Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dringend vraagje over het gebed

Pagina's : [1] 2

Fert0ta
09-07-2007, 19:21

Als je na de intentie van welke gebed je gaat bidden... dan breng je handen vlak bij je hoofd (soort als je eren woord aflegd) om Allah U Akbar te zeggen.. Zo doe ik het altijd.. iemand zegt net dat een vrouw haar handen bij borst moet leggen.. maar volgens mij klopt dat niet hoor :maf2: het is trouwens een turk.. vaak hebben ze andere manieren in bidden.. maar toch wil ik het even voor de zekerheid horen :D

Marisah
09-07-2007, 19:25
Uhm... bedoel je de positie van je handen bij het zeggen van Allah oeakbar?

Fert0ta
09-07-2007, 19:26
juist

zainab2
09-07-2007, 19:36
juist Bij de takbier hef je je handen op tot je schouders ongeveer. De Profeet saw hief zijn handen soms met [1] de takbier op, soms na [2] de takbier en soms ervoor [3] "Hij hief ze op met zijn vingers tegen elkaar [ niet uitgespreid, noch als een vuist gebald ] ", [4] en "Hij hield ze ter hoogte van zijn schouders" [5], ook al was het soms zo dat "hij ze ophief totdat ze ter hoogte waren van [de top van] zijn oren." [6] Voetnoten: [1] Al-Bukhari & Nasaa'i [2] Ibid [3] Al-Bukhari & Abu Dawud [4] Abu Dawud, ibn Choezaimah (1/62/2,64/1), Tammaam & Haakim die het Sahih verklaarden en Dhahabi was het er mee eens. [5] Al-Bukhari & Nasaa'i [6] Al-Bukhari & Abu Dawud Bron: Muhammed Nasruddien al-Albanie [/B] Of bedoel je de takbier niet? :confused:

Fert0ta
09-07-2007, 19:40

Ja ik bedoel de Takbier...djazakallah Maar doen de vrouwen bij de Takbier hetzelfde als mannen?

Marisah
09-07-2007, 19:51
schouders of oren dus... 33- He should raise his hands when saying the takbeer, or before or after doing so. All of these are proven in the Sunnah. 34- He should raise them with the fingers stretched out. 35- He should raise them level with his shoulders, or sometimes until they are level with his earlobes. I say: with regard to touching the earlobes with the thumbs, there is no basis for this in the Sunnah, rather in my view this has to do with waswaas (insinuating whispers of the Shaytaan). http://islam-qa.com/index.php?ref=13340&ln=eng&txt=position%20hand%20pray

zainab2
09-07-2007, 19:52
Ja ik bedoel de Takbier...djazakallah Maar doen de vrouwen bij de Takbier hetzelfde als mannen? Zover ik weet is het gebed voor zowel een man als vrouw vrijwel identiek, behalve wanneer er mannen zijn reciteer je het gebed niet hardop, leidt je het gebed niet, en bij de vrouwen staat degene die leidt in de rij en bij de mannen staat degene die leidt voor de rij. Wa Allahoe Allam.

Fert0ta
09-07-2007, 20:34
:goedzo: djazakallahou gairan

CryAngel
09-07-2007, 20:39
Fert0ta, even iets ter verduidelijking ; Wanneer je de intentie plaatst, dan zeg je deze toch niet luidop hé? Ik kan dit namelijk niet afleiden uit jouw post. De intentie plaatst men in het hart, en zegt men dus niet luidop. Ik vermeld dit slechts even omdat vele marokkanen hun kinderen dit zo aanleren uit onwetendheid. ;)

Fert0ta
09-07-2007, 22:11
Fert0ta, even iets ter verduidelijking ; Wanneer je de intentie plaatst, dan zeg je deze toch niet luidop hé? Ik kan dit namelijk niet afleiden uit jouw post. De intentie plaatst men in het hart, en zegt men dus niet luidop. Ik vermeld dit slechts even omdat vele marokkanen hun kinderen dit zo aanleren uit onwetendheid. ;) wat bedoel jij precies met intentie?

Carinaatje
09-07-2007, 22:17
Fert0ta, even iets ter verduidelijking ; Wanneer je de intentie plaatst, dan zeg je deze toch niet luidop hé? Ik kan dit namelijk niet afleiden uit jouw post. De intentie plaatst men in het hart, en zegt men dus niet luidop. Ik vermeld dit slechts even omdat vele marokkanen hun kinderen dit zo aanleren uit onwetendheid. ;) Het staat zelfs in die Marokkaanse schoolboekjes Ná de takbier zeggen ze hardop intentie en voor welk gebed. :jammer:

Het_is_mij
09-07-2007, 22:19
de intentie is dat je in jezelf het voornemen hebt om het gebed te gaan verrichten, met de bedoeling om de tevredenheid van Allah te verkrijgen. dit doe je dus in je hart en niet door hardop te zeggen "ik ga dohr bidden met 4 rak'at enz."

Carinaatje
09-07-2007, 22:24
Men zegt ook tegenwoordig hardop de intentie voor het vasten...

_Rosa_
09-07-2007, 22:29
http://www.ipc-kw.com/arabic/swf/prayer/prayer_en/women/prayer_women_en.swf :goedzo: hier kan je het duidelijk zien. groetjes

Fert0ta
09-07-2007, 23:59

_Rosa_ wat een handige site :goedzo: Bedankt zusters djazakallahou gairan

Pagina's : [1] 2