Bekijk volle/desktop versie : Vriendschap!



07-08-2002, 22:13
Characters: Wejih(jongens naam voor degene die het niet wisten), Jahja, Hoofdrol.


2001.................

Kwart over 10. AHH eindelijk pauze. Ik pak me boeken stop ze in me tas en loop richting de deur! WEJIH!!!! ik draai me om! Ik kijk met een vieze neerhalende blik richting de bureau van de lerares! Zij weer!!! Zeg het eens. Wil je ff hiernaar toe komen. Ik loop haar richting op met allerlei gedachten in me hoofd hoe ik haar het liefst om het leven zou willen brengen! Eenmaal naast haar bureau, kijkt ze me aan grijpt naar haar potertjes die ze in de tas had zitten en tegelijkertijd haalt ze me cijferlijst te voor schijn. Yep here we go again! Wejih ik wil je er ff attent op maken dat als je zo door gaat dat je het niet haalt! Ik heb volgende week toch nog tentamen! Ja dat klopt. Juf! Ik haal het wel! Kan ik nu gaan. want dit gaat allemaal van me pauze tijd af! En met een woede wekkend gebaar geeft ze aan dat ik de klas lokaak kan verlaten. Had ik op dat moment maar een knuppel dan had ik die vastgezet in haar xxx gezicht! ik loop geirriteerd over de gang richting de kantine. Eenmaal daar zie ik me beste vriend Jahja! We waren net broers een tweeling. Ewa a Zine Lebbas? JA goed joh! En met jou! Ja goed joh! Hey joh kun je ergens een pistool regelen! HUH?? waarom dat dan weer. Ik heb zin om die !@#$%^&x WIJF neer te knallen. HAHA jij ook al. EN HOE!!!. Tfoe. ewa hoe sta je ervoor? Wel goed. En jij dan? Kan beter. Als ik de aankomende tentamen verknal kan ik het schudden. OOWW! Maar komt insha allah wel goed joh. Jahja vraagt me of ik nog iets wil eten? Nee joh heb geen trek OKEEJJJ! Ey kom we gaan ff naar buiten. Ja maar ik wacht eerst nog op me broodje! TAZZZ jij eet te veel joh neem maar van mij aan! Echt niet Er is toch nix mis met een gezonde eetlust! OOhh jah? verklaar dat maar eens aan je dikke reet! hahahahah. haha Die was zo grappig dat ik vergat te lachen! Typische uitdrukking van hem!

AAHH frisse lucht. In zo verre dat de enorme rookwolken door medeleerlingen geproduceerd wordt fris kunt noemen! We lopen richting de schoolpoorten waar een bankje is geplaatst. Dat was ons plek. AAAHHH JEMMA!!! heerlijk dat zitten man! Ja echt wel. Ik vroeg hem of hij vanavond ging trainen. Ja man moet wel. ik denk dat ik ook wel ga! Ik kijk op me horloge. Yo ik heb les. BAH!! Ineens hoor ik JAHJA!!!! ik draai me om. En daar staat dan een goed uitziend en verzorgd meisje! Ze komt onze richting op lopen. Het is RAJA. Hoi!!!!!! Jahja en ik zeggen tegelijkertijd ONEE!!!! Raja was hoe zal ik het zeggen! Irritant! Ze komt bij ons staan met haar vriendinnen! Hey Wejih lang niet gezien. Ja he! In mezelf dacht ik" Niet lang genoeg". Sallaam Dames. En ze groeten terug. Hey Jahja jou had ik net nodig! Yess mijn kans om weg te komen. Hey Jahja ik moet naar les! Zie je later. Ik loop weg en draai me om. Jahja kijkt me met een dodelijke blik aan. Lachende draai ik me om en loop richting de lokaal...........

Aan het eind van de dag Staan Jahja en ik voor de school ingang. Ewa tot vanavond. Beide lopen we naar onze auto's en rijden richting huis.

