Bekijk originele versie : Nova van 5 aug !
igzeneej
07-08-2002, 20:10
...Wie heeft de uitzending op ned 2 gezien !
Over moslim (marokaanse) vrouwen/meiden die in blijf van me lijf huizen verbleven!
En dus van hun familie waren gevlucht...
...Is dit nou een manier om van de problemen af te komen , en dan ook nog eens je eigen ras voor de tv voor schut zetten .
Het deed me pijn daar naar te kijken , De man deed alles fout !
En er werd heel veel overdreven :(
wat vonden jullie van deze uitzending ?
En wat vinden jullie van zulke praatjes situaties in het algemeen ?
Mvg ...Kamal
LELIJKERD
07-08-2002, 20:11
komt er nog een herhaling ?
aSunnyFriend
07-08-2002, 20:14
TUURLIJK HEB IK HET GEZIEN.... een of andere Somalier beweerde dat 3/4 van alle Moslimmeisjes mishandeld worden...Ik zie dagelijks blanke, niet moslim vrouwen die mishandeld worden op mijn werk...het was een stigmatiserende oneerlijke en subjectieve reportage..
Salahdin
igzeneej
07-08-2002, 20:15
ik zoek het voor jullei mensen !!
...Maar ik zeg het zal je pijn doen hier naar te kijken !
igzeneej
07-08-2002, 20:17
Origineel gepost door aSunnyFriend
TUURLIJK HEB IK HET GEZIEN.... een of andere Somalier beweerde dat 3/4 van alle Moslimmeisjes mishandeld worden...Ik zie dagelijks blanke, niet moslim vrouwen die mishandeld worden op mijn werk...het was een stigmatiserende oneerlijke en subjectieve reportage..
Salahdin
jah die somalier was nog de ergste ! ...Jah de blijf van me lijf huizen waren volgens hun met 3 kwart gevuld door moslim vrouwen !
...En dan die hasna zelf over haar eigen familie :(
igzeneej
07-08-2002, 20:19
Jah over de koran was wel iets te erg jah ! ...Dat ze de koran naleven en dat bekritiseert ze
Pinokkio
07-08-2002, 20:20
Over de meiden:
Iedereen moet het maar zelf weten.
En hoe weet jij dat het overdreven is wat die meiden zeiden,je kent hun thuis situatie toch niet.
Over de K.U.T somaal:
die k.u.t somaal moet zich er niet mee bemoeien,ze moet maar praten wanneer nova het heeft over besneiden van vrouwen in hun land.
Gaat ze praten over marokkanen net alsof zij er iets van weet,gore bitc.h.
ciao
Origineel gepost door Pinokkio
Over de meiden:
En hoe weet jij dat het overdreven is wat die meiden zeiden,je kent hun thuis situatie toch niet.
Groot gelijk heb je.
Het werd tijd dat er zo'n uitzending kwam over marokkaanse meiden die worden mishandeld door hun man.Wij vrouwen zijn geen boksballen zodat jullie kunnen slaan.Jullie mannen moeten jullie beheersen en niet zo agressief reageren.
LELIJKERD
07-08-2002, 20:25
komt er nog herhaling awella waloe ?
Origineel gepost door el_qaida
blijkbaar heb je het niet gezien anders had je wel anders gereageerd
Wie zegt dat ik het niet gezien heb.Ik zeg mijn mening en niet meer en niet minder.
igzeneej
07-08-2002, 20:31
Origineel gepost door Pinokkio
Over de meiden:
Over de K.U.T somaal:
die k.u.t somaal moet zich er niet mee bemoeien,ze moet maar praten wanneer nova het heeft over besneiden van vrouwen in hun land.
Gaat ze praten over marokkanen net alsof zij er iets van weet,gore bitc.h.
ciao
Pas wel op je woorden pinokio ! ...Zoals jullie weten wordt er veel gecontroleert op het net !
...En zo willen we toch niet gepresenteerd worden in de media !
...Dus probeer wat formeler te praten !
Origineel gepost door achmad
die meiden zelf hebben allen hun eigen verhaal.............waar of niet, niemand heeft hier over te oordelen toch?
door mijn werk kom ik wel eens in contact met vrouwen van het blijf van mijn lijf huis en daar zitten heel wat moslima's hoor!
dit wil niet zeggen dat er geen andere culturen vertegenwoordigd zijn maar 1 dingen mogen we niet vergeten: de moslima's die thuis van hun man weglopen worden door hele famillies en vrienden met de nek aangekeken, een hollandse meisje wordt als slachtoffer gezien door vrienden en famillie waar ze dus vanzelfsprekend op terug kan vallen en geen blijf van mijn lijf huis nodig is.
ik denk dat veel van deze meisjes daar niet voor niks zitten en vind het een schande dat, als het waar is, die mannen hun zo behandelen.
de imams van een poos terug hebben nooit mishandeling bedoelt en als die meisjes een keurige corrigeerende tik hadden gekregen waren ze hoogstwaarschijnlijk nog in hun oude vertrouwde omgeving.
het is meestal:oost west thuis best!
Goed gesproken en helemaal waar.
Ik ken heel veel marokkaanse vrouwen die worden msihandeld door hun man.Ik zie het genoeg in mijn omgeving.
Meestal durven ze niet weg te gaan omdat ze dan geen steun krijgen van hun omgeving.De meeste zijn afhankelijk van hun vent,.........
igzeneej
07-08-2002, 20:33
Origineel gepost door LELIJKERD
komt er nog herhaling awella waloe ?
die kun je vinden bij www.ned2.nl !!!
...5 augustus !
Veel succes...
igzeneej
07-08-2002, 20:36
Origineel gepost door Stille
Groot gelijk heb je.
Het werd tijd dat er zo'n uitzending kwam over marokkaanse meiden die worden mishandeld door hun man.Wij vrouwen zijn geen boksballen zodat jullie kunnen slaan.Jullie mannen moeten jullie beheersen en niet zo agressief reageren.
...Nou als je het zag dan waren jou woorden anders geweest .
Het was geen informatie dat werd over gebracht , Het was puur zwart maken van onze ras culuur en relegie !
...Meerden deels overdreven !
Het marokaanse meisje overdreef nog het ergst ! Met woorden zoals ze wouden me vermoorden ! (als ze dat wouden dan was dat gebeurt hoor)
Nee ik vindt dat het op een hele verkeerde manier in de media is gebracht....
LELIJKERD
07-08-2002, 20:46
Origineel gepost door igzeneej
die kun je vinden bij www.ned2.nl !!!
...5 augustus !
Veel succes...
geen herhaling dus
beter, we zouden dan dubbel voor schut staan
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.