Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ervaren mama's even melden!

Pagina's : [1] 2

Oumaima_rose
05-07-2007, 14:02

alaikoem salaam, Zoals je misschien al kan zien heb ik inchae'allah nog 6 dagen te gaan voor de uitgerekende datum. Ik merk van mezelf dat ik echter wel veel last heb van harde buiken. ( wat natuurlijk ook hoort ) Zo komen ze om de 10/15 minuten en houden ze aan. En als ik de volgende dag wakker word heb ik nergens meer last van. En dan begint het weer van voor af aan. En vreselijke pijnlijke steken die doorgaan naar me rug. Volgens mij zijn dit tekenen van voorweeen? Ik heb pas aanstaande maandag weer een afspraak maar wat vinden jullie moet ik het gewoon aanzien of gewoon contact opnemen met me gynaecoloog? Alvast bedankt, Oumaima_Rose

oem_ayman
05-07-2007, 14:18
waarschijnlijk voorweeen, wacht maar even af als ik jouw was, echte weeen merk je wel geloof me, als ze om de 10 min komen een uur lang even je verloskundige bellen; als het zover is; allah i3TAK WAKFA SAHLA ik zlf ben pas over 5 weken uitgerekend, maar heb al ontsluiting, en de baarmoederhals is al voor 2/3 verstreken, heb er niks van gemerkt:confused: alleen wat meer harde buiken dan normaal maar verder geen pijn ofzo.mag de komende twee weken niks doen:moe: omdat de longetjes nog niet rijp genoeg zijn, pas met 37 weken. tja als het eerder komt dan 37 weken dan zij het zo, niks aan te doen, ik probeer me wel zo rustig mogelijk te houden, maar met een kleine van 2 thuis is dat makkelijk gezegd dan gedaan.

nice_tetouania
05-07-2007, 14:27
Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je dat je al ontsluiting hebt? Ik ben nu pas 30 weken zwanger van onze eerste, maar ben eigenlijk wel benieuwd.. Allah i3tikoem Wakfa Sahla!

chel7a_styl15
05-07-2007, 14:31
je kunt eigenlijk nooit precies weten of je al ontsluiting hebt, tenzij de gyn het onderzocht heeft. men zegt, ontsluitingen gaan gepaart met 'harde buiken'. dus oefenweeen.

oem_ayman
05-07-2007, 14:32

Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je dat je al ontsluiting hebt? Ik ben nu pas 30 weken zwanger van onze eerste, maar ben eigenlijk wel benieuwd.. Allah i3tikoem Wakfa Sahla! ben vorige week op controle geweest bij mijn verloskundige, die heeft inwendig onderzocht en stelde vast dat ik 1 cm ontsluiting had en de baarmoederhals bijna volledig verstreken was, en het hoofdje was ook al aan het drukken zei ze, ik heb er zelf niks van gemerkt, alleen de druk van het hoofdje voel ik wel, dacht dat het kwam doordat het ingedaald was, maar ze wil er echt uit nu:hihi:

moeder20
05-07-2007, 14:32
alaikoem salaam, Zoals je misschien al kan zien heb ik inchae'allah nog 6 dagen te gaan voor de uitgerekende datum. Ik merk van mezelf dat ik echter wel veel last heb van harde buiken. ( wat natuurlijk ook hoort ) Zo komen ze om de 10/15 minuten en houden ze aan. En als ik de volgende dag wakker word heb ik nergens meer last van. En dan begint het weer van voor af aan. En vreselijke pijnlijke steken die doorgaan naar me rug. Volgens mij zijn dit tekenen van voorweeen? Ik heb pas aanstaande maandag weer een afspraak maar wat vinden jullie moet ik het gewoon aanzien of gewoon contact opnemen met me gynaecoloog? Alvast bedankt, Oumaima_Rose Ik heb daar ook last van en meestal s'nachts, had het vorige week aan de verloskundige vertelt tijdens afspraak, ze zei dat het gewoon oefenweeen kunnen zijn.. heb vandaag weer afspraak zie wel wat ze gaat zeggen

hounaidatje
05-07-2007, 14:42
dat zijn voorweeen en het hoeft niet te betekenen dat je bijna gaat bevallen, bij mij was het zo dat ik er drie hele weken last van had, en bijna iedere avond dacht ik dat het echt zou beginnen, maar wat je zegt in de ochtend is het alsof het nooit geweest was, uiteindelijk ben ik toch ingeleid...terwijl geen enkele gyn dacht dat k 40 weken zou halen met een tweeling. Voor de inleiding had k wel al 3 cm ontsluiting...dus het was ergens goed voor...

b_karima
05-07-2007, 14:48
ik hebook erg ;last van voorweeen, is dat een ssoort van teken? dat je meschien eerder gaat bevallen als de uitrekeiningsdatum, bij is het namelijk ook vroeg begnnen

cherinaa
05-07-2007, 14:50
zoals de meeste het je al hebben gezegd. het zijn inderdaad voorweeen. houdt gewoon de tijd in de gaten. als de pijn om de 5 minuten komen en de pijn duurt een minuut lang bel dan je vk. op. ik had ook een hele week last van voorweeen. was echt niet normaal meer. ik had dan de hele dag door veel pijn, en tegen de nacht verdween het weer. en dat een hele week. incha allah wa9fa sahla meisje. moge allah jou bevalling vlot laten verlopen.