S'avonds bij tijdens de training. Hey wat wou Raja eigenlijk van jou. Ik moest een boodschap doorgeven aan me zusje! aha! Weet je jongen. Soms heb ik gewoon het idee dat dat wijf gek op je is! Tsssss ik hoop het niet! Ik moet nix van haar hebben.........

Ewa doe je best tijdens de tentamen. Jij ook!! En Jahja. JA? groetjes thuis! Jij ook. Later.

Drie weken later op een vrijdag..........

WEJIH!!!!! Het was Jahja Ola hombre Qeu passa? Ja goed joh ben over gegaan! Serieus? Ja joh. Ok dan! En jij dan!! Ik ook!! HAHA Wollah?
WOLLAH!! ewa dat gaan we dan vieren toch. Zeker!! Wat wil je gaan doen! We zien wel Ik haal je op! is goed. Bel me maar! WAGGA!!

We zijn dezelfde avond overal geweest lekker gezellig doen met wat andere vrienden. Was echt gezellig. Feesten, dansen, drinken. ALthans een gedeelte van de groep. Jahja en ik drinken niet! En het was op die avond dat alles veranderde!!

07-08-2002, 22:18


go go jalla jalla hahaha het begin is goed groetjes ]ady

07-08-2002, 22:21
THNX VOOR JE REACTIE!!

Ik ga zo verder

07-08-2002, 22:24
salaam

Nou khoop dat je snel een vervolg ga schrijven want kan niet wachten.
:boogie:

Groetjes

07-08-2002, 23:11


Thnx voor je reactie!

Hier komt ie dan!!

Dat was de avond dat alles veranderde!

Nadat we bij de disco waren geweigerd! Wat overigens heel vaal gebeurd bij ons buitelanders! hebben we besloten om een naar een danscafeetje te gaan. ff gezellig guyz onder elkaar. We liepen naar binnen en we gingen aan een tafeltje zitten. Na een tijdje kwam er een vrouwelijke bediende naar ons. En dit is idiaal. Althans voor me vriend Mo! Hij versiert alles wat vrouwelijk is! Maar goed na onze drankjes te hebben besteld ging Mo met zijn drankje achter de bediende aan. Hij had immers genoeg alcohol achterover geslagen om een week lang dronken te zijn. Dus we lieten hem zijn gang gaan maar we hielden hem wel in de gaten! We zaten te praten en te lachen. En schuin tegenover ons zaten 2 dames! De andere twee waren aan het dansen. Dit kreeg ik te horen van Jahja die dat groepje al vanaf het moment dat we binnenkwamen in de gaten hield, alleen hij werd ook in de gaten gehouden door het zelfde groepje. check the scenario!!

Wejih!! TSJOEF!!!........... Waar?? Daar schuin achter je 5 uur!! Ik draaide me om en opeens voel ik dat iemand in me arm knijpt! Het was Jahja die op pijnlijke wijze Niet nu kijken a BAKRA schreeuwde. Hij dacht dat hij gewoon aan het praten was!! Dus ik heb ff gewacht. En draaide me vervolgens om naar de aangewezen tijdstip die Jahja aan had gegeven. En daar stond ze. Lang bruin haar, strak gelijnde lichaam die ze op onbeschrijvelijke wijze op de ritme van het muziek bewoog! Kijk dan!! Je zou gewoon kunnen zeggen dat zij 1 is met de muziek!!En dat koppie!! DAMNN!!!!! Wat een meid!

Tja nu zul je denken dat ik dit allemaal dacht, maar in werkelijkheid was het Jahja die dit allemaal zei en over mijn schouder aan het kwijlen was. MAN!!!! doe ff normaal joh! Jesus man! Rol je tong op! Tazz
Wejih!! KIJK DAN!! ik word gek!! Ga je gang als jij mij maar niet gek maakt!! DAMN!!!!!!!!!!!!!!!! Wat?? Ze keek. Wat?? kom je er nu pas achter ze kijkt de hele tijd al naar je! PATSS!! ik kreeg een kleine tik op me achterhoofd van Jahja. Dat zeg je nu pas?? Ewa jij was toch zehma Masterplayer! Jij zag dat soort dingen toch altijd! Of heb ik het mis! Je hebt het mis. Ik BEN masterplayer!! Yeah right Ik denk eerder dat je MATRASPLAYER bent!! Ja het is goed met jou!!

