Bekijk originele versie : Vijf jaar cel voor 14-jarige Marokkaanse tweeling
Ezzedine
01-10-2003, 17:21
Vijf jaar cel voor 14-jarige Marokkaanse tweeling
Bron: Nieuw.nl
In Marokko zijn twee 14-jarige meisjes tot 5 jaar celstraf veroordeeld wegens het beramen van een terroristische aanslag. De meisjes, een tweeling, waren van plan om de alcoholische drankenafdeling van een supermarkt in Rabat op te blazen. Het duo vertelde wat ze van plan waren aan een islamitische geestelijke, in de hoop diens zegen te krijgen. De imam gaf de twee echter aan bij justitie.
De rechter veroordeelde de twee, Imane en Sanae , wegens ''poging tot moord en poging tot sabotage met betrekking tot een terroristische onderneming''. Hun advocate vond het vonnis nog meevallen, gezien de aanklacht. Volgens de moeder van de tweeling zijn haar dochters gehersenspoeld.
Marokko treedt keihard op tegen islamitische extremisten sinds de zelfmoordaanslagen van afgelopen mei in Casablanca. Na die aanslagen zijn meer dan 900 verdachten opgepakt. Een aantal van hen zijn al ter dood veroordeeld, anderen kregen lange celstraffen tot levenslang aan toe
It's a disgrace werkelijk mensen
ClaudioLopez
01-10-2003, 20:33
zo jong nog :eek:
Terecht dat er zwaar gestraft wordt!!
Misschien de ouders mee opsluiten?
Origineel gepost door an3sdej
Terecht dat er zwaar gestraft wordt!!
Hey nietsnut, zielenknijper (dat is je beroep toch?)
Ga je hier ook de boel verzieken met je negatieve opmerkingen etc nadat je op MarocNL bent gebanned?
Sukkel! Ik hoop dat je hier ook verbannen wordt ;)
zware straf voor zulke jonge kinderen...
:(
En die gevangenissen in Marokko zijn niet misselijk!
Origineel gepost door swatch
De islamitische geestelijke had zich beter bij het geestelijke gehouden en met deze twee meiden gepraat en met de ouders.
Gewoon absurd om twee kinderen tot 5 jaar te veroordelen..denk je dat deze meiden zich ooit nog tot een geestelijke zullen wenden?
Ik snap wel waarom die geesterlijke dat gedaan had, ik zou denk ik het zelfde gedaan hebben in zijn situatie, want stel je voor dat je dat niet doet het het probeerd op te lossen of evt. te sussen dmv gesprekjes met hen en evt. de ouders, en een maand later hoor je in het nieuws dat er een terroristische aanslag is geweest met enkele doden als gevolg.
Nou dan zul je je dus echt wel super schuldig voelen hoor.
Origineel gepost door Ezzedine
In Marokko zijn twee 14-jarige meisjes tot 5 jaar celstraf veroordeeld wegens het beramen van een terroristische aanslag. De meisjes, een tweeling, waren van plan om de alcoholische drankenafdeling van een supermarkt in Rabat op te blazen. Het duo vertelde wat ze van plan waren aan een islamitische geestelijke, in de hoop diens zegen te krijgen. De imam gaf de twee echter aan bij justitie.
De rechter veroordeelde de twee, Imane en Sanae , wegens ''poging tot moord en poging tot sabotage met betrekking tot een terroristische onderneming''. Hun advocate vond het vonnis nog meevallen, gezien de aanklacht. Volgens de moeder van de tweeling zijn haar dochters gehersenspoeld.
Marokko treedt keihard op tegen islamitische extremisten sinds de zelfmoordaanslagen van afgelopen mei in Casablanca. Na die aanslagen zijn meer dan 900 verdachten opgepakt. Een aantal van hen zijn al ter dood veroordeeld, anderen kregen lange celstraffen tot levenslang aan toe
Wat vindt je nou een disgrace.
Dat die meiden een aanslag wilden plegen?
Dat ze veroordeeld zijn?
Of dat Marokko keihard optreedt tegen islamitische extremisten?
Wat ik niet begrijp is dat mensen het hebben over de lengte van de straf
Wie zegt of het waar is of niet ?
Sinds wanneer is Marokko eerlijk als het om rechtzaken gaat !
Nou...werkelijk...ik ben moeder van een 14 jarige tweeling... :kwaad: ik zou gelijk uitzoeken door wie ze gehersenspoeld zijn..die imam heeft gelijk!
Maar ik zou hen niet in de steek laten, ik ga ze wel regelmatig opzoeken en zorgen dat ze naast gevangenis straf therapie krijgen..desnoods geef IK ze therapie.. :D
Origineel gepost door swatch
De islamitische geestelijke had zich beter bij het geestelijke gehouden en met deze twee meiden gepraat en met de ouders.
Gewoon absurd om twee kinderen tot 5 jaar te veroordelen..denk je dat deze meiden zich ooit nog tot een geestelijke zullen wenden?
Ja, natuurlijk is het absurd, maar dat waren de motieven van deze tweeling ook...daarom zeg ik..naast gevangenis therapie, en onderwijs..zodat ze aan slag kunnen tegen de tijd dat ze eruit komen...een puber met zelf- moord plannen vind ik echt heftig..
Origineel gepost door chaounia
EN DAT NOEMT ZICH EEN GEESTELIJKE
Nou, ik vind dat die man juist gehandeld heeft...het is hard ja, een marokkaanse gevangenis zal wel heel anders zijn dan de nederlandse en Moge Allah hen bij staan de komende jaren....de ouders vooral de moeder heeft in feite ook een straf..ze zal haar dochters een tijd niet zien in vrijheid..lijkt me afschuwelijk...maar wat zij wilden doen was ook afschuwelijk..
Origineel gepost door MidGet
Ja zeker.
als hij de politie niet had gewaarschuwd
was ie indirect medeplichtig geweest aan moord
hij wist ervan en hij had 2 opties
1. die meiden hun gang laten gaan (en doden zouden er vallen)
2. het voorkomen...
hij heeft duidelijk voor optie 2 gekozen :goedzo:
Dat bedoel ik maar, hij heeft verantwoordelijkheid getoont om zijn mensen, gemeenschap te beschermen, de ouders te beschermen tegen het onheil wat anders was gebeurd..
Ik vind het een prima beslissing van hem...:goedzo:
Origineel gepost door inakreb
Wat ik niet begrijp is dat mensen het hebben over de lengte van de straf
Wie zegt of het waar is of niet ?
Sinds wanneer is Marokko eerlijk als het om rechtzaken gaat !
Waar wil je het dan over hebben, over de reden waarom deze tweeling deze straf krijgt.. :rolleyes: Lijkt me onnodig, dat wat ze wilden doen is gewoon strafbaar..en ja 5 jaar is lang maar ze zijn jong, ze kunnen nog een heleboel doen de komende tijd..positieve bedoel ik.
ik denk niet dat deze twee meiden op een dag zelf met zo'n iedee kwamen....denk meer dat er een of ander groepering is die voor opschudding wil zorgen in Marokko, waarom? zou het niet weten....binnenkort is het de tweede algerije.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.