Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraagje aan de GETROUWDE zusters!

Pagina's : [1] 2 3

Misteek
01-10-2003, 17:15

Salaam lieve zusters. Een vraagje over KOKEN :) Wie van jullie kon vóór dat zij trouwde weinig of helemaal niets en is nu een keukenprinses van je welste? Hoe heb je dat dan gedaan? Zelfstudie of stage gelopen bij de (schoon)mama? :) Ik weet wel mijn weg in de keuken, maar heb soms wat moeite met de typische Marokkaanse gerechten (bv. Bestilla :confused: ). Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik dat ooit zal kùnnen, InchaAllah (want ik ben niet van plan om "kant en klare" voeding te serveren aan mijn toekomstige en aan mijn kinderen, InchaAllah). Maar ik had graag jullie moedgevende woorden gelezen! Alvast bedankt, lieve zusters. Ma3assalama :zwaai:

Safia21
01-10-2003, 17:26
Ik kon al koken toen ik nog bij mijn meoder woonde, al kokend leerde ik bij.. nu kan ik best veel maken en heb ik ook meer lef qua koken ben ook geen voorstander van kant en klaar, ik of mijn man koken elke dag vers! Hoop dat je er iets aan hebt Liefs Safia

Safah83
01-10-2003, 18:54
Salaam zusters, Ik heb me nooit bezig gehouden met het koken. De kleine dingen zoals thee zetten e.d. kon ik wel. Ik hielp mijn moeder vooral bij het huishouden, en aangezien ik ook nog studeer had ik weinig tijd om nog te leren koken. Nu ga ik binnenkort Incha ALLAH trouwen, het is allemaal heel snel gegaan en ik heb naar mijn gevoel heel weinig tijd om alles te leren, sterker nog dat is onmogelijk, ik steek namelijk heel veel energie in mijn (zware) studie. Ik ben persoonlijk ook tegen het kant en klare, maar wat kan ik volgens jullie nu het beste doen om mijn aanstaande niet teleur te stellen wat dit betreft? xxx Safah

Amian
01-10-2003, 19:31
Dames, mischien zie ik het verkeerd, maar het huwelijk draait toch niet om het wel of niet goed kunnen koken? Je kan tcoh gezellig met je man samen leren koken, samen experimenteren. Je bent als vrouw toch geen kant en klaar pakketje dat gelijk alles goed kan? Ik maak me er echt geen zorgen om, ik doe thuis nooit wat en marokkaanse gerechten maken kan ik al helemaal niet. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat mijn man mij nog steeds wil, ondanks het niet-zijn van een keuken-prinses. Ik zou jullie dan ook aanraden, koop een goed marokkaanse kookboek, en knutsel erop los SAMEN met je man, dan beleven jullie er ook nog plezier aan. trouwens, naast kant-en klare maaltijden kan je altijd nog eten bestellen mocht het niet lukken. Succes!

mientje007
01-10-2003, 20:52

Ja amian soms moet je toch wel realistisch zijn, ik bedoel maar hoor ik zou best wel in het weekend met me man willen knutsellen enzo wat koken betrefd. maar je hebt er echt niet de volle moed in dag en nacht. en je man verwacht dat als je na een maand bent getrouwd dat je toch wel wat behoorliojkst op tafel kan leggen . en zeg nou eerlijk dat is toch iets wat bji de marokaanse traditie hoort. en ik zou zeggen als jij het op jou manouer doet best maar ik hoop dan ook wel voor je dat je een man treft die dat ook zo wil hebben. kus kus amina

Safia21
02-10-2003, 08:57
Origineel gepost door Safah83 Salaam zusters, Ik heb me nooit bezig gehouden met het koken. De kleine dingen zoals thee zetten e.d. kon ik wel. Ik hielp mijn moeder vooral bij het huishouden, en aangezien ik ook nog studeer had ik weinig tijd om nog te leren koken. Nu ga ik binnenkort Incha ALLAH trouwen, het is allemaal heel snel gegaan en ik heb naar mijn gevoel heel weinig tijd om alles te leren, sterker nog dat is onmogelijk, ik steek namelijk heel veel energie in mijn (zware) studie. Ik ben persoonlijk ook tegen het kant en klare, maar wat kan ik volgens jullie nu het beste doen om mijn aanstaande niet teleur te stellen wat dit betreft? xxx Safah Je hoeft niet bang te zijn dat je er niets van zult bakken, al gaande zul je leren... en het hoeft ook niet allemaal in en keer goed beetje bij beetje en voor je het weet ben je een echte keukenprinces :D

celine_4ever
02-10-2003, 09:14
precies wat safia al zegt beetje per beetje.... ik kan ook niet alles maar steeds leer ik meer van me zus en me moeder... thuis kookde ik ook voordat ik ging trouwen maar nooit grote gerechten als cous cous enzo... en ik zeg je eerlijk ik moet cous cous maken nog steeds leren.... :D

Atlas_Gebergte
02-10-2003, 09:24
Sallaam, het beste is om in het weekend te leren koken, of met je moeder mee te kijken als ze kookt, dat heb ik ook veel gedaan. laat je moeder in het weekend niks doen in de keuken, en ga lekker zelf aan de gang. Wa Sallaam Allikoum

Safia21
02-10-2003, 09:24
Origineel gepost door celine_4ever precies wat safia al zegt beetje per beetje.... ik kan ook niet alles maar steeds leer ik meer van me zus en me moeder... thuis kookde ik ook voordat ik ging trouwen maar nooit grote gerechten als cous cous enzo... en ik zeg je eerlijk ik moet cous cous maken nog steeds leren.... :D Soms dan vergeet ik ff iets en dan bel ik m'n mamma op om te vragen hoe ze dat ook alweer deed :D

Safia21
02-10-2003, 09:28
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam, het beste is om in het weekend te leren koken, of met je moeder mee te kijken als ze kookt, dat heb ik ook veel gedaan. laat je moeder in het weekend niks doen in de keuken, en ga lekker zelf aan de gang. Wa Sallaam Allikoum Of als je ouders de deur uit zijn, mijn moeder zegt, maakt niet uit als iets mislukt, als je het maar probeert, zo leer je het! Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik alleen brood ging maken, de hele keuken plakte van het deeg, het zat overal behalve in de oven ik natuurlijk bang dat mijn moeder boos zou worden, maar ze was o zo trots, dat ik met mijn 11 jaar al brood wilde maken... een maand later had ik het onder de knie :D

Atlas_Gebergte
02-10-2003, 09:31
hahahahahah Safia had je geen hulp nodig????????????

celine_4ever
02-10-2003, 09:34
Origineel gepost door Safia21 Soms dan vergeet ik ff iets en dan bel ik m'n mamma op om te vragen hoe ze dat ook alweer deed :D hahahaha je lijkt mij wel... :D

Safia21
02-10-2003, 09:51
Origineel gepost door Atlas_Gebergte hahahahahah Safia had je geen hulp nodig???????????? ik wilde altijd alles zelf kunnen :D

Atlas_Gebergte
02-10-2003, 10:13
ik wilde altijd alles zelf kunnen Gekkerd. Maar ik heb het ook vaak gedaan hoor, zodra me moeder de deur uit was, hup naar de keuken toe hahahahah.

Safia21
02-10-2003, 10:22

Origineel gepost door Atlas_Gebergte ik wilde altijd alles zelf kunnen Gekkerd. Maar ik heb het ook vaak gedaan hoor, zodra me moeder de deur uit was, hup naar de keuken toe hahahahah. Zo leer je het!

Pagina's : [1] 2 3