KIJK DAN!!!! Ze maakt mij gek!!! JAHJA!!!!!!!!!!! KIJK DAN!! jij maakt mij gek! Weet je wat ik ga doen ik ga zo ff dansen en ga met haar praten. Bluf!!! Wollah!!!! ik ga dat doen!Ewa ik ga ff naar toillet! ik moet ff afkoelen. Ben zo terug en dan zien we wel verder

Ik sta voor de wasbak! Ik kijk in de spiegel en begin te lachen. Wat een mafkees denk ik bij me zelf! Als ik Jahja ken staat hij daar zeker te dansen met die griet! Maar goed. Ik koel mezelf ff af droog me gezicht en me handen en loop naar het tafeltje. Ja hoor Jahja is weer bezig!!
Ik ga rustig zitten en bestel een nieuwe colatje. Ik kijk richting dansvloer en ik zie dat Jahja heel subtiel en op ritme van de muziek richting het meisje op schuift! YEP daar gaan we weer. En voor ik het wist stond hij zijn dikke xxxx te shaken met zijn droommeid! Ik lig dubbel van de gebaren die hij maakt naar mij toe!! Hij zit helemaal goed!! En opeens loopt er een bekende gezicht langs. Het is die bediende die ons geholpen heeft. En vlak daarna zie ik mo alwankelend achter haar aan lopen!! Wat een stelletje debielen. Het is Bijna 5 uur! Mo komt bij me zitten. STOMME!!! (&(x^^&%^%$ WIJF! Wat is er mo? Ik heb haar gevraagd of ze met mij mee naar huis wil! En wat doet ze dan. Laat ze zehma per ongeluk een glas cola over me vallen! Stomme x(^&(^&x%$x# WIJF!! Kennelijk na 3 uur aan haar xxxx vast gezeten te hebben had ze genoeg van jou! Ach 3 uurtjes is nix!!

6 uur... We gaan naar huis!! Mo is straal, Jahja is in de 7e hemel, en ik ben bekaf. Ewa vertel hoe ging het? Weet je zeker dat je wil horen??

08-08-2002, 01:49
hey komop verder schrijven !!!!!

08-08-2002, 12:16
SABAH EL GHEER!!

Weet je zeker dat je het wil weten? Weet je het echt zeker?? EWA HDAR!!. Ok je weet ik heb dus met haar staan dansen. Ja. Dus we raakten in gesprek. Weet je jongen ze heeft zo prachtige stem! SO!!!!!! Ik werd helemaal gek!! EWA HEB JE HAAR NAAM EN NUMMER OFZO?? Jesus man wat kun je lang doorzeiken over iets. Ewa tranqeull a shabie! Tazz. Ze heet Loubna en ze is 19. Ze was geslaagd en daarom was ze daar. Dat was het enige wat ik wou weten. ik dwaalde met me gedachten af denkend aan me bed. En jahja BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA. We hadden mo afgezet! Jahja is met hem meegelopen en kwam terug. Hey ik blijf bij mo slapen. Kun je me morgen vroeg ophalen? Ja is goed joh. Bel me maar! Ok. Thala!

De volgende morgen om 11 uur!! tuuut tuuut tuuut! Slaperig laat ik van alles van me nachtkastje vallen totdat ik me tel heb! Ik neem met een schelle stem op. Hallo!! Ewa a dikkop! Kom je me ff ophalen? Je zei vroeg dit is te vroeg!! Ewa kom je of niet?? JA JAAAAAAAA! kom eraan. Hoe lang gaat duren dan? Halfuurtje. Is goed. Tot zo. Later. Ik sta op. loop naar de kast. Pak schone kleren loop naar de douche. etc.....

