Bekijk originele versie : Madrid VS Route Du Soleil
Vanaf Utrecht naar Algeciras, wat zijn dan de toltarieven/afstanden die je dan aflegt?
Route Du Soleil via Maastricht en dan de bekende weg en Madrid via Brussel?
Alvast bedankt.
Dunya1602
10-07-2007, 09:25
www.mappy.com
Marokkaan_001
10-07-2007, 18:02
Het goedkoopste waar je tevens het minste voor hoeft te rijden is via Sete in Frankrijk en daar de boot op.
Retour Sete - Tanger heb je al vanaf € 600,- (Algeciras - Ceuta kost je dat minimaal € 250)
Meer info: http://www.comanav.nl/
Sète, Languedoc-Roussillon (34200, Frankrijk)
Afstanden : 1267.27 km dont Waarvan autosnelwegen : 1250.19 km
Duur (1) : 12H12
Met de auto : Grote auto
Benzine : 135.84 € (109 l)
Tolkosten (2) FRA : 49.90 EUR
Het is al een hel om met de boot van Spanje naar Tanger/Nador te reizen. Hoe zou het zijn om van Frankrijk op een boot te zitten.
www.viamichelin.nl
Overigens schijnt (heb het zelf nooit gereden, en kan me de laatste keren dat we via die route gingen niet meer herinneren) dat Maastricht --> Barca --> etc..
Koeler is en er minder bergen zijn, ook minder tankstations/restaurants.
Parijs --> Bordeaux --> San Sebastian(Irun) --> Burgos ---> Madrid --> Bailen/Jean/Cordoba --> Granada --> Malaga --> Algeciras heeft veel meer stijle bergen en zeker het stuk Madrid --> Bailen/Jean/Cordoba --> Granada kun je het best 's nachts rijden omdat het overdags tot de heetste plekken van Spanje behoort.
Je vergeet nog een andere route langs Salamanca (langs Portugese grens) naar Sevilla/Cadiz. Deze schijnt volgens vele routeplanners de snelste en goedkoopste te zijn.
Danke, voor de toelichting. Een van de redenen waarom we dit jaar Barcelona maar willen proberen naar Algeciras. Spanje is een hel, Frankrijk/België zijn niet erg. Maar Spanje echt niet gezellig, vooral na Burgos. Laat staan na Madrid argh die 6-8 uurtjes zijn behoorlijk vervelend.
Portugeze route ken ik niet, wel via Sevilla Cadiz, maar je kan toch via madrid dan zo rijden? Of ben ik nou helemaal de weg kwijt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.