Sweetmarocia
05-07-2007, 17:31
Hoi het zijn oefenweeen/voorweeen. Geloof me, je voelt echt wel het verschil met echte weeen!. Bij mij begon het ook te rommelen op het laatst! Succes met je zwangerschap en bevalling inshallah!

Oumaima_rose
06-07-2007, 01:04
waarschijnlijk voorweeen, wacht maar even af als ik jouw was, echte weeen merk je wel geloof me, als ze om de 10 min komen een uur lang even je verloskundige bellen; als het zover is; allah i3TAK WAKFA SAHLA ik zlf ben pas over 5 weken uitgerekend, maar heb al ontsluiting, en de baarmoederhals is al voor 2/3 verstreken, heb er niks van gemerkt:confused: alleen wat meer harde buiken dan normaal maar verder geen pijn ofzo.mag de komende twee weken niks doen:moe: omdat de longetjes nog niet rijp genoeg zijn, pas met 37 weken. tja als het eerder komt dan 37 weken dan zij het zo, niks aan te doen, ik probeer me wel zo rustig mogelijk te houden, maar met een kleine van 2 thuis is dat makkelijk gezegd dan gedaan. alaikoem salaam, Zo vreselijk ik dacht echter dat ik de enige was met zulke rare dingen. :maf: Ontsluiting dat had ik namelijk al met 31 weken & 2 dagen. :maf: Ik werd toen opgenomen ook i.v.m. harde buiken en hevige pijnlijke steken, bloedverlies en '' weeen '' die doortrokken naar me rug. Ik heb toen 2 spuitjes gehad in me bovenbenen omdat de longrijping inderdaad nog niet helemaal rijp genoeg was. de eerste spuit kreeg ik direct en de andere kreeg ik 24 uur later. En kreeg ook weeenremmers. Na 32 weken en 1 dag kwamen de weeen weer opnieuw aanzetten en toen was ik dus al over de zogenaamde '' risicogrens '' ik kreeg te horen dat ik gewoon door moest zetten en als de baby dan wilde komen dat het maar moest. Maar el hamdouilah was het niet zover nadat ik een spuitje kreeg om in '' slaap te vallen '' hield alles gewoon weer op. Heb er in totaal 2 weken voor in het ziekenhuis gelegen. En mocht daarna ook niks meer doen dan veel rust houden. En el hamdouilah de baby en ik hebben het vol gehouden. Ik ben nu ondertussen bijna 40 weken zwanger. Maar voor jou lijkt het me inderdaad moeilijker met een kleine al in huis. Heb je niet iemand die je kan helpen? En de kleine wat middagjes ofso bij zich neemt? Sterkte en veel succes inchae'allah :kus: Oumaima_rose

Oumaima_rose
06-07-2007, 01:06
Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je dat je al ontsluiting hebt? Ik ben nu pas 30 weken zwanger van onze eerste, maar ben eigenlijk wel benieuwd.. Allah i3tikoem Wakfa Sahla! alaikoem salaam, Als een gynaecoloog/verloskunde aanleiding ziet gaan ze meestal daaronder met hun vingers voelen. En dan voelen ze hoeveel centimeter ontsluiting er is en of het al week aanvoelt of niet. Maar ze doen het bijna nooit zonder aanleiding '' voor 40/38 weken '' Oumaima_rose

Oumaima_rose
06-07-2007, 01:10
Ik heb daar ook last van en meestal s'nachts, had het vorige week aan de verloskundige vertelt tijdens afspraak, ze zei dat het gewoon oefenweeen kunnen zijn.. heb vandaag weer afspraak zie wel wat ze gaat zeggen alaikoem salaam, Jah ongeveer in het midden van me zwangerschap begonnen die harde buiken ook bij me. Toen vertelde ze me ook dat het gewoon oefenweeen zijn. En dat de baarmoeder dan samentrekt. Maar zit wat te twijfelen over de harde buiken die ik nu heb.:maf: Oumaima_rose

Oumaima_rose
06-07-2007, 01:13
ik hebook erg ;last van voorweeen, is dat een ssoort van teken? dat je meschien eerder gaat bevallen als de uitrekeiningsdatum, bij is het namelijk ook vroeg begnnen alaikoem salaam, Uit ervaring kan het een voorteken zijn. Als ik jou was zou ik het gewoon aankaarten bij je verloskundige. Voor hetzelfde geldt heb je al ontsluiting??? Lees me vorige '' post '' maar eens. ;) Oumaima_rose

Oumaima_rose
06-07-2007, 01:16

zoals de meeste het je al hebben gezegd. het zijn inderdaad voorweeen. houdt gewoon de tijd in de gaten. als de pijn om de 5 minuten komen en de pijn duurt een minuut lang bel dan je vk. op. ik had ook een hele week last van voorweeen. was echt niet normaal meer. ik had dan de hele dag door veel pijn, en tegen de nacht verdween het weer. en dat een hele week. incha allah wa9fa sahla meisje. moge allah jou bevalling vlot laten verlopen. alaikoem salaam, okey thanx dame's... En inderdaad de gynaecoloog had me al medegedeeld dat als ze rond de 5 minuten kwamen dat ik dan direct moest bellen. Inchae'allah amien. Hoop het echt want naarmate de datum in de buurt komt hoe zenuwachtiger ik word. :maf: Oumaima_rose

Pagina's : [1] 2