Ik stap in me auto en rij richting mo's huis.
Eenmaal daar aangekomen bel ik Jahja op!Tuut Tuut! JA? Ik sta voor de deur! Ik kom eraan. 5 minuten later stap Jahja in. FEIN! Lebbas! Ja goed alleen moe! kun je me thuis afzetten. Ik niet, te druk met aan haar denken! Doe normaal joh! Nee wollah Wejih! Zij heeft iets!! Wat mag dat zijn dan, een lichaam? Dat ook! Maar gewoon die uitstraling van haar maakt me gewoon gek! Ze heeft me gisteren nacht gebeld. En we hebben bijna 2 uur lang aan de tel gezeten. Ik heb vanavond een afspraak met haar! Hlef?? Wollah!! Ok dan. Hoe laat heb je afgesproken dan? half 7 bij de Mac. Ewa waar hadden julie het allemaal over dan. Nix bijzonders! Nix bijzonders Yek??? ik zou je een klap moeten verkopen! HDAR!! EEEWWAA we hebben een beetje gepraat beetje gevraagd. Wat vroeg je haar dan? Waar ze woont en wat ze doet in het dagelijks leven. En andere dingen!Wesch min andere dingen? ANDERE DINGEN JIJ WEET!!
Juist jah! Waar woont ze dan! Ze woont in zoetermeer. En ze studeert nog. En werk bij een callcenter! Wat is zij eigenlijk! Ewa zij is Half Algerijns Half Maroc! Zozo goeie mix! Ja zeker! We zijn bij hem thuis aangekomen! We gaan naar binnen! Sallaam oua leikom! Oua leikom A sallaam. Ahlan ya olidie? Lebbas? Sch-Hal Yemmek? Yemma lebas A Gheltie. Sch-hallek intiene? Lebas ya olidie. Hey Wejih!! Het is Jahja's zusje Dounia! Ik kon altijd goed met haar opschieten! Jij ziet er verlept uit!!! Ja ik weet! Maar uuhhh jij ziet er ook niet geweldig uit! Hahaha nee moet mijn moeder helpen met het huishouden! Ewa wat sta je hier dan praten meisje! GA GA....... Ga je afwas doen! hehehehe. Wejih wil je wat eten! Heb jij al gegeten? Bij Mo is toch nooit wat te eten! hahah sorry mijn fout! In dat geval eten we! Na het eten hebben we een film gegeken. En hebben we zitten lachen zijn ouders.............

"Wat is het toch heerlijk om broers en zussen te hebben. Ik ken dat niet. Ik heb alleen mijn moeder! En voor de rest heb ik helemaal geen familie. Mijn vader was voor mijn geboorte overleden. En ze zijn net als ik enig kind! Dus geen neven of nichten. Nix NADDA!"

Hey het is 17:30 ooh jah! Yemma, BA Ehneje meshien! Wagga Oldi. A3mo, gheltie Chokran!! Beslemma. Ewa Jahja ik zet je af en ga richting huis. Nee man. Zij komt met haar vriendin! Je weet haar broer en al die shit! Ach dat meen je niet man! Moet ik met je mee! JA plzz. PFFFFFFFFFFFFFFFFF Wagga! Thnx man! Ja ja. Een half later staan we in de stad. Hey ik ga eerst nog snel wat kopen. Is goed. Ik heb gekocht wat ik kopen moest en zag door de raam van de winkel dat Jahja heel zenuwachtig werd! Ik liep naar hem toe en vroeg wat is er man?? Het is 10 voor half 7. Ja! JALLA we lopen naar de mac. Toen we daar aan kwamen Stond zij daar met haar vriendin te wachten.

08-08-2002, 15:31
Daar stond ze! Mooi gekleed. Een beige vest met een zwarte rok en zwarte pumatjes! Haar haar opgestoken. En bescheiden opgemaakt!

