vijfhonderd euro van die uitkering over te houden als je naar die hoge prijzen kijkt van tegenwoordig. Het lukt mij met een fulltime baan niet eens en ik heb geen gezin te onderhouden :maf2: Inderdaad sociale dienst uitkering is als vangnet voor de mensen die het echt nodig hebben, en niet om een huis te kopen in het buitenland.:moe:

mocroturk
13-07-2007, 20:05
Ik geloof dat je mijn tekst iets te serieus neemt. Ik denk dat jij mijn tekst niet begrijpt. Niemand in Nederland betaald met plezier belasting, maar doordat het grotendeels nuttig besteed word hebben we er indirect profijt van en hebben we er mee leren leven. Het enige wat niemand die belastingen betaald zal kunnen tolereren dat mensen die OOK kunnen werken meer geld overhouden dan mensen die nu werken zodat zij een uitkering hebben om zo niet van de honger op straat te sterven. Sociale dienst uitkering is niets meer dan bedelen bij de staat of in Marokko mensen die kunnen overleven dankzij sadaqa van anderen. Dat wil niet zeggen dat als je zonder dat bedelen/sadaqa ontvangen kunt werken voor je geld dit maar niet moet doen. Dat lijkt mij erg haram namelijk.

N.N.
13-07-2007, 21:36
Het moet toch echt niet veel gekker meer worden!! Omgekeerde wereld dit. Werken met dr donder.

mocroturk
13-07-2007, 23:42
Met alle respect, maar gezien de eensgezindheid in de reacties begin ik toch het idee te krijgen dat hier toch ook de wat intelligentere Marokkanen komen. (kijk maar eens in MJA)

igzeneej
14-07-2007, 01:26
tazz wat een misgunners... dat balkelende jullie belastingcentjes aan afghanistan geeft hoor je niks over!!! Ik werk tot ik erbij neer val en dat iemand dat anders aanpakt heb ik alleen respect voor!! je tante is een piraat en ik hoop dat ze een groot huis zal bouwen..

stylomocro
14-07-2007, 01:59

ik ben zelf werkzaam bij een bank. Een bank wil zekerheid van zijn klanten, zonder vast dienstverband, kun je het vergeten. Men is daar heel strict in.

Globi
14-07-2007, 07:10
Ik denk dat jij mijn tekst niet begrijpt. Niemand in Nederland betaald met plezier belasting, maar doordat het grotendeels nuttig besteed word hebben we er indirect profijt van en hebben we er mee leren leven. Het enige wat niemand die belastingen betaald zal kunnen tolereren dat mensen die OOK kunnen werken meer geld overhouden dan mensen die nu werken zodat zij een uitkering hebben om zo niet van de honger op straat te sterven. Sociale dienst uitkering is niets meer dan bedelen bij de staat of in Marokko mensen die kunnen overleven dankzij sadaqa van anderen. Dat wil niet zeggen dat als je zonder dat bedelen/sadaqa ontvangen kunt werken voor je geld dit maar niet moet doen. Dat lijkt mij erg haram namelijk. Maar.....jij denkt dat ik een serieus advies gaf. Dus begrijp je mijn tekst niet.

N.N.
14-07-2007, 13:58
Ze leeft natuurlijk niet alleen van Sociale Dienst!!.. Ik vond het ook vreemd om te horen dat ze per maand €500,- kwijt kon. Ze heeft baantjes (schoonmaak en oppas enzo) ik weet niet hoe ze het doet maar wat ik weet is dat ze €500,- kwijt kan! Bij een Marokaanse bank kon ze ook niet lenen omdat ze geen vast baan heeft! Maar anyway, mijn ouders hebben haar alsnog wat geld geleend dus een lening oversluiten is nergens meer voor nodig!.. ,, Dounya :vrede: Ja, de bank wil garantie dat je een stabiel inkomen hebt en een bijstandsuitkering is dan natuurlijk te weinig, daar hoor je niets van over te houden. Tja en zij houdt wel over door zwart te werken, maar ook dan is de bank niet enthousiast. De kans dat haar fraude van bijbeunen ontdekt wordt is er en dan kan ze alle onterecht ontvangen bijstand terugbetalen. Daar zal de bank niet op gokken, dan zien zij hun uitgeleende geld niet meer terug.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5