Ik moet zeggen dat ik zelf ook onder de indruk was van haar! Dit was de eerste keer dat ik haar goed heb kunnen zien. Ik draaide om naar Jahja. Zijn ogen stonden helemaal wijd open. Leek wel of hij Speed had gesnoven! Mond open en hij stond daar gewoon net een stand beeld! Heyyy!!!!.... ik draai me om. Het was Loubna die zwaaide! Ik keek weer naar Jahja. Hij bleef maar kijken. Ik tikte hem aan. Hey joh! Ze komt hier naar toe. JaH!! Ze kwam bij ons staan! En gaf ons een hand. Hoi ik ben Loubna. Aangenaam Ik ben Wejih. Hoi ik ben Selma. Hoi. Wejih!........

We zijn toen in de stad gaan lopen en we hebben gelachen en gepraat. Het was heel gezellig! We zijn toen naar de mac gegaan om ff wat te eten. We hebben allemaal besteld. Ik had het eten nog net in me hand en werd geroepen door selma. Ze zat niet bij Loubna! Die zat op een andere plek. Op Jahja te wachten. Jahja kwam met zijn domme kop ons richting lopen. Selma Geeft hem gebaren dat hij hier verkeerd is. Hij staat om zich heen te kijken en ziet Loubna alleen zitten, hij begrijpt de boodschap! Hij gaat bij haar zitten en selma en ik lachen en kijken de hele tijd. We pesten ze. We willen ze een beetje ongemakkelijk laten voelen. Maar tevergeefs. Ze zijn te druk met elkaar. Nah jah!! ik dacht bij me zelf Jahja is echt smoor.............. Ik hield me ff stil. Ik was echt blij voor hem! Wejih!!! Oooh sorry! Ik was ff afwezig. Kijk dan!! Wat?? Zie je dat niet? Wat dan?? Ze houden elkaars handjes vast onder de tafel? haha serieus?? Ja kijk dan. Ik kon het niet geloven! Nu al??? Ach het zal wel goed zijn. Na het eten en het bespioneren van Jahja en Loubna samen met selma zijn we richting Station gelopen. Jahja en Loubna liepen voor ons. Selma en ik waren gewoon met elkaar aan het lachen. En toen we bij het station aan kwamen duurde het nog ff voordat de Bus naar zoetermeer kwam. Dit komt goed uit voor Jahja.

Hij ging met loubna iets verder staan! Uit de zicht van mij en Selma! We hebben ze gelaten. Na ongeveer 10 minuten kwam de bus naar Zoetermeer. Ik nam afscheid van selma en Loubna, gaf ze beide een hand en ging ietsje verder staan. Jahja Gaf selma en Loubna een hand. Hij bleef wachten totdat de Bus weg reed! We liepen richting De auto................ Na alles te hebben gehoord van jahja. Wist ik dat Jahja echt voor het eerst tevreden was met een meisje! Ze had alles wat hij een een vrouw wou. Intilligent, Mooi, Netjes, Lief, aardig etc....

Na die tijd heeft hij meerdere malen met haar afgesproken. Dit keer zonder mij of selma!

Een jaar later.............

Met de tijd mee zijn ze steeds meer naar elkaar toe gegroeid! Ik praat nu over een jaar verder! Ze zijn nu echt bijelkaar. Ze leken wel getrouwd! Ik zag hem weinig. Wat ik overigens heel jammer vond. Maar goed. Ik dacht bij mezelf Als hij maar gelukkig is. Ik haat haar! Waarom? Kom je gauw genoeg achter.

Mijn moeder was twee weken naar Frankrijk, Marseille gegaan naar een ouwe vriendin van haar. Haar dochter ging trouwen. Ik ken ze niet. Dus dat was mijn reden om niet te gaan plus was volop met mijn studie bezig. Ik heb er nog steeds spijt van! Waarom? ben ik niet meegegaan. Ik had het druk met mijn studie. Ik kon niet gaan. Het doet nog steeds pijn...... Ik kwam thuis na een lange dag van school. Ik heb thee klaar gemaakt en heb wat te eten gemaakt. Ben snel gaan douchen. Heb wat makkelijkere kleding aangedaan en ging voor de buis hangen. En ging van me lekkere thee genieten! Het was 24:00 Tijd om te slapen.............
TUUUUUUUUTTTT TUUUUUUUUUUUUUUT TUUUUUUUUTTTT!!! Jesus!! wie belt er rond deze tijd!! Ik kijk op me wekker!! het is 02:47. FOCK! TUUUTTTTTT!!! Ja Hallo??. Aloe? Ik had een stem aan de tel die ik nooit had gehoord! Met wie spreek ik?? Hij begon frans te praten.. HUH??? Wie de fock is dit nou weer!! Dus ik zei in het arabisch Shkoen??? En hij antwoorde in het arabisch terug. Ik ben Tarik Selimi!! Spreek ik met Wejih. Ja! Hij was de man van de vriendin van mijn moeder! Wat ik toen hoorde Veranderde mijn leven voorgoed!!............ Ik heb slecht nieuws voor jou. Oldi Jouw moeder ligt in het ziekenhuis!!!................ En het gaat niet echt goed met haar!!WAT??????.......... Weet je het zeker......mijn moeder.......nee......... weet je het echt heel zeker???? NEEEEEEE KAN NIET(x&x^^&%#@&^$#!!. A woldi Kalm a Woldi!!!!!

Ik werd gek!! Ik had het gevoel dat alles in me leven van me afgepakt werd! Nee dit kon niet waar zijn. Wejih Het is beter als je hiernaar toe komt. Kom naar de centrale Ziekenhuis! Kamer 64B. In Marseille. Ik heb Alles gepakt wat ik kon pakken en heb me auto gepakt en ging naar Frankrijk heen.......... Het was een rit van 9 uur!! Non stop heb ik gereden naar Marseille. Ik heb anderhalf uur gezocht naar de ziekenhuis. Ik heb meedere malen geprobeerd Tarik te bellen. Maar zijn tel stond uit. Dat betekend dat hij in het zieken huis was...... En daar moesten de telefoons uit geschakeld staan. Eenmaal daar aangekomen. Ging ik op zoek naar Kamer 64 B Ik rende door de gangen heen met tranen in me ogen. Ik kon het niet geloven. Het enige wat ik heb in deze wereld....... Ik wou er niet aan denken.. Ik rende en rende tot ik bij de kamer kwam!! Het was stil. Ik had me zelf neit in de hand. De tranen bleven maar komen. Ik liep naar binnen en zag allemaal gezichten die ik nog nooit heb gezien. Ik liep door al die mensen heen zoekend naar mijn moeder..... Wejih!!!! Ik draai me om. En daar zat Tarik. Hij stond op en liep naar me toe!! Hij omhelsde mij. En ik bleef maar zoeken naar mijn moeder!! Hij hield me stevig vast!! Ik begreep niet waarom. Het enige waar ik aan dacht was mijn moeder. Hij vroeg of ik wou gaan zitten. Ik weigerde. Ik kon niet zitten. Ik vroeg hem waar mijn moeder is. Hij had een brok in de keel. Alle vrouwen begonnen te huilen en alle kleine kinderen waren aan het spelen zonder enige besef wat er aan de hand was......

Wejih!! Ik moet je helaas mededelen dat je moeder iets meer dan een uur geleden is overleden.........iets meer dan een uur geleden is overleden............iets meer dan een uur geleden is overleden............iets meer dan een uur geleden is overleden............iets meer dan een uur geleden is overleden........iets meer dan een uur geleden is overleden............iets meer dan een uur geleden is overleden....... Dat gedeelte van de zin bleef in mijn hoofd ronddwalen..... 1 uur!! Ik was 1 uur te laat!!!!

08-08-2002, 16:16
GA VERDER JONGEN WALLAH
ECHT MOOI
GO ON
xxx

08-08-2002, 17:26
1 uur te laat!. ik kon het niet bevatten! Ik had mezelf niet meer in de hand. Ik zakte inelkaar. Kwam op me knieen terecht en zei geen woord! Alles wat ik had in deze wereld was weg!! En ik heb niet eens afscheid kunnen nemen! Haar te hebben gezien zou de pijn verzachten. Maar zelfs dat heb ik niet kunnen krijgen. Hoe moest ik nu verder!.......... De vragen overspoelden me!! Iedereen wou me troosten! Maar dat deed me nix! Vrouwen die me omhelsden en zoenden om de pijn te verzachten! In werkelijkheid deed het als maar meer pijn. Wetend dat ik niet door me eigen moeder omhelst en gezoend werd! 1 persoon op de hele wereld kon mijn pijn verzachten. Maar dat kon ook weer niet want die persoon is er niet meer..........

Met Tarik aan mijn zijde zijn we naar de balie gelopen! Hij vroeg voor mij of ik het lichaam van mijn moeder mocht zien! Ik heb hem dat gevraagd! Ik liep door de gang naar afdeling waar de lijken liggen! De lichaam van mijn moeder lag daar!! Het is alsof mijn hart met 1000 messen werd gestoken! De gedachte dat zij 4 dagen geleden voor mij stond!! En nog tegen mij zei " Wejih wanneer ga je eens een keer aan je toekomst denken" ik wist wat ze bedoelde maar hield me van de domme en antwoorde: " Dat doe ik toch yemma Ik studeer! Ze begon te lachen.......... AAAHHHHH die lach!!!! die zal ik nooit meer zien! Ze zei toen tegen mij ga eens zitten.......... Ik ging zitten.... ze zei tegen mij " Jij weet heel goed wat ik bedoel. Ik heb maar 1 kind op de wereld gebracht en die wil ik insha allah met zijn vrouw en kinderen zien. Is dat soms teveel gevraagd? Nee a yemma het is niet teveel gevraagd alleen ik heb de juiste nog niet gevonden! Insha allah veranderd dat gauw. Mijn droom is om mijn zoon met zijn vrouw en kinderen te zien. Ik wil heel graag kleinkinderen! Insha allah a yemma!........... Ik had toen niet in de gaten dat ik al voor de lichaam van mijn moeder stond! Hier sta ik dan....... Ik keek naar haar en dat beeld vergeet ik nooit! Ze lag er heel vredig bij!! Toen ik haar zag besefte ik dat ik helemaal alleen was! Ik had niemand meer!!.. Ookal wist ik dat het allah's wil was, was ik er niet mee eens. Het deed ongelovelijk veel pijn. Zoiets wens ik mijn ergste vijand niet eens. Maar toch moest ik het accepteren. Het enige idee dat mij een beetje trooste was dat ik wist dat zij in goede handen was bij allah swt. Zij was gewoon een engel op aarde!

3 weken later................

na alles gedaan te hebben wat de islam voor heeft geschreven voor overledenen. was ik weer terug in nederland! Ik kwam thuis aan! Ik deed de deur open en liep naar binnen. En meteen kwamen de herineringen van voorgaande jaren naar boven. Ik hing me jas op! heb me spullen in me slaapkamer gezet en ben naar de woonkamer gegaan.
Ik plofte neer op de bank! Het was immiddels bijna 2 weken dat ik geen woord heb gesproken! ik zat voor me uit te staren met allerlei vragen die overspoelden........ Ik keek naar de stoel waar mijn moeder altijd op zat. Dat was haar favo plekje. Daar zat ze altijd AlJAZEERA te kijken en te schelden op de joden om wat hun met de palastijnen deden........... Soms zat ze gewoon te huilen om de palastijnen....... Mijn moeder was echt een mens met een hart van goud!!! Ik mis haar verschrikkelijk. Wat moet ik nu!................... ik dwaalde in gedachten af. De vraag die mij erg bezig hield was. Hoe kan ik ooit gelukkig trouwen zonder mijn moeder!! Ik stelde me voor. Iedereen gaat verloven met hun ouders aan hun zijde..... ik had niemand! Daar zat ik dan alleen zonder vader, moeder, broers of zussen........... En dan de bruiloft! De familie foto's.......... De tranen begonnen te komen! Ik zag het helemaal voor me. Elke foto die gemaakt werd stond een of meer van haar familieleden op!! Waar waren die van mij................. Ik liep naar een foto van mijn moeder waar zij die magische glimlach had! ik pakte de foto drukte hem tegen mijn borst aan en huilde........ en huilde en huilde tot ik in slaap gevallen was..............

08-08-2002, 18:45
wahjowww echt een prachtigverhaal,
Tbarkallah alick a goeja.

Hoop dat je snel verder gaat.

Groetjes

08-08-2002, 20:12
So, ik huil niet snel maar er staat nu toch wel even kippenvel op mijn armen. Wallah dit is echt een mooi verhaal. Ik moest gaan koken van mijn vader, maar nu eten we pizza en swarma, hahahaha. Ik wou dat verhaal lezen gehgehegheghe. Mar hup hup, kom met die vervolg.
kusssssss Nadia

08-08-2002, 21:05


Een moment geduld. Het vervolg komt zo!! Ik dank je allemaal voor julie reacties!!

BBYEE

08-08-2002, 21:52
REDOU echt een mooi verhaal.. ga zo door..
afz. Nadia

08-08-2002, 21:52
De volgende dag

De zon schijnt volop de woonkamer binnen. Ik voel dat me ogen branden. Ik word wakker. Hoe laat is het! Het is 14:30. Mijn gezicht voelt droog aan. De foto van mijn lieftse moeder ligt nog op me borst. Me ogen branden. De zon had al die tijd met al haar pracht in me gezicht zitten schijnen. De warme stralen hebben een kalmerden effect op mij. Ik sta op. Plaats de foto van mijn moeder op de plaats waar die hoort. En loop slaperig naar de badkamer. Ik sta voor de spiegel. Wil ik mezelf wel zien?? Heel rustig kijk ik met me ogen naar de spiegel. Vlak daarna volgt mijn gezicht.............. Ik zie de sporen van de tranen die ik tijdens het slapen nog had. En de enorme wallen. Ik zag eruit als een zombie!! Tuut Tuut! De tel gaat weer af. Ik pak op. Hallo Het was Tarik. Hoe vroeg hoe het met me ging. Ik zei dat het wel goed ging. Ik loog. Ik wou niet dat hij me elke keer ging bellen.

Maar ik heb wel een vraag. Zeg het maar alles a Woldi! Hoe is me moeder in de ziekenhuis beland. Ik ben het helemaal vergeten te vragen door de klap die ik heb gekregen toen ik hoorde dat me moeder in het ziekenhuis lag. Hij zei dat ze een auto ongeluk heeft gehad! Ze zat in de taxi en een vrachtwagen heeft hun van de zijkant geramd. De taxi chauffeur heeft het overleefd. De vrachtwagen heeft namelijk de achterkant van de auto geraakt precies aan de zijde waar mijn moeder zat! Shokran Tarik! Weet je zeker dat het goed gaat a Woldi? Ja echt zeker. Als je eens wist wat ik tijdens dat gesprek voelde. Mijn bloed was aan het koken........ Na met iedereen te hebben gesproken in Frankrijk. Ik ga weer terug naar de badkamer

Ik neem een warm bad. Fris mezelf op........ Ik heb al 3 dagen geen kruimel gegeten...... Maar toch op een of ander manier heb ik geen trek. Ik kleed me aan pak alles wat ik nodig heb en ga naar buiten. Ik sta voor de deur.......... Ik dacht " Dit is de eerste keer dat ik het huis leeg aan zal treffen als ik terug kom........ Ik voel de tranen opkomen......... Nee nu niet..... ik moet ff wat doen....... Ik loop naar buiten en en doe de deur op slot. Ik sta bij me auto... ik stap in start em en rij weg....... waar heen? Wat doe ik nu? waar ga ik heen?? Ik rij en rij. Totdat ik bij een afgelegen plekje kom! Ik zet de auto stil en blijf gewoon zitten. Dit is de eerste keer in me leven dat ik in chaos verkeer.... Het is niet goed dat ik hier blijf strax doe ik nog iets raars. Niet dat het mij zou intreseren, maar mijn moeder zou dat niet willen hebben. Ik start de auto en rij weg. Ik besluit naar huis te gaan.............

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124